Wysłany: 2013-05-30, 23:12 CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA
Witam, pewnie ktoś zaraz napisze szukaj na forum, ale potrzebuje pilnie odpowiedzi tu w temacie. Zamierzam zmienić silnik w samuraju 1.3 gaźnik , na benzynke ale niewiem jaką. W samuraju mam wspomaganie od vitary, reduktor seria 1.3, mosty samurai, 2x traction bar, przełożenia w obydwu mostach Calmini 5 coś, ala vitara 5,125 coś takiego, koła kopie SIMEXA 31/10,5/R15, wkrótce przeróbka na sprężyny. Czekam na mądre odpowiedzi. Co do silnika to nwm myślałem kupic BMW e36 1.8 115KM m40 czy m43 za jakieś 1400zł i przełożyć co trza, potem sam silnik vitara 1.6 8v czy 16v, ale sam nwm co robić, chce zaczerpnąć od kogoś rady co i jak, chce też żeby mosty wytrzymywały itp, dlatego pisze co mam :):)
Z BMW więcej roboty bo przełożyć musisz z skrzynią biegów w vitarę sam silnik ale za to BMW wytrzymalsze moim zdaniem, ja osobiście teraz wkładam 1,4 z rovera poloneza znaczy już włożony jest
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Do seryjnych mostów (w sensie nie wzmacnianych) nie pchał bym się w więcej jak 100KM
Większość w takiej sytuacji szuka 1.6 suzukowskiego (vitara/swift/baleno) są też tacy co pakują 1.3 GTI ze swifta, kolejni diesla z VW jeszcze inni... coś innego.
Wybór duży i nikt za Ciebie nie wybierze.
Ok dzieks, Hałas a czy ja każe wybierać ? pytałem o rade . To jak lepiej 1.6 8V 82KM czy 1.6 16V 97KM ? bo podobno to 8V to aby flansze na skrzynie, kompa i wiązkę i tak muszę kupić bo na gaźniku mam, podobno kolektory, smok i miska itp pasują. a do 1.6 16V to nwm co tam trza podobno gorzej. Do 1.3 od swifta to słyszałem że flanszy nie trza ale dziura w ścianie grodziowej, to to akurat luz, ale co jeszcze potrzeba. Wacham się teraz nad tymi 3 silnikami. Bo skoro mówicie żeby się więcej niż 100KM nie pchać to kumam. Bo wiem ze 1.8 is 140KM to niema co bo mosty pójdą, 115 znów nwm.Bo też potrzebuje takiego żeby tej mocy więcej było a nie żeby różnicy neibyło. Ale chyba przy vitarowskich zostane tylko nwm 8V czy 16V, 20 koni różnicy :) .Dzięki za pomoc tak wgl.
Do wszystkich 1.6 Suzuki 8v i 16v Vitara oraz do 16v z Baleno potrzebna jest flansza.
W przypadku przeszczepu z vitki odpada problem aparatu zapłonowego, w przypadku Baleno są dwie wersje na cewkach i aparacie zapłonowym.
W każdym przypadku trzeba przerabiać smoka i podczepiać miskę od Samuraia. W przepadku Baleno do miski trzeba wspawać mocowanie czujnika położenia wału.
NA tym forum i na dużym jest dużo informacji.
Mechanicznie jest to do ogarnięcia, osobiście dla mnie największym wyzwaniem jest adaptacja wiązki żeby chodziło jak trzeba.
Osobiście gdyby nie miał gazu to bym założył 1.6 TDI, duży moment, dużo materiału o przeróbkach, małe spalanie i motorek kręci się do 5000 obr/min.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Ogólnie najpospolitsze silniki to samuraja to vitara-swift-baleno 1,6 8v/16v potrzebna flansza (uwaga komputer nie pasuje od samuraja ,podobno) ,jimny- swift 1,3 gti niepotrzebna flansza pasuje do skrzyni samuraja (podobno) , vw 1,6/1,9, d,td,tdi potrzebna flansza ,1,9 d,td,tdi citroen,peugeot,polonez niepotrzebna flansza wkładamy z skrzynią od poloneza 1,9 dużo motania(mocowanie skrzyni,wał skrzynia reduktor,cięcie tunelu),bmw 1,6-1,8 to samo co w przypadku citroen peugeot z tym że skrzynia idzie oryginał bmw . Zdarza się że ludzie pchają też v6 z vitary ale to już ingerencja w układ napędowy (wzmacnianie lub wymiana na mocniejsze podzespoły) Ja jak już pisałem wkładam znaczy już mam włożony 1,4 rover polonez .
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
W swoim samuraiu mam zainstalowanego diesla 1.9 bez turbo. Moc dostępna już na niskich obrotach, nie trzeba tak wysoko kręcić. Z elektryki to prąd na elektrozawór i do rozrusznika. Mocy praktycznie tyle samo jak w 1.6 8V. A spalanie... Zatankowałem do pełna 25L to na 6 wyjazdów mi wystarczyło.
Co do viertary koledzy maja zmotane i są zadowoleni, aczkolwiek Ci z 8V bardziej :)
3ch ma zmotany podtlenek gazu na blosie, jeden wtrysk benzynki.
Czy pasuje kolektor z gaźnikowca ? Wydaje mi się, że nie.
Ogólna opinia jest na plus dla 8V. Chyba są droższe jak 16V.
Dzisiaj pojeździłem z kolegami którzy mają Vitki i chyba następnych silnikiem, z racji tego, że lubię eksperymenty bedzie Vitka :D oczywiście na blosie :D
Więc chyba nie bede go sprzedawał :D
Jak wytrzymasz do srody to bede po Swapie na Jimny 1.3 Sohc. to zdam relacje jak lata na tym silniku. Na pewno jest najmniej przerobek w stosunku do serii
Taka ciekawostka.
Wymieniłem koło zamachowe na (na oko) dwa razy cięższe. Jakbym dieslem jechał
Jakby ktoś chciał po przeszczepie mieć "ostrą szlifierkę" na OSy to odstąpię ten lżejszy zamach.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-01, 19:16
A to można tak na oko? (pytanie retoryczne bo skoro u Ciebie działa to znak, że można, tylko ciekaw jestem jak to się ma dla wydolności i wytrzymałości silnika bo chyba dla skrzyni czy reduktora to jedne... za przeproszeniem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum