Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Luzy w tylnym moście - mechanik w okolicach Poznania
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-19, 11:31   Luzy w tylnym moście - mechanik w okolicach Poznania

Pojawił sie problem, przy ruszaniu słychac hałas w tylnym moscie, sprawdziłem, wałek atakujacy ma spory luz (przy obracaniu), rozumiem że zaszła potrzeba zniwelowania luzu miedzy wałkiem atakującym z reszta układu róznicowego. Sam sie obawaiam to robic, poże mógłby ktos mi polecic mechanika w P, lub okolicy. najlepiej koło Kórnika - Środy Wlkp
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-19, 11:36   

hmm ja tam się nie znam, ale luz obrotowy będzie zawsze bo masz sumę luzów na ataku, talerzu, satelitach i półosiach czy jakoś tak. Groźniejszy jest chyba luz "nieobrotowy" czyli latający wałek góra dór, lewo prawo. Z innych tematów wiem, że żeby dobrze wyregulować napięcie łożysk dyfra i wszelkie luzy to na prawdę potrzeba solidnego mechanika z uczciwym podejściem. Zastanów się dobrze czy chcesz się z tym fatygować bo może się okazać, że efekt końcowy będzie gorszy od wyjściowego jak okaże się że to co innego hałasuje, np. krzyżaki, bębny, łożyska kół itp.
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-19, 12:51   

Troche w tym prawdy. Przemyslę temat
_________________
Samurai 1999r - 1.3 - LPG - leśnik
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 13:17   

Czesc,

Ile masz tego luzu jak kręcisz flansza?
Czy jest ruch jak Sam opisał góra dół?

Jeśli auto nie robi zyliona kilometrów i nie jest jedynym autem w domu to zaryzykował bym robienie tego samemu.
Jeśli nie boisz się ubrudzić rąk to sprawa do ogarnięcia w garażu.

Będziesz potrzebował miernika zegarowego ze statywem, klucza dynamometrycznego wychylnego (przedziale 0-10 Nm), kleju do gwintów.
Sztuka by nakazywała kupić nową tuleję rozprężną, ale są tacy je regenerują w prasie/imadle i też śmiga.

Na forum jest dużo informacji jak to zrobić, lepiej ogarnąć samemu niż dawać do mechanika co będzie "na gazetę" ustawiał.

W Poznaniu jest profesjonalnie robią http://www.zespolynapedowepoznan.pl/ ale to będzie kosztować kilka stówek napewno.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-19, 13:38   

luzu mam jakieś 3mm, jest to ciężko wyczuć. Klucze dynamo.... i miernik zegarowy ????? - to chyba drogi temat
_________________
Samurai 1999r - 1.3 - LPG - leśnik
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 13:40   

rutek1023 napisał/a:
luzu mam jakieś 3mm, jest to ciężko wyczuć. Klucze dynamo.... i miernik zegarowy ????? - to chyba drogi temat


3mm jak kręcisz? jeśli tak to nie warto ruszać.

Klucz dymo (rowerowy Parktool TW1) ~100PLN
Miernik i statyw ~100 PLN
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-19, 13:44   

Klucz dynamo- Ci się przyda ogólnie do wszelkich zajęć związanych z dokręcaniem śrub z określoną siłą, przy czym warto mieć ze dwa klucze dla różnych poziomów sił. Celowałbym raczej w coś bardziej markowego z certyfikatem skalowania jeśli ma to mieć ręce i nogi.

W jakiej płaszczyźnie masz ten luz?
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 13:54   

Parktool ma certyfikowane klucze (przynajmniej w moim kartonie były jakieś świstki), kupiłem także Parktoola TW2 0-70Nm.
Jeśli wychylnych używa się z głową to trudno to popsuć.
Automatyczne/zegarowe są parszywie drogie (takie co pokazują poprawnie)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
rutek1023 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-19, 14:23   

Luzy sa przy obracaniu wałem, w płaszczyżnie "na boki" i "góra dół" nie ma luzów
_________________
Samurai 1999r - 1.3 - LPG - leśnik
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-07-19, 19:21   

Podepnę się jeśli można - mam luz w przednim moścci i reduktorze - mogę wałem ruszać "góra-dół", luzu na wieloklinie nie ma. Co się skasztaniło i jakie mogą być koszta naprawy, ew czy da się samemu to naprawić ? Zdolności manualne raczej mam, sprzęt też się jakiś znajdzie, ew zaprzyjaźniony warsztat :) Pozdrawiam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-19, 21:46   

rutek1023 napisał/a:
Luzy sa przy obracaniu wałem, w płaszczyżnie "na boki" i "góra dół" nie ma luzów


to moim zdaniem nie masz luzu w ogóle i nic nie ruszaj bo popsujesz :) te 3mm obrotu to normalnie luz międzyzębowy wszystkich elementów napędowych. Niech się jeszcze ktoś mądrzejszy wypowie, ale ja bym źródła hałasu szukał gdzie indziej, chyba że most na sucho pracuje i jęczy.

[ Dodano: 2013-07-19, 21:48 ]
Sibul napisał/a:
Podepnę się jeśli można - mam luz w przednim moścci i reduktorze - mogę wałem ruszać "góra-dół", luzu na wieloklinie nie ma. Co się skasztaniło i jakie mogą być koszta naprawy, ew czy da się samemu to naprawić ? Zdolności manualne raczej mam, sprzęt też się jakiś znajdzie, ew zaprzyjaźniony warsztat :) Pozdrawiam


proponuję zacząć od takiej procedury: wymontuj wał i najpierw obadaj krzyżaki, może to któraś szklanka się wyrobiła. Jeśli Wał będzie ok, to badaj luzy na flanszach. Jak będą na flanszach to masz łożysko/a ataku do wymiany i ..... (co wymienić w reduktorze podpowie pewnie Slavok)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-19, 22:00   

Jak masz luz na łożysku wałka który wychodzi z reduktora na przedni napęd to wystarczy wykręcić tą małą część obudowy reduktora, wytargać uszczelniacz zdjąć seger i wymienić łożysko... 62/28, za 30zł kupisz już dobrej jakości, oczywiście trzeba założyć nowy uszczelniacz...
Zwróć uwagę czy to na 100% łożysko bo jeżeli byłby na nim już wyczuwalny luz to raczej by dość mocno wyło, troszkę luzu tam może być bo możliwe, że ktoś tam włożył łożysko z luzem c3.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-07-20, 14:28   

Dziękuję wam bardzo :)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-20, 22:32   

ja się wypowiem na temat regeneraci mostów- bo zrobiłem już z tego co pamiętam 4 albo 5 w tym dwa moje samurajowe i nie dysponuję żadnym przyrządem zegarowym tylko czuciem.
To jest tak prosta konstrukcja jak budowa przysłowiowego cepa. I nie ma sie co tu doktoryzować. Można sobie poczytać w necie różne poradniki i opisy nawet firm co to robią które oczywiście zniechęcają do samowolnego grzebania bo chleba z własnej gęby nie będą wyciągać. Ale jak masz jako takie pojęcie o mechanice i nie dociągasz łożysk na cham to droga otwarta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.