Ale np. jak mamy już rozładowany duży akumulator i napięcie spada jest możliwość wzrostu prądu jak silnik będzie chciał utrzymać moc i wtedy spalenia uzwojenia?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Primo czy są jakieś przeciwwskazania większy alternator do mniejszego aku (i wcale nie chodzi tu o gabaryty )
no i to co mnie zaintrygowało czy za mały aku może coś popsuć np. w winchu
Ale np. jak mamy już rozładowany duży akumulator i napięcie spada jest możliwość wzrostu prądu jak silnik będzie chciał utrzymać moc i wtedy spalenia uzwojenia?
Im bardziej rozładowany akumulator, tym większa jego oporność wewnętrzna, czyli mniej prądu jest w stanie z siebie wydusić.
Całkowicie padaczkowaty akumulator może na zaciskach mieć NAPIĘCIE 12-14V ale nie być w stanie dać PRĄDU wystarczającego do zapalenia żarówki.
1. Wyładowany/niedoładowany akumulator nie jest w stanie zrobić krzywdy silnikowi wyciągarki.
Ale np. jak mamy już rozładowany duży akumulator i napięcie spada jest możliwość wzrostu prądu jak silnik będzie chciał utrzymać moc i wtedy spalenia uzwojenia?
Im bardziej rozładowany akumulator, tym większa jego oporność wewnętrzna, czyli mniej prądu jest w stanie z siebie wydusić.
Całkowicie padaczkowaty akumulator może na zaciskach mieć NAPIĘCIE 12-14V ale nie być w stanie dać PRĄDU wystarczającego do zapalenia żarówki.
1. Wyładowany/niedoładowany akumulator nie jest w stanie zrobić krzywdy silnikowi wyciągarki.
2. Nie ma "za dużego" akumulatora do alternatora,
3. Nie ma "za dużego" alternatora do akumulatora.
Dziękować za rozświetlenie tematu :) Czyli też nie zmieniam akumulatora póki co.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum