Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Resory - czy wygladaja na sprawne?
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-05-07, 11:46   Resory - czy wygladaja na sprawne?

Mam zerowe doswiadczenie z resorami piorowymi. Podczas jazdy moj samurai jest sztywny, ale wyczytalem ze tak te resory maja. Kolega stwierdzil ze slabo mi sie wykrzywia, i czesto kola sie odrywaja podczas pokonywania wiekszych nierownosci - na to znalazlem zeby wywalic stabilizator, ktory najprawdopodobniej mam nie sciagniety. Niemniej jednak prosilbym o opinie czy te piora wygladaja na bardzo zajechane?




 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-05-07, 12:31   

Nie są klapnięte i nic więcej nie da się powiedzieć patrząc na zdjęcia. Jak koła odrywają się od ziemi to może to być wina zużytych amortyzatorów. Resory mogą być za sztywne jeśli jakiś kowal się nad nimi pastwił.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-07, 13:22   

Wygląda na to, że z przodu są dołożone pióra, przez to pewnie jest sztywniejszy :roll:
Tył wydaje się OK.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-05-07, 13:32   

Rozumiem ze dolozenie pior powoduje ze jest to wszystko bardziej wytrzymale. Sa jakies inne plusy?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-05-07, 13:40   

Dołożenie piór ma same minusy. Jest sztywno, resor nie pracuje w pełnym zakresie skoku itp. Ma to sens jedynie w przypadku znacznego zwiększenia masy auta.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-05-07, 13:43   

Zatem radzisz co by wyciagnac jedno/dwa ?
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-05-07, 14:05   

Na dwa to bym uważał. Ja kupiłem z dwoma piórami z przodu, że niby miększy miał być. Być może był, ale ktoś też założył amory z Lanosa (wysokie po złożeniu). Na mostach nie było odbojek. Efekt był taki, że amory wyrzuciłem, bo już w ogóle nie pracowały. Dolne mocowanie amortyzatora (ten trzpień) był wykrzywiony. W końcu przy ostrzejszym hamowaniu pękła laga. Jako że prawdopodobnie były traktowane przez jakiegoś kowala, bo były krzywe, pościnały mi trochę wieszaki, to wymieniłem na nowe. Raczej więc odradzam wyciągać mniej niż standard czyli trzy pióra.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-07, 14:09   

albo ujęcie takie albo jakiś dziwny kąt mocowania tych tylnych resorów mi się widzi :?:

Gruszki nieźle poobijane :)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-05-07, 14:38   

pacmano napisał/a:
Zatem radzisz co by wyciagnac jedno/dwa ?


Możesz spróbować. Ja długo kombinowałem aż w końcu kupiłem nowe resory. Nie żałuję tej forsy, od 2 lat nie było potrzeby grzebania w zawieszeniu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-05-07, 14:50   

Gruszka to ta czesc srodkowa na moscie?

Ogolnie ostatnimi czasy moj samurai, zanim go kupilem, byl wykorzystywany do odsniezania. Zatem na przodzie jest wyciagarka, a plug to wazyl chyba z pol auta ;) Recznie robiony, na silownikach olejowych z wlasna pompa. Gosci chcial 2,5k za niego, to sobie odpuscilem...
Przypuszczam ze te piora zostaly dolozone wlasnie pod to odsniezanie. Z tego co widze to jest piec tych pior, chyba ze to sie jakos inaczej liczy, wtedy jedno moznaby wyciagnac? Chyba ze 3 wystarcza na ta wyciagarke.

[ Dodano: 2013-05-07, 15:53 ]
Przy okazji dopytam, czy te dwie krzyzujace sie rurki nad resorami (widoczne na zdjeciu 1,2) to jest w calosci ten stabilizator? Trzeba to cale zdemontowac czy tylko ta pierwsza?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-07, 17:46   

Jak chcesz się pobawić, to pokombinuj na początek z usunięciem dwóch dolnych piór, niekoniecznie obu na raz.
Stabilizator to pręt, a nie rura, możesz wywalić, zyskasz na wykrzyżu, stracisz na stabilności.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-07, 18:07   

Ja mam tez 5pior na przodzoe i tyle samo na tyle i na wykrzyze nie narzekam nawet jak rewolwerow zalozonych nie mialem, choc teraz z tylu wywale jedno na pewno bo sie paka pusta zrobila
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.