Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-04-28, 20:56 Trzaski, stuki z przodu suki
Witam,
Dopadla mnie przypadlosc z ktora nijak nie moge sobie poradzic, mianowicie dziwne dzwieki dochodza z przodu w trakcie skretu prawo/lewo podczas postoju sa to pojedyncze pukniecia a w trakcie jazdu wyrazne trzaski, szczegolnie glosne podczas jakzdy w terenie.
Dzwieki dochodza z srodkowej/prawej czesci samochodu. Mam zmotane wspomaganie alr ten efekt byl wczesniej nie tak bardzo ale byl.
Zauwazylem ze drazek idacy od kolumny kierowniczej ma luz ok 2 mm na tulejce w scianie grodziowej - ale czy to ten luz powodowal by takie objawy ???
Kilka faktow:
- rozebrane przeczyszczone resory;
- dociagniete cybanty;
- dociagniete amortyzatory;
- wykrecony stabilizator;
- kola nie wykazuja luzu przy szarpaniu gora/dol, prawo/lewo
- "podobno" wymienione lozyska w kolach i zwrotnicach - ale pewnosci brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-04-28, 21:07
Na kierownicy drzenie, raczej nie jet to odczuwalne w sensie stuki nie przenosza siena kolko, ale podczas jazdy stuki sa odczuwalne poprzez podloge samochodu
Hmm to może coś innego, jak kupiłem 2 lata temu strucla miał oba przeguby wytrzaskane.
W czasie skrętu na 4x4 stukało/strzelało i na kierownicy wyraźnie było czuć.
Czy na 2H też masz te stuki z przodu?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-04-28, 21:12
nie ma znaczenia czy jest 4 czy 2 H/L teraz czesciej jezdze z napedem na tyl i efekt jest identyczny, nie ma znaczenie rowniez to czy wcisne sprzeglo czy nie - strzela tak samo
A masz sprzęgiełka czy nie, w sensie czy napęd jest odłączony z przodu. Jeśli sprzęgiełka są odłączone to nie są przeguby.
Może krzyżaki. Dobra kończę wróżyć ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
A sprawdzi sobie kolega stan końcówek drązków kierowniczych!!! Mi też coś strzelało przy skręcaniu, trzeszczało przy jezdzie w terenie. Mimo że końcówki nie wykazywały wielkiego luzu to po wymianie cisza.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-04-30, 20:58
lopes1987 napisał/a:
A sprawdzi sobie kolega stan końcówek drązków kierowniczych!!! Mi też coś strzelało przy skręcaniu, trzeszczało przy jezdzie w terenie. Mimo że końcówki nie wykazywały wielkiego luzu to po wymianie cisza.
No wlasnie tez mnie kusi ..... ale fakt nie ma luzu na nich - czy na trzepakach powinno cos wyjsc ? Jak by kolega mogl podpowiedziec jakie to koncowki sobie sprawil
Pewnie to zrobiłeś, ale u mnie też podobnie stukało i pukało, myślałem nawet że przekładnia padła, ale podniosłem auto i ustało przy kręceniu kierownicą w lewo lub w prawo.
Drogą testów okazało się że to resory pukają, po popsikaniu ich mocno smarem grafitowym przestało pukać i stukać.
Może jak oczyściłeś resory nie nasmarowałeś drani za mocno i dlatego obserwujesz ten problem.
TRzepaki powinny pokazać czy są ok. Nazwy nie pamiętam, poszedłem do sklepu i zaproponowali mi za 45zł i 80zł. Wziołem te droższe i jak narazie chula jak złoto.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-05-01, 23:04
corny napisał/a:
sprawdz sobie wszystkie mocowania budy do ramy ..
Dokladnie u mnie strzela calkowicie urwane mocowanie budy do ramy pod lewa noga kierowcy. Strzela tak jak by peknieta blacha strzelala jeda krawedzia o druga . Szczegolnie jak strzela nierownomiernie i mocniej w terenie np. Na korzeniach w lesie. U mnie to mocowanie calkiem sie urwalo od budy i tylko wisi na gumie przy ramie.
Sorry za pisownie ale pisze na telefonie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum