Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2013-05-20, 12:22 Stuka wał - był przedłużany
Witam, Panowie kupiłem miesiąc temu auto. Zauważyłem że przy ruszaniu lub puszczaniu sprzęgła stuka wał. Jak się okazało poprzedni właściciel go sobie przedłużył wspawując kilkucentymetrowy kawałek. Teraz mam tam lekki luz i nie wiem czy da się dokupić jakiś dłuższy wał, dystanse itp? Nie lubię drutować więc chciałbym mieć to pożądanie zrobione. Chodzi o wał tylni oczywiście. Dzięki za info.
Ostatnio zmieniony przez miczo1 2013-05-28, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-20, 12:47
gdzie masz luz? Na wspawanym kawałku rury?
Luz to chyba może być albo na wieloklinie/wielofrezie/wielowpuście/wielowypuście albo na krzyżakach. Jeśli jesteś pewny że to wał stuka przy ruszaniu a nie np. luz na ataku to bez przeróbek i tak się nie obejdzie. Plug and play wału fabrycznego nie dobierzesz więc tak czy inaczej czeka Cię skracanie i przeróbki flansz wału z innego samochodu lub wydłużanie oryginalnego. Jeśli jest dobrze zrobione, proste i wyważone to będzie dobrze działać.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2013-05-20, 13:45
To jest chyba wieloklin, taka harmonijkowa osłona na tym jest :) czyli trzeba by dać do kogoś kto trochę ma pojęcia na temat wałów jeśli mówisz coś o wyważaniu? Krzyżaki są oki bo zmieniałem zaraz w pierwszej kolejności.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-20, 13:58
Jak masz luz na wieloklinie, to pomoże tylko wymiana wieloklinu albo całego wału, wyważanie tego nie wyleczy.
Wizyta u szpeca od wałów i tak Cię nie ominie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum