Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-23, 20:38
Oponki -czy ten rozmiar da rade?
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-13, 21:16   

suzuka :-) tą drugą (pierwszą u Ciebie) oponę on podał 225 a nie 235 ;-)

więc ta druga będzie dokładnie 16mm mniejsza

235/70/15 - 28,95" = 73,5cm
225/75/15 - 28,30" = 71,9cm


ta druga wartosc 70 i 75 to procent pierwszej wartości... a tu niestety składa się tak że 70% z 235 daje więcej troszkę niż 75% z 225 :-)

a i jeszcze co do wysokości podawanej przez producenta to nie jest ona dokładnie taka sama jak powinno to wynikać z samego rozmiaru opony. mam opony 265/70/16 co daje jakieś 77cm z kawałkiem a opony kopia simex mają ponad 82cm :-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-13, 23:32   

A czy ktoś zakładał 225/75 na przespawane kółka przy szerokim moście bez dystansów? Jeżeli ktoś wogóle ma przespawane kółka bo chyba są rzadkością, a przymierzam się do zakupu.
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-14, 00:14   

mam felgi takie jak te:



a na nich opony 265/75/16 i na 50mm dystansach przy max skręcie ocierają opony o resor. aż tak to nie przeszkadza, bo wystarczy nie dociągac kiery do końca....


tak to tylko napisałem żebyście mieli punkt odniesienia 8-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-14, 16:32   

A z czego są te felgi :?:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-14, 17:37   

To są z Vitarki 16 cali? Prawda
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-14, 20:20   

tak jest :-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-01-15, 20:06   

ja mam 225/70-15 na oryginalnych felgach i też przy max skręcie obcierają zastanawiam się czy dystanse 5mm wystarczą
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-15, 20:19   

Wystarczą :-)
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-01-15, 22:17   

dzięki muszę zamówić
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-01-16, 22:54   

Koledzy podpowiedzcie mi, czy te felgi wejdą do Samuraia 91rok, szerokie mosty i czy nic się nie będzie działo.
na felgach jest napis: 8JJx15 HYUNDAI MAV-8 11 87 ET-20 MADE IN KOREA

ET-20 to dobrze czy źle ??

tn_IMG_0107.jpg
Plik ściągnięto 15882 raz(y) 9,66 KB

tn_IMG_0114.jpg
Plik ściągnięto 15881 raz(y) 10,78 KB

_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-16, 23:05   

najlepiej zmierzyc rozstaw srub, niech ci zmierzy i bedziesz wiedzial. Ładne, a jaka masz zamiar wlozyc oponke?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-17, 13:14   

Moim zdanie wejdą bez problemu a co do et to dobrze bo wtedy samurai stoi szerzej
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-01-17, 19:59   

albert napisał/a:
najlepiej zmierzyc rozstaw srub, niech ci zmierzy i bedziesz wiedzial. Ładne, a jaka masz zamiar wlozyc oponke?


BFG MT 235/70

[ Dodano: 2011-01-17, 20:00 ]
Suzuka 4x4 napisał/a:
Moim zdanie wejdą bez problemu a co do et to dobrze bo wtedy samurai stoi szerzej


Czyli nie potrzeba dystansów :lol:
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-17, 20:03   

Potrzeba ;-)
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2013-04-05, 11:00   

Witam!

Niedawno kupiłem samurai-a rok 92 1,3. Mam odwrócone trójkąty i dystans 5mm orazl lift na wieszakach 2". Moje pytanie jaka opona maksymalnie wejdzie przy tej konfiguracji bez cięcia i zbytniej ingerencji, chciałbym założyć kopie simexa. Teraz założyłem na przymiar zimówki michelin latitude 235/75r15 i prześwit jak najbardziej mi odpowiada mierzone na feldze z powietrzem mają ok 74cm, jedynie mocowanie zderzaka przeszkadzało - już wycięte. Myślałem o KAIMANACH kopia simex z Janpolu 235/75r15 jednak gość odpisał, że mają 75,5cm i nie wiem czy wejdą bez cięcia, a nie chciałbym ciąć nadkoli. Ma ktoś może opony tej wysokości w takiej konfiguracji? Dzięki na odp
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-05, 11:18   

hmm kolega Kaczmarr_ ma jakieś doświadczenia z kołami, napisz mu PW to pewnie Ci poradzi ;-)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-04-05, 13:36   

Po mojemu może być problem.
U mnie 225/75r15 i na przespawanych "kółkach" obcierało o nadwozie przy wykrzyżu. Na alusach jest już OK ale nie wiem jakie mają ET
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-05, 16:21   

Witamy marcelo.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2013-04-06, 01:43   

No właśnie troche mało miejsca w nadkolu. Myślałem nad bodyliftem ale po pierwsze nie chce ciąć podłogi a tego chyba cieżko uniknąć. po drugie 5cm bodyliftu, przy kolach 235/75r15 - 75,5cm, może wyglądać troche nie tak (za dużo przestrzeni między kołem i nadkolem). Zastanawiam się też czy resorów przynajmniej przednich nie zmienić np. od mazura ok 10cm wyżej i wtedy troche krótsze wieszaki no i raczej koniecznie nowe dłuższe amortyzatory. Moje oryginalne resowy po dodaniu wieszaków +2'' wyprostowały się całkiem a nawet delikatnie poszłedł w dół przedni odcinek. Nie wiem czy to normalne czy resory są już do kitu. Oprócz tego po zamontowaniu wieszaków i odwróconych trójkątów zauważyłem że lewe koło jest nieco bardziej ok 5-6mm przesunięte do tyłu niż prawe widać to szczególnie przy maksymalnym skręcie (szczelina między oponą i progiem jest różna z 2 stron). Wie ktoś czym to może być spowodowane? czy to coś nie tak z resorami mocowaniem a może zwrotnice. Podoba mi się taki prześwit jaki mam teraz na tych wieszakach 2'' i oponach 74cm ale jak nie będzie wyjścia to założe 235/70r15 gość z krakowa na allego wystawia kopie simexa (71cm (o 3cm niżej :-( ) w zaskaująco niskiej cenie bo niecałe 260zł. Wie ktoś może czy te opony są coś warte? Dzięki wielkie za wsparcie :-> Pozdr!

[ Dodano: 2013-04-08, 20:34 ]
Myszon napisał/a:
Siema

Jeśli chodzi o 235/70 to muszę powiedzieć że dziwny rozmiar.
Przeważnie się zakłada 235/75

Ja mam 235/75 Malatesta Kaiman Portugalska oponka z Janpolu http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=179
Żeby ją założyć przede wszystkim trzeba mieć felgi trójkąty odwrócone lub dystans 3,5cm.
Żeby na niej jeździć trzeba obciąć rurke przednią do której jest przykręcony zderzak oraz podnieść bude i najlepiej wieszaki przedłużyć.
Bez podniesionej budy na przedłużonych wieszakach owszem przejechałem się kawałek ale delikatnie opona przycierała - szczególnie podczas skrętu
a jazda w terenie była raczej niemożliwa.

Jeszcze jest aspekt utraty sporej ilości mocy - na takich oponach odczujesz to szczególnie na podjazdach.

Jeśli chodzi o polskie nalewki to szczerze powiedziawszy odradzam, przynajmniej te z Glob-Gum'u
Ich jakość jest beznadziejna.



Właśnie myślę nad taką konfiguracją. Mam wieszaki i odwrócone trójkąty pozostało tylko podnieść budę. Jak robiłeś body lift to ciąłeś podłogę? Jak wygląda sprawa nadkoli trzeba ciąć? O ile podnieść budę? Nie można bodyliftu zastąpić liftem na resorach np od mazura lub ome?
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-04-11, 00:20   

Marcelo moze poczytaj wczesniej o liftach ....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.