Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Likwidacja SPOA, mocowanie resorów przód, wymiana pochwy??
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-05-17, 10:06   Likwidacja SPOA, mocowanie resorów przód, wymiana pochwy??

Witam, kupiłem Samuraia 87'.

Właściciel zrobił w nim SPOA, w ten sposób że przedni most zastąpił tylnym tylko że odwróconym (przynajmniej tak tłumaczył) przez co mocowania miał u góry.
Ja go teraz przerabiam i z tyłu mam mocowanie pod mostem na resory a z przodu trzeba przespawać na dół albo wymienić pochwę.

Co jest lepiej zrobić? Przespawać mocowanie resorów czy kupić pochwę z oryginalnymi mocowaniami?
Czy jeśli kupię przednią pochwę z oryginalnymi uchwytami pod resory pod mostem, to czy wszystkie wnętrzności z pochwy tej starej będą pasowały? (przypominam że jest to tylny most odwrócony i założony z przodu).

Dopiero od kilku miesięcy czerpie informacje z różnych źródeł odnośnie tego samochodu, jego budowy i różnych przeróbek więc proszę o wyrozumiałość i w miarę proste porady ;)


pozdrawiam
Grzegorz

Obrazek tego mostu który jest teraz założony.
[img]src=http://www.sends...ad89220/3[/img]
 
 
     
sami93 
nowicjusz


Wiek: 42
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 48
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2013-05-17, 10:09   

kolego springi rób, nie wracaj do resorów.
_________________
Wolę pchać Samuraia niż jeździć Patrolem :)
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-17, 10:19   

Nie ma opcji wsadze ia tylnego mostu na przod, nie jest czasem tak ze typ pdwrocil go do gory nogami.
Most masz orzedni wiec chyba starczy go wymontowac i odwricic jesli jest tak jak piszesz choc to tez malo realne
Pokaz jakies zdjecie od frontu zeby calosc bylo widac.


Takiej rzezby jeszcze nie widzialem ...
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-17, 10:44   

Prawdopodobnie chodzi o tylne resory z przodu.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-17, 11:03   

ale jak tylny most na przód? masz bębny z przodu? ;) a co z położeniem gruchy? a co ze zwrotnicami, jeździsz tylko na wprost?

chociaż może jeśli da się przerobić tylny most "na odciążony" tak jak przedni to może i da się zrobić z niego w pełni sprawny przedni most... tylko to chyba znacznie grubsza inwestycja niż przespawanie mocowań pod SPOA.

Jeśli resory nie były kombinowane to moim skromnym zdaniem najprościej (ale może nie najtaniej) wrócić do stanu bez spoa kupując dwie pochwy mostów z normalnymi mocowaniamia resorów.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-17, 11:07   

To jest przedni most, widac przewenie podstawy kuli, pytanie czy jest on odwrocony czy tylko ma przespawane podstawy resorow.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-05-17, 11:37   

Dzięki za odpowiedzi. Auto stoi u mechanika który mi to ogarnia, ten most przedni mam ściągnięty i jest u gościa który ma mi przespawać te mocowania resorów pod spód (leży już u niego tydzień co mnie bardzo irytuje bo obiecał zrobić na następny dzień), dlatego zastanawiałem się nad innymi szybszymi możliwościami przeróbki SPOA na oryginał.

Najprawdopodobniej będę miał to zrobione dzisiaj lub jutro, zawiozę do mechanika żeby wszystko zaczął składać.

Tak mój Samurai wygląda teraz:
http://www.sendspace.pl/f...81f44be3134ec/1

Po pierwszej przejażdżce rozwaliłem "napęd na przód" - ukręciło jakoś reduktor.
Wrzucili mi nowe sprzęgło, "nowy" motor i reduktor od tysiączki.

Aktualne przeróbki:
- przedni zderzak pod wyciągarkę
- wyciągarka syntetyk
- 4 amortyzatory profendera +2"
- amor skrętu profender
- resory przód lovellsa HD +2"
- wieszaki tył +2"
- polibusze granatowe
- snorkel

Auto robi się od bodajże marca, trzeba było szukać silnika, później reduktor, przekładka, sprzęgło i tak mijały tygodnie, jak już wszystko mechanicznie było ok, to przywiozłem te części powyżej do założenia i znowu czas leci...

Niby roboty nie dużo, ale zatrzymało mnie przespawanie tych mocowań do resorów z przodu.

Jest to mój pierwszy taki samochód, dopiero się wgryzam w te wszystkie pojęcia itd.

Może w przyszłości przerobię go na coś bardziej ekstremalnego ;)

Aha, w zimie muszę do niego jakoś ogarnąć pług :P

Co wykombinowałem z tym mostem i mocowaniami dam znać niebawem.

Pzdr
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-17, 11:45   

Jesli poszlo to do mechanika to pewnie zaplacisz tyle co za uzywana pochwe mostu, i teraz rodzi sie pytanie czy owy szpec jest na tyle kompetentny ze zrobi to dobrze czyli czy zachowane zostana katy wyprzedzenia zwrotnicy co jest najtrudnejsza rzecza przy takiej przerobce.

Zajrzyj do przywitalni jesli Cie tam jeszcze nie bylo, w dziale 'Moj Samurai' zaloz temat o swoim Samim i pokaz czym jezdzisz :)


Pozdr.
Lexx.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-05-17, 11:50   

Właśnie obawiam się czegoś takiego Lexx, wszystko mam u znajomych robione więc koszty nie będą duże.

Jeżeli coś będzie nie tak to czy mógłbym wtedy kupić oryginalną przednią pochwę z uchwytami od dołu i przełożyć wszystko do niej?
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-17, 11:57   

Tak, kupujesz seryjna pochwe i przekladasz wszystko do niej, lacznie 3h roboty.
Na Forum mamy Kolegow handlujacych czesciami do Samcow wiec mozesz popytac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-05-17, 12:05   

Super, dzięki za info ;)
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-18, 00:36   

po co zwalasz SPOA skoro piszesz że może zrobisz kiedyś coś ekstremalnego? moim zdaniem jeśli było zrobione dobrze to niepotrzebnie wracasz do serii bo po co 2 razy jedno robić? ale to tylko moje zdanie a może i Ty masz inny plan... Samuraia kojarzę z alle.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-18, 09:15   

no też chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby nabycie oryginalnych pochew, a te z przespawanymi mocowania zachowanie na pamiątkę na wypadek gdyby chciało się wrócić do SPOA. Koszt podobny do tych przeróbek, a proces w pełni odwracalny w przydomowym garażu.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-18, 10:13   

Zdecydowanie najłatwiej kupić oryginalne pochwy i przerzucić wnętrzności, uniknie się błędów z ustawieniem właściwych kątów na mostach.
To wąskie mosty, więc koszt nie powinien być duży, bo i towar mało chodliwy.
Jeśli w planach jest zawias +2", to bez sensu zostawiać spoa, bo na wąskich mostach będzie msakra :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-18, 12:31   

aaa, przepraszam, jak to wąski most to zwracam honor... na wąskim SPOA to faktycznie średnie rozwiązanie :oops:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-05-20, 14:17   

Ściągam SPOA ponieważ po założeniu tych resorów lovellsa hd +2" samochód był strasznie wysoki i amor był zamknięty (amory profendera +2").

Pochwa z oryginalnymi mocowaniami już zamówiona, pewnie będę miał ją do środy i coś się w końcu ruszy ta "przebudowa" ;]
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.