Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Turbo do Samuraiowego 1.3
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-10, 00:21   Turbo do Samuraiowego 1.3

Opierając się na twardych faktach i dowodach pochodzących z rodzimego kraju naszych wozideł, że "się da" i "ma sens" uturbienie silnika 1.3 chciałbym podjąć dyskusję w tym temacie.
Jakiś czas temu podrzuciłem "od siebie" takie info na forum ale temat umarł bo ktoś tam skomentował że lepsze 1.6 bo "tak wszyscy robią"... OK, chciałbym jednak powrócić do tematu bowiem jest to w Japonii niemal podstawowa sprawa w samochodach jeżdżących w terenie prawie jak u nas "resor od Mazura" więc można się domyślać że nie robią tego jedynie dla dźwięku blow -off'a

http://www.youtube.com/watch?v=SIMZ3YS2yuQ

Niska masa, nieskomplikowana przeróbka i spory w dodatku regulowany przyrost mocy to plusy które przemówiły do mnie, bardzo proszę abyście wnosili do tematu wartościowe dane najlepiej poparte w praktyce a nie jedynie teoretyczne gdybanie...

Pchają podobno turbinę Garret'a z Forda Sierry 1.8 lub z VW Golf 1.6
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-10, 00:27   

ja to mam problem z rozpoznaniem czy to fabryczny silnik nawet :P więc merytorycznie nie podyskutuję, ale chyba nie sądziłeś, że zabraknie mojego wpisu w tym temacie? ;>

no dobra chciałem Ci podrzucić link z turbiną :D http://www.youtube.com/watch?v=w_wPdQrhGMw
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-10, 00:45   

Każde info mile widziane, odpowiadając na pytanie dlaczego nie swap na 1.6 dodam jedynie że ludzie różne rzeczy robią z powodzeniem i nie musi to być to "co wszyscy"... http://www.youtube.com/watch?v=fRv18Ntbb0A

Aby nie było łatwo, na filmiku który wkleił Sam widać uturbiony gaźnik w dodatku na LPG... wydaje mi się czy łatwiej to będzie zestroić niż wtrysk Pb ?

http://www.youtube.com/watch?v=rEwXoOBphgI
http://www.youtube.com/watch?v=uJtbG5Blg70
http://www.youtube.com/watch?v=jwD55F1BySI

czy się opłaca?

http://www.youtube.com/watch?v=yuhUw69FP_o
http://www.youtube.com/watch?v=DcCyFMVrG6A
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-10, 06:59   

http://www.pulleyboys.com/store/home.php?cat=74 tu masz kompresor
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-06-10, 07:58   

Turbo do 1,3 miał Zun z forum 4x4. Zajmuje się też tym zawodowo Cybul prowadzący warsztat w Nieporęcie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-06-10, 09:54   

to już od dawna wiadomo że trzeba zrobić tak jak wszyscy bo to jedyna słuszna droga :roll: :mrgreen:
nie wniosę nic ciekawego do tematu ale obserwuję bacznie
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-10, 10:29   

Jako kolejny nie wniosę nic z praktyki do tematu ale:

Przekonywać Cię do słuszności SWAPA nie będę, ale raczej uturbienie 1.3 to bardziej sztuka dla sztuki i ekonomicznie nieuzasadnione.

Zamiast turbiny raczej szedł bym w stronę kompresora, turbiny z diesla mogą mieć problem z temp. spalin, a dedykowane do benzyny "drogie są jak smok"
Poza tym ciekawe rzeczy mogą się dziać po gwałtownym schłodzeniu turbiny przy wjeździe do wody-jak już pisałem temp. sporo wyższa niż w dieslach.

Podstaw tej sztuki poszukaj na forach golfów, beemek i tak dalej, często można znaleźć ciekawe porady a teoria jest ta sama dla wszystkich.

Pozdrawiam i życzę powodzenia
Hałas
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-10, 11:46   Re: Turbo do Samuraiowego 1.3

KRZYKKU napisał/a:
bowiem jest to w Japonii niemal podstawowa sprawa w samochodach jeżdżących w terenie prawie jak u nas "resor od Mazura" więc można się domyślać że nie robią tego jedynie dla dźwięku blow -off'a

Akurat w Japonii robią to z przyczyn podatkowych :-)
Bardzo popularne są np silniki 657cm :!: z turbiną o parametrach europejskiego 1,3 wolnossącego :mrgreen:
Wsadziłbym taki motorek do lj...
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-10, 16:37   

zauważyłem właśnie że jest bardzo dużo litrówek uturbionych pewnie ze względów które opisałeś... nie mniej jednak ja prędzej czy później będę chciał wypróbować ten patent na własnej skórze jeśli moc nie będzie adekwatna do spalania to przynajmniej będę to wiedział z własnego doświadczenia a i jakaś praktyczna informacja z pierwszej ręki znajdzie się na forum. Póki co jestem za, w wolnym czasie zmontuję kolektor pod turbinę a jeśli pojawią się jakieś wytyczne to będę miał łatwiej... dzięki i proszę o jeszcze :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-06-10, 21:10   

krzykku 89r to pewnie na gaźniku to jeszcze bardziej utrudniona sprawa dolotu PS brakuje mocy na 5,125 ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-10, 21:15   

A będziesz montował wtrysk czy próbował na gaźniku?

Może lepiej pójść w tą stronę: http://www.44tuning.pl/bm...int-chip-tuning tylko oczywiście nie z takimi mocami jak w tym artykule :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-10, 22:56   

KRZYKKU napisał/a:
zauważyłem właśnie że jest bardzo dużo litrówek uturbionych pewnie ze względów które opisałeś... nie mniej jednak ja prędzej czy później będę chciał wypróbować ten patent na własnej skórze jeśli moc nie będzie adekwatna do spalania to przynajmniej będę to wiedział z własnego doświadczenia a i jakaś praktyczna informacja z pierwszej ręki znajdzie się na forum. Póki co jestem za, w wolnym czasie zmontuję kolektor pod turbinę a jeśli pojawią się jakieś wytyczne to będę miał łatwiej... dzięki i proszę o jeszcze :mrgreen:

Popieram i kibicuję.
Pamiętaj tylko o "drobnych" niuansach:
Gaźnik pracuje podciśnieniowo a w turbo masz nadciśnienie.
Komputer samuraiowy zupełnie się nie będzie nadawał przy wtrysku.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-10, 23:54   

Wiem Kostuch że gaźnik ssa a turbo pcha :-D tak że planuje właśnie pobawić się z gaźnikiem i LPG ponieważ w elektronice to nie jestem zbyt mocny i komputera wtryskowego bym z pewnością nie zestroił a i szlag wie czy mechaniory wkoło komina by to ogarnęli... kolega wprawdzie mi obiecał pomóc ale ma warsztat i nastawiony jest na klepanie monety dlatego nie specjalnie biorę go na poważnie. Jeżeli nic ciekawego w temacie się nie pojawi to będę traktował to jako "doświadczenie na sobie" ponieważ dostęp do części mam w rozsądnych cenach, barana zmotam sobie sam bo jakies tam pojęcie o spawaniu mam to będzie pikuś a w razie "W" jak się okaże że wyszła dupa top będzie zwyczajnie powrót do "ostatniej poprawnej konfiguracji" :mrgreen:

ps. mosty 5.12 w połączeniu z simexem 31" spokojnie wystarczają do zabaw w lekkim błotku, na podjazdach i dojazdach po czarnym natomiast jak wtopię w duże bagno w którym całe koło znika to na 2 blokadach nie mam prawa się uciągnąć na dwójce z wbitym 4L... za mało mocy i stąd pomysł właśnie na turbo żeby w takich momentach nie brakło ciągu.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-11, 10:11   

KRZYKKU napisał/a:
... za mało mocy i stąd pomysł właśnie na turbo żeby w takich momentach nie brakło ciągu.

To nie brak mocy tylko brak momentu. :-)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-11, 15:13   

no w sumie masz rację, moment słaby ale na turbo on tez rośnie :-)

Zerknąłem jak ktoś wyżej polecił na fora bmw, golfów i te inne no i ogólnie większość jest zdania że LPG + turbo to wiejski tuning bo LPG dla oszczędności a turbo bardziej ku kosztowności ale w większości wypowiadali się teoretycy... znalazłem jednak kilka wpisów praktycznych potwierdzających że LPG na gaźniku da się bardzo łatwo zestroić i jest moc oraz względna oszczędność no i oczywiście się da :mrgreen: nadal jestem na tak choć faktycznie łatwiej jest ze swapem.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-11, 15:32   

Krzyku tez mam 5.12 w mostach i na kopnych podjazdach i gleboki blocie troche przydycha:/ zaluje ze zamiast lpg nie zalozylem disla 1.6 tdi.
Jak zestroisz turbo z lpg, to bedzie nadal problem pracy na benzynie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-11, 18:10   

powiem szczerze że wisi mi benzyna... w lecie nie używam a do zimy będe miał czas na wymyślenie jakiegoś odpalania na mrozie.
Diesla rozważałem ale kategorycznie odpada ze względu na stosunek wagi do mocy.

ps. Yahoo33 zaaajebisty guziec :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-06-11, 19:49   

a może ostry wałek i kolektor wydechowy 4-2-1 może to nie da takiego efektu jak turbo ale...
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
puniek 
świeżak



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2013-06-11, 22:33   

Jeszcze jedno "za":
Po swapie na 1.6 teoretycznie należałoby zmienić dane w dowodzie a co za tym idzie płacić większe ubezpieczenie... Wiadomo, że nikt tego nie robi ale przy kolizji jeżeli ubezpieczyciel dojdzie (jakimś cudem) do tego, może podważyć ważność polisy... Wrzucając turbo nie ma tego problemu :)
_________________
www.4xs.pl
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-11, 22:41   

Jak już teoretyzujemy to moc też w dowodzie masz wbitą :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.