Wysłany: 2013-04-12, 18:05 EGR - zasłaniać czy nie?
Zasłoniłem EGR-a kawałkiem blaszki z puszki po coli. Efekt widoczny od razu, auto zdecydowanie płynniej przyśpiesza, wystarczy delikatniej operować gazem. Na pierwszy rzut oka widać same plusy tego rozwiązania.
Po wklepaniu tematu do googla widać, że opinie są podzielone, nawet negatywne, ale to w odniesieniu do nowszych aut. I stąd ten temat, jakie Wasze opinie, zasłaniać, czy nie? Czy mogą wystąpić później jakieś negatywne skutki tego rozwiązania itp?
A co do samego EGR-a to w środku było pełno czarnego syfu.
jak "w czym"? Cały zaworek przykręcony jest na 2 śruby i po ich wykręceniu w miejsce pomiędzy EGR-em, a resztą (to czego się nie odkręca) dałem blaszkę, aby zaślepić przepływ spalin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: poznań
Wysłany: 2013-04-12, 20:06
egr - rekulcylator spalin w klekocie:) smiało mozesz zaslepic. wymyslili to zeby miescic sie w poszczególnych normach euro czy to 4 a potem 5. jedynie co to wyskskuje bład kompa po jakims czasie . :)
egr - rekulcylator spalin w klekocie:) smiało mozesz zaslepic. wymyslili to zeby miescic sie w poszczególnych normach euro czy to 4 a potem 5. jedynie co to wyskskuje bład kompa po jakims czasie . :)
EGR jak padanie to nikt tego nawet nie naprawia (nawet ASO) tylko kasują błąd i wyłączają tę opcje.
Tak przynajmniej w Fordach to wygląda, a wiadomo że "Ford gówno wart" ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
ja mam '96 r. na jednopunkcie i mam egr'a. Podejrzewam, ze w starszych rocznikach, a na pewno w gaźnikach nie montowali tego cuda. Można go znaleźć od strony grodzi silnika po środku, pod kopułką od aparatu zapłonowego, od góry wchodzi wtyczka z dwoma kabelkami.
Z minusów doczytałem, ze po zaślepieniu wzrasta temperatura spalin...(?) i wolniej się nagrzewa (?).
Nie wiem jak zaślepienie wpłynie na spalanie, teoretycznie powinno być mniejsze bo po pierwszej jeździe widzę, że nie muszę wysoko kręcić silnika żeby przyśpieszać
[ Dodano: 2013-04-12, 21:33 ] [ Dodano: 2013-04-12, 21:25 ]
Już wiem gdzie to. a co daje demontaż tego plusy i minusy???[/quote]
Ja mam 91r. na wtrysku i jest z taką zieloną naklejką bodajże denso. Atkin1 mówiłeś że było w środku dużo syfu, da się to jakoś wyczyścić,czyszczenie zwiększyło by przepływ spalin.
Ja mam 91r. na wtrysku i jest z taką zieloną naklejką bodajże denso. Atkin1 mówiłeś że było w środku dużo syfu, da się to jakoś wyczyścić,czyszczenie zwiększyło by przepływ spalin.
przez noc zanurzyłem w ropie, troche się ten syf rozpuścił, potem śrubokrętem dało się coś wydziabać no ale to na błysk raczej nie da się tego wyczyścić
Nie trzeba nic odkręcać ani blachy wykrawać na zaślepkę.
EGR jest sterowany podciśnieniem przez taki "zawór-grzybek". Jak się odepnie z jednej strony podciśnienie, to zawór wykonawczy nigdy się nie otworzy.
Szczegóły w manualu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum