Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ile ciśnienia w BF km2 ?
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-09, 15:14   Ile ciśnienia w BF km2 ?

Witam, mam oponki 235/75 BF goodrich km2. Czy jest różnica w funkcjonowaniu opon miedzy nalewką a oponą przy niskim ciśnieniu? Zastanawiam się na ile "bezpiecznie" upuścić ciśnienia przy standardowej feldze. Mam nabite 2 bary i nie wiem czy iść niżej?
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-07-09, 15:18   

ja mysle ze tylko nizej bo wyzej napewno nie :mrgreen:


ja mam kumho kl 71 bez detek 1.3- 1.5 w blotko

fakt mam inne oponki ale mysle ze mimo ze nie mialem tych opon 2 atmosfery to tylko na autostrade :mrgreen:


dopiero zalapalem ze kumpel ma takie - jutro sie widzimy na wypadzie- spytam ile maa nabite, bo to kumpel tylko z wyjazdow i nie mam numeru do niego
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-09, 17:16   

a czy Ty nie nabyłeś czasem Samca Krzyśka S. ? może przekręć do niego i pytnij do ilu schodził i dało się jeździć. 2 atm to normalnie na czarne...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-07-09, 17:18   

Mam takie BFy ale 215. Ostatnio spuscilem do 1.6 i nie chcialo mi sie dobijac i tak jezdze ...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-09, 21:39   

Ja w terenie schodzę z reguły do 1 atm, a to i tak jest dużo, tylko mam założone dętki.
Jak jeździłem na bezdętkach, to robiłem tak samo, opona mi nigdy nie spadła, jak miałem ok. 0,5 atm to zdarzało się rozszczelnić, ale nie tak żeby nie dojechać do domu.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-09, 21:46   

Jeździłem na 1.4 bez szkody dla opon.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-07-10, 07:48   

Ja mam 1.6 i wydaje mi się że jest ok.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-07-10, 12:57   

spytalem , jezdzi 1.6-1.7

twierdzi ze to optymalne dla niego

tylko przekazuje
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-10, 13:46   

wielkię dzięki all za odzew. pozdro!
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-04-08, 15:14   

Podepnę się tu, żeby nie mnożyć podobnych tematów. Ile polecacie ciśnienia w kole 235/75 R15 nalewka kopia opony BFG KM1 w użytkowaniu codziennym???? Myślałem o 1.8??? Co wy na to?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-08, 15:48   

Ja mam z boku deski od strony kierownika naklejkę z ciśnieniami "laden" i "unladen" :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 16:28   

Ja na co dzień śmigałem z takimi oponami, tylko kopia geolandera mt 2.0-2.2 bara i było ok. Im większe ciśnienie tym mniej komfortowo, ale za to mniej pali :) Fabrycznie suzuki na tabliczkach chyba 1,4 zalecało, ale nie mam przed oczami i nie pamiętam dokładnie, może Sam odczyta ze swojej :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-04-08, 17:11   

Nie za dużo powyżej 2???
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-08, 17:41   

Bardzo proszę: http://imgur.com/259bkJl

Tylko pamiętajcie, że ujeżdżam Longinię z dieslem a to może mieć jakieś tam znaczenie dla tych parametrów.

Zdaje się, że chyba Tanto albo Manias porządkował sprawy ciśnień i zrobił taką zbiorczą tabelę, dla longów, shortów, benzyn itp. Jak będę miał chwilę to postaram się znaleźć.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 18:50   

Mi się wydaje, że w krótkim też mam 1.4 bara przód/tył, może nawet pod obciążeniem więcej jest.

Można napompować tyle, ile producent napisał na oponie:) 2.0 i powyżej mi odpowiada:) Na większe przeloty tak pompowałem, żeby było ekonomiczniej i łatwiej się kieratem kręciło. Jak jadę w teren, to upuszczam do 1.2-1.4
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-04-08, 20:11   

Ale jak tak nabijesz oponę to straszni środek tnie, poza tym to są ciśnienia dla dużo mniejszych opon, czym większa opona to ciśnienie może być ciut mniejsze.
Ja bije 1,4-1,5

[ Dodano: 2014-04-08, 20:12 ]
I tak mam środek mocno wytarty
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 22:42   

Tyle suzuki przewidziało.

Ciśnienie nie zależy od wielkości opony, tylko od jej obciążenia. W ciężkim samochodzie, żeby opona miałą optymalne ugięcie trzeba napompować większe ciśnienie. Dlatego na tabliczce Sam pod obciążonym tyłem trzeba napompować 1.8 a nie 1.4. W kolegi oryginalnych km2 jeżeli dobrze pamiętam, to można do 3.5 czy nawet 4 barów ładować. I jak ponad 3 tony jego disco ważyło, to na trasie jakoś koło 3 barów pompował, żeby opona normalnie wyglądała i pracowała.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-09, 00:17   

o ten temat mi chodziło: http://samurai.org.pl/vie...+opony&start=20

W końcowych postach Tanto wklejał dane z serwisówki, a we wcześniejszych są dane empiryczne naszych forumowiczów.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.