Wysłany: 2013-06-26, 14:10 Suzuki Samurai spowolniony do 30km/h - pytanie...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem tutaj nowy ale zdążyłem już zarazić się suzuki i jazda offroad-owa.
Moje pytanie dotyczy właśnie jak w temacie, suzuki ograniczony do 30 km/h. Czy warto brać takie autko pod uwagę?? Bardzo obszernie przeszukiwałem internet w poszukiwaniu w jaki sposób została założona blokada prędkości w tym aucie? Jednak nie ma konkretnych odpowiedzi na ten temat. Dodam ze nie mam fizycznego obejrzenia auta i zapytania właściciela jak to jet zrobione. Moze ktoś z formowiczow słyszał coś na ten temat i czy takie autko jest godne uwagi, czy silnik będzie dobrze dotarty jak od samego początku był zblokowany??
Pozdrawiam...i z góry dziękuję...
Podstawowe pytanie - w jakim celu miało by być zastosowanie takiego ograniczenia? Jedyne co mi przychodzi do głowy to rejestracja jako pojazd wolnobieżny, ale to i tak 25 km/h. Zabawka dla dzieci?
Dziękuje wszystkim za udział w poście... Tak jak jeden z kolegów słusznie zauważył jest to już pojazd wolnobieżny na które nie jest wymagane prawo jazdy kat. B ale w Szwajcarii, nie wiem jak jest z tym w PL. Wiem ze w niektórych autach z gaźnikiem ogranicznik prędkości montowano właśnie w nim ale akurat ten przypadek jest już na wtrysku. Podsyłam linka jak auto zachowuje się podczas jazdy...https://www.youtube.com/watch?v=EvHuZ_ITRI4
Wygląda na to że coś jest namieszane w przełożeniach, czy to w skrzyni czy w reduktorze czy w mostach, bo gość zmienia biegi a samochód i tak toczy się do 40km/h, to jest ten samurai o którym piszesz w tym temacie czy to tylko przykład z yt ?
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
U nas też można pomykać bez prawa jazdy mini samochodami zarejestrowanymi jako motorowery mają pojemność około 50 ccm i prędkość max 50 km/h, ale czy dało by się tak z samcem? Wątpliwe, bo to chyba jest uzależnione od pojemności skokowej. Jako wolnobieżny chyba też nie da się zarejestrować.
To był tylko przykład...Widać ze wyższe biegi nie są blokowane a mimo to jedzie wolno...No mi tez kojarzy się ze możne coś być w przełożeniu ale to trochę kosztowne bo raczej nie produkowali specjalnych przełożeń do suzuki aby go spowolnić do 30 km/h. Czy na podstawie tego powyższego filmiku opłaca się kupować takie autko aby pojeździć offroadowo?? Dodam ze suzuki ma przejechane 60 tys km.
Doszukałem się już odpowiedzi na moje pytanie. Okazuje się ze dla pojazdów starszej generacji, wyposażonych głównie w silniki spełniające wymagania normy Euro 1 lub starsze, w których istnieje mechaniczne, np. linkowe połączenie pedału gazu z pompą wtryskową, stosuje się urządzenia elektromechaniczne. Wówczas element wykonawczy instaluje się w taki sposób, aby powodował zmniejszenie dawki paliwa podawanej do silnika przy uzyskaniu przez pojazd zaprogramowanej prędkości maksymalnej.
Temat uważam za zamknięty i z góry dziękuję za zainteresowania...pozdrawiam...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2019-06-21, 20:16
Napisz PW do uzytkownika Gorbi. Swego czasu sciagał Samki ze Szwajcarii (Twoja ksywa ze sugerować podobne hobby) i zdaje się ze tam jednak diedziały jakieś mocno zwolnione reduktory.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum