Wysłany: 2013-06-10, 00:21 Turbo do Samuraiowego 1.3
Opierając się na twardych faktach i dowodach pochodzących z rodzimego kraju naszych wozideł, że "się da" i "ma sens" uturbienie silnika 1.3 chciałbym podjąć dyskusję w tym temacie.
Jakiś czas temu podrzuciłem "od siebie" takie info na forum ale temat umarł bo ktoś tam skomentował że lepsze 1.6 bo "tak wszyscy robią"... OK, chciałbym jednak powrócić do tematu bowiem jest to w Japonii niemal podstawowa sprawa w samochodach jeżdżących w terenie prawie jak u nas "resor od Mazura" więc można się domyślać że nie robią tego jedynie dla dźwięku -off'a
Niska masa, nieskomplikowana przeróbka i spory w dodatku regulowany przyrost mocy to plusy które przemówiły do mnie, bardzo proszę abyście wnosili do tematu wartościowe dane najlepiej poparte w praktyce a nie jedynie teoretyczne gdybanie...
Pchają podobno turbinę Garret'a z Forda Sierry 1.8 lub z VW Golf 1.6
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-10, 00:27
ja to mam problem z rozpoznaniem czy to fabryczny silnik nawet :P więc merytorycznie nie podyskutuję, ale chyba nie sądziłeś, że zabraknie mojego wpisu w tym temacie? ;>
Każde info mile widziane, odpowiadając na pytanie dlaczego nie swap na 1.6 dodam jedynie że ludzie różne rzeczy robią z powodzeniem i nie musi to być to "co wszyscy"... http://www.youtube.com/watch?v=fRv18Ntbb0A
Aby nie było łatwo, na filmiku który wkleił Sam widać uturbiony gaźnik w dodatku na LPG... wydaje mi się czy łatwiej to będzie zestroić niż wtrysk Pb ?
Jako kolejny nie wniosę nic z praktyki do tematu ale:
Przekonywać Cię do słuszności SWAPA nie będę, ale raczej uturbienie 1.3 to bardziej sztuka dla sztuki i ekonomicznie nieuzasadnione.
Zamiast turbiny raczej szedł bym w stronę kompresora, turbiny z diesla mogą mieć problem z temp. spalin, a dedykowane do benzyny "drogie są jak smok"
Poza tym ciekawe rzeczy mogą się dziać po gwałtownym schłodzeniu turbiny przy wjeździe do wody-jak już pisałem temp. sporo wyższa niż w dieslach.
Podstaw tej sztuki poszukaj na forach golfów, beemek i tak dalej, często można znaleźć ciekawe porady a teoria jest ta sama dla wszystkich.
Wysłany: 2013-06-10, 11:46 Re: Turbo do Samuraiowego 1.3
KRZYKKU napisał/a:
bowiem jest to w Japonii niemal podstawowa sprawa w samochodach jeżdżących w terenie prawie jak u nas "resor od Mazura" więc można się domyślać że nie robią tego jedynie dla dźwięku -off'a
Akurat w Japonii robią to z przyczyn podatkowych
Bardzo popularne są np silniki 657cm z turbiną o parametrach europejskiego 1,3 wolnossącego
Wsadziłbym taki motorek do lj...
zauważyłem właśnie że jest bardzo dużo litrówek uturbionych pewnie ze względów które opisałeś... nie mniej jednak ja prędzej czy później będę chciał wypróbować ten patent na własnej skórze jeśli moc nie będzie adekwatna do spalania to przynajmniej będę to wiedział z własnego doświadczenia a i jakaś praktyczna informacja z pierwszej ręki znajdzie się na forum. Póki co jestem za, w wolnym czasie zmontuję kolektor pod turbinę a jeśli pojawią się jakieś wytyczne to będę miał łatwiej... dzięki i proszę o jeszcze
zauważyłem właśnie że jest bardzo dużo litrówek uturbionych pewnie ze względów które opisałeś... nie mniej jednak ja prędzej czy później będę chciał wypróbować ten patent na własnej skórze jeśli moc nie będzie adekwatna do spalania to przynajmniej będę to wiedział z własnego doświadczenia a i jakaś praktyczna informacja z pierwszej ręki znajdzie się na forum. Póki co jestem za, w wolnym czasie zmontuję kolektor pod turbinę a jeśli pojawią się jakieś wytyczne to będę miał łatwiej... dzięki i proszę o jeszcze
Popieram i kibicuję.
Pamiętaj tylko o "drobnych" niuansach:
Gaźnik pracuje podciśnieniowo a w turbo masz nadciśnienie.
Komputer samuraiowy zupełnie się nie będzie nadawał przy wtrysku.
Wiem Kostuch że gaźnik ssa a turbo pcha tak że planuje właśnie pobawić się z gaźnikiem i LPG ponieważ w elektronice to nie jestem zbyt mocny i komputera wtryskowego bym z pewnością nie zestroił a i szlag wie czy mechaniory wkoło komina by to ogarnęli... kolega wprawdzie mi obiecał pomóc ale ma warsztat i nastawiony jest na klepanie monety dlatego nie specjalnie biorę go na poważnie. Jeżeli nic ciekawego w temacie się nie pojawi to będę traktował to jako "doświadczenie na sobie" ponieważ dostęp do części mam w rozsądnych cenach, barana zmotam sobie sam bo jakies tam pojęcie o spawaniu mam to będzie pikuś a w razie "W" jak się okaże że wyszła dupa top będzie zwyczajnie powrót do "ostatniej poprawnej konfiguracji"
ps. mosty 5.12 w połączeniu z simexem 31" spokojnie wystarczają do zabaw w lekkim błotku, na podjazdach i dojazdach po czarnym natomiast jak wtopię w duże bagno w którym całe koło znika to na 2 blokadach nie mam prawa się uciągnąć na dwójce z wbitym 4L... za mało mocy i stąd pomysł właśnie na turbo żeby w takich momentach nie brakło ciągu.
no w sumie masz rację, moment słaby ale na turbo on tez rośnie
Zerknąłem jak ktoś wyżej polecił na fora bmw, golfów i te inne no i ogólnie większość jest zdania że LPG + turbo to wiejski tuning bo LPG dla oszczędności a turbo bardziej ku kosztowności ale w większości wypowiadali się teoretycy... znalazłem jednak kilka wpisów praktycznych potwierdzających że LPG na gaźniku da się bardzo łatwo zestroić i jest moc oraz względna oszczędność no i oczywiście się da nadal jestem na tak choć faktycznie łatwiej jest ze swapem.
Krzyku tez mam 5.12 w mostach i na kopnych podjazdach i gleboki blocie troche przydycha:/ zaluje ze zamiast lpg nie zalozylem disla 1.6 tdi.
Jak zestroisz turbo z lpg, to bedzie nadal problem pracy na benzynie.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
powiem szczerze że wisi mi benzyna... w lecie nie używam a do zimy będe miał czas na wymyślenie jakiegoś odpalania na mrozie.
Diesla rozważałem ale kategorycznie odpada ze względu na stosunek wagi do mocy.
Jeszcze jedno "za":
Po swapie na 1.6 teoretycznie należałoby zmienić dane w dowodzie a co za tym idzie płacić większe ubezpieczenie... Wiadomo, że nikt tego nie robi ale przy kolizji jeżeli ubezpieczyciel dojdzie (jakimś cudem) do tego, może podważyć ważność polisy... Wrzucając turbo nie ma tego problemu :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum