Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
samurai swap na 1.6 td vw
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 00:23   samurai swap na 1.6 td vw

Witam

jestem tu nowy, choć samuraia mam już od kilku lat i tyle też obserwuje to forum...
dlatego zaczne od przedstawienia się jestem Tomek i spotkać mnie można na bezdrożach Bielska-Białej pozdrawiam

Mam pytanie, przeglądałem już chyba wszystkie fora i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Wkładajac 1.6 td z vw spotkałem sie z dwoma metodami przerabiania kół zamachowych, jedna to obciecie walu i nawiercenie kola z samuraia a druga to roztoczenie i nawiercenie kola z samuraia, a dlaczego nikt nie zastosowal kola z vw? ja widze same plusy zastosowania kola wlasnie z vw, wystarczy troche je stoczyc, podtoczyc na wieniec zebaty z samuraia i wywazyc (z samuraiowym tez wypadaloby wywazyc) i po sprawie, wydaje mi się to duzo prostrze a przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-16, 00:36   

Przyjacielu drogi, witaj ale dobrze Ci radzę wyedytuj ten post wycinając trzy pierwsze od góry linijki i przenieś je tutaj http://samurai.org.pl/vie...b4083ca45#31290

w przeciwnym razie nie dość że nikt Ci nie odpowie to dodatkowo posypie się góra kasztanów...
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 01:11   

Dzieki nie moglem tego znalezc juz poszlo :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-16, 09:35   

Pewnie dlatego, żeby wałek sprzęgłowy samuraia pasował :-)

A jak już o kasztanach i przywitalniach piszemy to mnie szczerze mówiąc wqrwia to ciągłe nawołwywanie "weź się przywitaj tam i tam"
Kolega bardzo ładnie się przedstawiał i styka.
Dla mnie starczyło by zwykłe "Witam" byle by miał (ten nowy-piszę ogólnie) coś ciekawego do powiedzenia i nie "rzucał się" jak ktoś odpowie nie po jego myśli (a jak pamiętamy kilku takich było)

No to się rozpisałem...

Pozdrawiam,
Hałas
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 09:47   

nie zamierzam się rzucać i nikomu nic udowadniać :)

Fakt jeśli zastosujemy kolo zamachowe z samca i obetniemy wał to wałek sprzęgłowy pasuje w oryginalne łożysko, jednak gdy roztoczymy koło zamachowe to wałek ląduje w wale vw w które należy włożyć łożysko i dodatkową tulejkę i tak samo w przypadku koła zamachowego z vw
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-16, 10:03   

Odnośnie rzucania się pisałem ogólnie.
To co piszesz zdaje się mieć sens.
Mam w garażu silnik VWka z kołem samuraia ale nie wiem co jest pod spodem (kupiłem już przerobiony silnik który wyjęty był z samuraia)
Jeżeli chcesz robić SWAPa proponuję sprawdzić swoją teorię (nie wiem jaką ma średnicę koło z VWka ale może by akurat się spasowało bez wymiany wieńca i rozrusznika? ot pobożne życzenie)
ewentualny koszt w razie niepowodzenia niewielkie.

Poza tym jeszcze kwestia sprzęgła, czy wieloklin się spasuje czy trzeba będzie wiercić nowe dziury pod stare sprzęgło.

No i koło ze srajtka z tego co pamiętam jest sporo lżejsze (ze wszystkimi wadami i zaletami)
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-16, 11:36   

cholera chyba ostatni bym był co by się o przywitanie czepił ale wiem że na pewno by coś poleciało to chciałem kolegę uprzedzić... a mi się dostało :lol:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-16, 12:36   Re: samurai swap na 1.6 td vw

osgood napisał/a:
przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm

Takie duże koło nie wejdzie do dzwona sprzęgła skrzyni samuraiowskiej
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 13:07   

No właśnie ja jestem na etapie swap-a i przerobiłem dokladnie tak jak opisalem kolo z vw, postaram sie wieczorem zrobic zdjecia i tu wstawie.
Kolo faktycznie ma większą średnicę, dlatego trzeba je było stoczyć po średnicy, a dokładniej to tak:
zbiłem wieniec zębaty vw stoczyłem do średnicy na którą wchodził ten wieniec, nastepnie stoczyłem od strony silnika by było miejsce na flansze, później podtoczylem na wieniec zębaty od samuraja, od strony silnika, a na koniec zamontowałem wieniec z samuraia.
Rozwiązanie to wydaje mi się lepsze z kilku powodów, po pierwsze nie ruszamy oryginalnego wycentrowania pomiedzy wałem-kołem zamachowym-sprzęgłem, przykrecanie kola samuraia z przyciętym wałem moim zdaniem nie jest wstanie dac wycentrowania(luz na śrubach), drugim plusem takiego rozwiazania jest tarcza 215mm z vitary, docisk oryginalny z vw 1.6 td (RA lub SB, te mają na 100% 215mm inne mają różnie i 200 i 210)
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-03-16, 13:54   

A pisał ktoś gdzieś na tym forum o cięciu wału?
W 1.9 wydawało mi się, że będziemy musieli ciąć, ale jednak nie było takiej potrzeby...
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 14:26   

bez ciecia wału albo toczenia koła oryginalne z samuraia nie wejdzie, o cięciu bylo na forum w kilku miejscach :)

np. tu http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20

oto kilka fotek, jakby kogoś interesowały szczegóły np. wymiary to pisać :)




 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-07-15, 10:31   

Fajne, nowatorskie podejście, daj znać jak się będzie sprawdzać.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-07-15, 22:28   

u mnie jest stoczone i zapierdziela ;)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-16, 01:29   

paw3ł napisał/a:
u mnie jest stoczone i zapierdziela ;)


tak samo jak moje? czy oryginalne z sami? :)
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-07-18, 16:12   

A ja mam dystans po miedzy silnikiem 1,6 TD a orginalnym kolem Samuraia :mrgreen: dwa lata smigam i nic sie nie dzieje
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-21, 22:41   

Death1985 napisał/a:
A ja mam dystans po miedzy silnikiem 1,6 TD a orginalnym kolem Samuraia :mrgreen: dwa lata smigam i nic sie nie dzieje


Szczęściarz :-P

sprzęgło nie pali się?
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-07-22, 08:04   

Nie pali sie wszystko chodzi idealnie :mrgreen: tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym ;-)
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-22, 19:41   

Death1985 napisał/a:
Nie pali sie wszystko chodzi idealnie :mrgreen: tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym ;-)


rozumiem tylko jakos nie mialbym zaufania do tego, wole chyba prostsze rozwiazania bez dodatkowych elementow ktore moga stwarzac problemy.
Rozumiem ze ten dystans centruje sie na stozku walu vw i oryginalnym centrowaniu kola samiego?
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-07-22, 21:53   

Ori z samuraia :)
sprzęgło nie dało rady po roku jazdy. Spiek czeka, aby docisk muszę kupić.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-22, 23:15   

paw3ł napisał/a:
Ori z samuraia :)
sprzęgło nie dało rady po roku jazdy. Spiek czeka, aby docisk muszę kupić.


m.in. to sklonilo mnie do przystosowania kola z vw pod reszte z suzi mysle, ze sprzeglo 215mm nie bedzie zbytnio odczuwało masy suzi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.