Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Malowanie i konserwacja po blacharce.
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-11, 14:46   

Kurcze nie wiem, ale ja robiłem blachę w 2009 roku i jest spokój, ale to może temu, że po każdym grubym upalaniu wymywam syf z podwozia tak by nie zalegał no i nie jeżdżę tym samochodem zbyt często przez zimę.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-11, 20:36   

masz rację jaz skończę blacharkę to w zimie chyba że będę musiał to wyjadę właśnie zastanawiam sie nad tym pistoletem jednak wypiaskuję sam bak ściągnięty i wożić na lawecie mi się nie chce tylko koszta http://allegro.pl/pistole...3346049147.html
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-12, 09:11   

Piaskowałem trochę pistoletem o podobnym kształcie, kto wie może nawet składanym przez te same azjatyckie rączki, ale tamten był "no name'owy". Jak na potrzeby amatorskie dawał sobie całkiem dobrze radę i przeżył więcej niż pistolet Metabo, ale tamten ma inną, delikatniejszą konstrukcję.
Zastanowił bym się tylko nad tym zbiorniczkiem - prędzej czy później okaże się że jest on za duży bo gdzieś tam nie można dojść. W takim przypadku lepsze jest zasilanie wężem który jest wetknięty do wiaderka z 'piaskiem'.

Trzeba też pamiętać że jakieś 70% sukcesu to wydajna sprężarka.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-12, 20:59   

a widzicie - ja dodatkowo miałem całą buda w komorze do piaskowania. Wybiło wszystko nawet gdzie był kit to wyleciał. I tak dupa po pięciu latach nawrót rdzy.
To jest jak rak choć wytniesz to i tak sie przeżuci :mrgreen:
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-12, 23:45   

A w jakim czasie po piaskowaniu pomalowałeś podkładem ?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-13, 00:18   

i w jakich warunkach ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-13, 19:59   

Panowie dzisiaj kupiłem Cortanin F posmarowałem blachy z nalotem rdzy i nawet czyste miejsca tak jak wspawałem tak zasmarowałem po upływie 1h zmyłem ciepłą wodą i szmatką.Miejsca w których nastąpiła reakcja z ruda został ciemno fioletowy nalot a reszta zmyła się do czystej blachy.Jutro pomaluję wszystko podkładem antykorozyjnym zalecana jest przerwa 24h i na spawy guma Boll oraz środek do konserwacji na pistolet Boll mowa o podwoziu.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-13, 22:32   

juz nie pamiętam chyba na drugi dzień a w warunkach sterylnych w komorze malarskiej. Tak się składa że wszystko mamy w firmie ;-) I po robocie hulaj dusza
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-13, 23:14   

No to już wiesz czemu ruda zaczęła wyłazić, bo trzeba malować od razu po piaskowaniu, bo czysta blacha szybko łapie mikroskopijne ogniska korozji któej nie widać i potem pod farbą idzie dalej
 
     
arekbusko 
nowicjusz
Początkujący



Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 57
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: 2013-07-14, 09:25   

ja po 1 dniu czyszczenia wiertarką i szczotką wziąłem lawetę od kumpla i zawiozłem do piaskowania wypiaskowałem za 200 zł , efekt piaskowania jest super a policzyć 2 szczotki na wiertarkę 50 zł + prąd i 2 dni czyszczenia to wyjdzie na to samo. Później spawanie, na podkład to nie ma co oszczędzać ja kupiłem epoksydowy puszka ok 60 zł 2 puszki wystarczą. Później uszczelniacz novola i smarowanie nim spawów następnie podkład urekor i taki środek do konserwacji podwozi z firmy k2 bardzo wydajny 2 puszki kupiłem a poszło mi 1,5 i u mnie tak jest zrobiona rama i spód w środku wszystko to samo oprócz środka do konserwacji podwozi tzn. zastosowałem go jedynie pod nogami
_________________
Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-14, 10:34   

a co polecacie do środka autka?? jaki specyfik coś w rodzaju konserwacji??
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-14, 10:53   

arekbusko napisał/a:
ja po 1 dniu czyszczenia wiertarką i szczotką (...)


Arek, kilka razy na tym forum pojawiał się pogląd, że czyszczenie rdzy szczotką i to jeszcze na wysokich obrotach daje efekt odwrotny do zamierzonego. Powoduje "wpolerowanie" rdzy w strukturę blachy, a nie jej usunięcie. Szczotkę używa się jedynie do zerwania grubszych płatów skorodowanej blachy a dalej to już tylko papierek. Dobrze, żeś się na to piaskowanie wybrał bo tak to mogłoby się okazać, że po pól roku od zakończenia remontu wyłazi Ci ruda spod podkładu i byłoby dociekanie skąd tam się wzięła...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-14, 11:22   

Mi się dobrze gumową konserwację zdejmuję druciakiem na kątówce. Tylko że strasznie dymi i wszędzie latają gumowe farfocle :)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-14, 12:33   

włosy murzyna też dają radę ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-14, 12:39   

Mi tymi murzyńskimi włosami się źle zbierało konserwę z ramy bo nawet nie oskrobałem 1/5 a tarcza się skończyła.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-14, 12:43   

może miałeś włosy afroamerykanina a nie oryginalne murzyńskie?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-14, 12:59   

Nie wiem, nie umiem rozpoznać różnicy :)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-14, 13:10   

źle coś robiłeś, robisz tak - szukasz murzyna dajesz mu 50zł i on ściera konserwacje swoimi włosami :mrgreen: a tak na serio to mi tą tarczą bardzo fajnie złaziło, tarcza na kątowkę z czarnymi włosami :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-14, 13:28   

slavok napisał/a:
źle coś robiłeś, robisz tak - szukasz murzyna dajesz mu 50zł i on ściera konserwacje swoimi włosami :mrgreen:


...i tak powstają dredy...;)


Panowie - nie idźmy już tą drogą (i wymierza sobie sam 3 bicze brzozowymi witkami).
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-14, 14:42   

yenko napisał/a:
No to już wiesz czemu ruda zaczęła wyłazić, bo trzeba malować od razu po piaskowaniu, bo czysta blacha szybko łapie mikroskopijne ogniska korozji któej nie widać i potem pod farbą idzie dalej

może i tak jest ale w garażu pod domem albo stodole a nie w komorze w której przygotowuje się cześci do maszyn za kilkańaście milionów złotych.
Sama komora ma warunki ustawiane jak noworodek u mamy :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.