Wysłany: 2013-06-06, 14:12 CO BRAĆ BMW E36 2.0 CZY BALENO 1.6 16V ???
Witam, mam na oku 2 autka: Bmw E36 2.0 150KM i Suzuki Baleno 1.6 16V 97KM. Zamierzam je kupić w celu przekładki silnika do samuraja 1,3 na gaźniku. Proszę o rade który silnik wkładać. Bo słyszałem ze jak założę silnik powyżej 100KM to mosty nie wytrzymają dlatego pytam które auto brać. Obydwa są po 1500zł, takżę cena dobra, bo niestety ale w samim tej mocy braknie. A mosty mam seria jedynie przełożenia 5.38 Calmini. Przeguby i półosie seria. A dla tych co znają moje autko to akurat przerabiam Samiego na sprężyny, od znajomego mam całe zestawy sprężyny wahacze itp. Także tylko robić, bo resorki to tragedia chlapły że głowa mała i twardy jak cholera.
Ja nie rozumiem pojęcia, jak mosty mają nie wytrzymać. W błocie jak koła się zablokują to i przy tym 1,3 na tym przołożeniu i 4L też ukręcisz osie. Jak będziesz umiejętnie jeździć to i 200 KM nic nie padnie, lecz pytanie po co. Moim zdaniem taki 2 litrowy benzyniak z BMW to już do zmoty, bo przy wadze samuraia to nie ma sensu, jak go nie mocisz do zawodów(przypuszczam to!).
Job, tylko że z miesiac temu na wyciągarce Samiego targałem i przegub pizgnął. To to akurat zależy. Teraz mamy kozak teren wyczajony u gościa pozwolił jezdzic żwirownia trochę wody jest, pokopalismy teraz i bajka, kawałek dalej w lesie błota, bagna i rzeka :):) Jest co robić.
[ Dodano: 2013-06-06, 15:06 ]
Czekam na odpowiedź bo pale się na tą E36 2.0 150KM za 1500 od kumpla. Niech mi ktoś powie czy te mosty wytrzymają jak samiemu ten 2.0 150KM założe, bo o montaż to dam rade ogarnąć temat, przypominam mosty full seria przełożenia mostów aby Calmini.
Dobra Hałas niech Ci będzie, bo umiejętności swoje, a życie swoje. Lecz nie zaprzeczysz, tego, że bez sensu pakować mocny silnik na koła 31' simexy na seryjnych półosiach. Bo tak ma kolega w opisie więc wnioskuje, że i takie koła ma założone.
Możesz mieć problem z upchnięciem 2.0 pod machą. Co więcej 150 km pomieli Ci napędy na pierwszym wyjeździe a most będzie Ci się uśmiechał...
Generalnie przy 1.6/1.8 4cyl ze skrzynią jest już krucho z miejscem... a mocy uwierz - pod dostatkiem... Skrzynia BMW jest wolniejsza od Samuraiowskiej.
Job, tylko że z miesiac temu na wyciągarce Samiego targałem i przegub pizgnął. To to akurat zależy. Teraz mamy kozak teren wyczajony u gościa pozwolił jezdzic żwirownia trochę wody jest, pokopalismy teraz i bajka, kawałek dalej w lesie błota, bagna i rzeka :):) Jest co robić.
[ Dodano: 2013-06-06, 15:06 ]
Czekam na odpowiedź bo pale się na tą E36 2.0 150KM za 1500 od kumpla. Niech mi ktoś powie czy te mosty wytrzymają jak samiemu ten 2.0 150KM założe, bo o montaż to dam rade ogarnąć temat, przypominam mosty full seria przełożenia mostów aby Calmini.
wrzuć Baleno, będziesz zadowolony... bez sensu pchać to bmw do samuraia, nie dość że roboty więcej to i nie obejdzie się bez wzmacniana mostów.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Dobra Hałas niech Ci będzie, bo umiejętności swoje, a życie swoje. Lecz nie zaprzeczysz, tego, że bez sensu pakować mocny silnik na koła 31' simexy na seryjnych półosiach. Bo tak ma kolega w opisie więc wnioskuje, że i takie koła ma założone.
Lexx, masz problem to nie pisz, bo potrzebuje odp na szybko, a ty czkawki dostajesz, coś ci się nie podoba w moich tematach to nie wchodź wnie.
Hałas a dał ci ktoś głos ?
Lexx, masz problem to nie pisz, bo potrzebuje odp na szybko, a ty czkawki dostajesz, coś ci się nie podoba w moich tematach to nie wchodź wnie.
Hałas a dał ci ktoś głos ?
Radzę spuścić z tonu...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
nie wstawiaj BMW 150KM nie wytrzymają mosty i nie wytrzyma reduktor, , baleno wstaw, ja mam baleno i 31 cali przód arb i wzmacniane półosie przód i tył, ostatnio urwałem półoś przód, teraz z przodu założyłem spidertraxa, baleno wstaw na tym przełożeniu będzie idealnie, i półosie w miare wytrzymają,
bmw duzo roboty, tanie czesci, tania ekspolatacja ,drogi montarz ,duzo mocy ,wytrzymałość na katowanie, wrazliwy na temp. wody
suzuki latwy montarz w porownaniu do bmw, droga ekspolatacj i czesci, bardziej wrazliwy , mniej mocy
rozmowa typu wytrzyma czy nie wytrzyma tez jest bezsensowna bo wszystko zalezy od kierowcy terenu stylu jazdy ,zuzcia czesci w aucie itp.. jednemu wytrzyma innemu nie pozatym jak chcesz sie klucic i wyzywac to ucz sie na wlasnych bledach i nie zawracaj glowy innym
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-09, 23:19
Hmmm, sądząc po poziomie wypowiedzi Radka sugeruje jak już zakładać Baleno. Najlepiej zostań na razie przy 1.3 i nie zakładaj dwóch tematów o tym samym.
zależy też trochę od tego kto będzie jeździł tym samochodem jak Radek to sądzę że 1.3 może starczyć, no ale w ostateczności 1.6 baleno. Do silnika o mocy BMW trzeba mieć jednak trochę doświadczenia, bo 150 koni do samochodu, który waży około tony może zrobić krzywdę. A tak na marginesie nikomu nie ubliżając tacy młodzi ludzie jak Radek niszczą opinię na forach takim młodym ludziom jak ja czy też kilku kolegom na tym forum, których nicki wszyscy znają.
_________________ BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.
JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
ja bym tu się bardziej zastanwiał nad BMW 1,8is chyba jakoś tak niz tym 2.0 fakt więcej roboty przy bmw ale baleno też jest ok :) ja miałem `1,9 d z poldolota i to był błąd bo fakt był i odporny na wodę ale strasznie wolny i toporny :) ale fajnie się jeździło bo fajnie pracował :D
_________________ BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum