Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wał przedni .
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2013-05-08, 23:30   Wał przedni .

Koledzy, spod auta dochodzi dziwny metaliczny odgłos , takie terkotanie . Nie wiem jak to zlokalizować ale wydaje mi się ,że to z miejsca widocznego na zdjęciach . Ten wieloklin jakby bardzo płytko siedział , jest tam spory luz góra/dół i na boki. Wydaje mi się ,że zaczęło się to dziać po założeniu nowych resorów i a to "terkotanie" staje się coraz głośniejsze .
Jakieś rady jak sobie z tym poradzić ...?

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-08, 23:38   

luz na wieloklinie... wymiana/regeneracja wału, przy dużym lifcie dystans pod flansze wału.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2013-05-08, 23:46   

Slavok ,gdy obracam wałem to tam nie ma luzu ( tylko góra / dół ) , więc chyba wystarczy dystans aby głębiej wlazł ? Skąd taki dystans załatwić ?
 
     
karrror
świeżak


Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 23
Skąd: Gródków/Gliwice
Wysłany: 2013-05-09, 07:45   

ja dystanse dorobiłem u tokarza.. 120zł za dwie sztuki..
_________________
https://picasaweb.google.com/112072980255825037592/SJ?authkey=Gv1sRgCNy7vsLQv8LXIg#
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-09, 08:25   

Ta guma osłonowa w ogóle nie spełnia u Ciebie zadania. Masz odsłonięty wieloklin. Cały syf z ulicy idzie w wieloklin i pracuje jak papier ścierny. Koniecznie zakup dłuższą osłonę, lub spróbuj naciągnąć tę i np. zablokować trytkami żeby się nie zsuwała. Sam wieloklin na tych fotkach też za dobrze nie wygląda, rdzawka i brak smarowania... A Samura masz dość młodego zdaje się, oj nie ładnie - zadbaj o niego :)
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-05-09, 09:00   

Dokładnie. U mnie miałem to samo. Sama rdza na wieloklinach na obydwu wałach. Osłon już nie było. Osłony dorobiłem z osłon amortyzatora - znalazłem w sklepie z częściami do motocykli. Z tej grubszej strony zabezpieczyłem opaską metalową. Nawaliłem smaru na wieloklin i przez kalamitkę. Mam nadzieję, że trochę wytrzyma. Na jednym wałku nie mam osłony (korka) od strony krzyżaka. Muszę zapytać w ASO.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-09, 10:51   

PiotrW napisał/a:
...chyba wystarczy dystans aby głębiej wlazł ? Skąd taki dystans załatwić ?

Tak miałem do tej pory u siebie.
Wyciągnięty na maksa z powodu liftu wał przedłużony dystansem 2,5cm.
Ponieważ zmieniam wał na (jeszcze bardziej) pancerny, dystans mogę odstąpić.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-05-09, 20:35   

ja jestem w trakcie robienia wału przedniego, tz sam wieloklin- meski i żeński- wieloklin wspawany będzie od Uaza zobazymy o z tego będzie napewno pancerny będzie
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
  Wysłany: 2013-05-09, 21:36   

Więc dziś odkręciłem wał , okazało się ,że krzyżak praktycznie nie miał ruchu w żadnej płaszczyźnie . Wymieniłem krzyżak na nowy i jest o niebo lepiej :-) ale i tak trzeba będzie coś zrobić w przyszłości z wieloklinem .
Przy okazji jakby komuś straszliwie telepało budą przy dodawaniu gazu to radzę obejrzeć krzyżaki ,bo u mnie jak ręką odjął po jego wymianie .
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-09, 22:07   

PiotrW napisał/a:
ale i tak trzeba będzie coś zrobić w przyszłości z wieloklinem


moim skromnym zdaniem Twój wał może nie mieć przyszłości jeśli natychmiast nie ogarniesz tego wieloklinu czyszcząc go porządnie, smarując i dając dobrą osłonę. Prostej roboty może na 1h, a życie wału z pewnością zostanie przedłużone.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.