Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zimówki do Samiego oraz kilka pytań pomocniczych nowicjusza
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-25, 20:00   Zimówki do Samiego oraz kilka pytań pomocniczych nowicjusza

Witam Kolegów ;)

Od niedawna stałem się posiadaczem Samuraja. Obecnie auto ma założone oponki BFG MT i tu banalne i znienawidzone zapewne dla Was pytanie - jakie cisnienie w nich zastosować? Rozmiar buta to 215/75/15. Znalazłem sporo wypowiedzi na ten temat, ale rozbieżności sa bardzo duże. Pomijam tu skrajne 0,xxx w ciężkim terenie, a w normalnych warunkach ? Wyczytałem wartości od 1,4 do 2,6 i już mam namieszane :(

Druga sprawa, szukam zimówek z prawdziwego zdarzenia do ww. Samiego. O ile sie dobrze orientuję, rozmiary fabryczne opon to 205/70/R15 lub 195/80R15. Niestety, portale nie oferują żadnych używek w tych rozmiarach, a sporo ludzi poleca zwykłe m+s lub AT. W ziemie jednak Sami będzie sporo latał pod wodzą małzonki po oblodzonych i zasniezonych drogach asfaltowych zaliczonych do 8 kategorii odsnieżania i w zwiazku z tym pytanie, jakie kółka mu załozyć? Typowo zimowe (oznaczone sniezynką) czy wystarczą dobre m+s aby auto zachowało trakcję po śniegu i (miejscami) lodzie?

Osattnie pytanie, pewnie najbardziej banalne - co to jest i do czego służy beadlock?

Pozdrawiam A.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-25, 21:29   

Z ciśnieniem trochę poeksperymentuj, zobaczysz jak będzie najlepiej, na czarne ok. 1,8-2 atm.
Zależy jak niewiasta radzi sobie z tylnym napędem tudzież sztywnym 4x4, wiadomo, że na zimę najlepsze zimówki, cała reszta to kompromis.
M+S bym się nie sugerował, większość terenowych opon ma takie oznaczenie, w tym ostre MT, które na śliskim spisują się kiepsko.
Bedlocki to zewnętrzne skręcane pierścienie na felgach, ew. spec dętki, jedne i drugie mają za zadanie uniemożliwić spadnięcie opony z felgi przy niskim ciśnieniu.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-25, 21:38   

A skąd jesteś arek2202 ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-07-25, 21:41   

Jeśli chodzi o ciśnienie to temat był wałkowany, ja na swoich perszingach w terenie schodzę do 1 do 1,1 atm i na razie nie było problemu ze zwaliłem z felgi jeśli chcesz schodzić niżej to musisz pozakładać dentki.
Co do zimówek to porządne AT sprawdzają się bardzo ładnie na śniegu,a mają tę przewagę nad klasyczna zimówką że w terenie jak trochę śnieg ustąpi się tak nie niszczy. Resztę napisał Didymos. Tylni napęd samca daje zimą dużo radochy choć nieprawny kierowcy nie koniecznie musi być taki szczęśliwy. A przy zapięciu 4x4 trzeba łatwe i szybkie ruszanie może być zdradliwe bo zatrzymanie już takie łatwe nie musi być.

Co do beadlock-a to wujek Google wie wszystko, trzeba tylko go spytać.
Ale Ci odpowiem jest to felga ze specjalną konstrukcją w której trzymany jest rant opony tak aby przy małym ciśnieniu nie można było zrzucić opony z felgi. Po prostu rant felgi nie trzyma się tylko dociskany przez ciśnienie wew. a jest utrzymywany przez dodatkową obręcz przykręconą do felgi. tyle techniki. Resztę szukaj u wujka Googla


P.S. wykasuj drugiego identycznego posta
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-25, 21:58   

Ja mogę ci polecić Kumho Road venture AT KL 78 przejeździłem na nich zimę bezproblemowo. W bocie dużo gorzej niż na MT miałem malatesty.
Ale ja nie taplam auta a nawet jak czasem to mam wciagarkę :mrgreen: Dużo jeżdżę po asfalcie dla tego zrezygnowałem z MT.
nie ma uniwersalnych opon- to moje zdanie. AT są dobre gdy nie zobaczą np stromego zjazdu oblanego śliska błotnista mazią wtedy jest adrenalina :mrgreen:
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-25, 22:15   

Didymos napisał/a:
Z ciśnieniem trochę poeksperymentuj, zobaczysz jak będzie najlepiej, na czarne ok. 1,8-2 atm.
Zależy jak niewiasta radzi sobie z tylnym napędem tudzież sztywnym 4x4, wiadomo, że na zimę najlepsze zimówki, cała reszta to kompromis.
M+S bym się nie sugerował, większość terenowych opon ma takie oznaczenie, w tym ostre MT, które na śliskim spisują się kiepsko.
Bedlocki to zewnętrzne skręcane pierścienie na felgach, ew. spec dętki, jedne i drugie mają za zadanie uniemożliwić spadnięcie opony z felgi przy niskim ciśnieniu.


Jak na kobietę przystało, wie dokładnie co i z czym "się je", ale Sami to jednak lekka tylnonapędówka, wiec wolę aby zimą nie doświadczała zbyt czesto uroków driftu ;)

Zawias napisał/a:
A skąd jesteś arek2202 ?


Poznań ;)

moziembl napisał/a:
Jeśli chodzi o ciśnienie to temat był wałkowany,


Wiem, czytałem rozne posty i mam wrazenie, że dotyczyły zupełnie innych aut :-)

moziembl napisał/a:
Co do zimówek to porządne AT sprawdzają się bardzo ładnie na śniegu,a mają tę przewagę nad klasyczna zimówką że w terenie jak trochę śnieg ustąpi się tak nie niszczy. Resztę napisał Didymos. Tylni napęd samca daje zimą dużo radochy choć nieprawny kierowcy nie koniecznie musi być taki szczęśliwy. A przy zapięciu 4x4 trzeba łatwe i szybkie ruszanie może być zdradliwe bo zatrzymanie już takie łatwe nie musi być.


Czyli jednak typowa "zimówka", a AT jedynie doraźnie...

moziembl napisał/a:
Co do beadlock-a to wujek Google wie wszystko, trzeba tylko go spytać.
Ale Ci odpowiem jest to felga ze specjalną konstrukcją w której trzymany jest rant opony tak aby przy małym ciśnieniu nie można było zrzucić opony z felgi. Po prostu rant felgi nie trzyma się tylko dociskany przez ciśnienie wew. a jest utrzymywany przez dodatkową obręcz przykręconą do felgi. tyle techniki. Resztę szukaj u wujka Googla


P.S. wykasuj drugiego identycznego posta


Wujka pytałem - nie do końca zrozumiałem zastosowanie tegoż wynalazku ;) A wykasowanie posta? Pisałem tylko jednego... A dobra, już widze - nie wiem czemu weszło dwa razy ? Juz posprzatane :)

Starscream napisał/a:
Ja mogę ci polecić Kumho Road venture AT KL 78 przejeździłem na nich zimę bezproblemowo. W bocie dużo gorzej niż na MT miałem malatesty.
Ale ja nie taplam auta a nawet jak czasem to mam wciagarkę :mrgreen: Dużo jeżdżę po asfalcie dla tego zrezygnowałem z MT.
nie ma uniwersalnych opon- to moje zdanie. AT są dobre gdy nie zobaczą np stromego zjazdu oblanego śliska błotnista mazią wtedy jest adrenalina :mrgreen:


Własnie chodzi mi tylko o drogi normalne w zimie, resztę ogarne sobie na MT ;) Kolega poleca mi wąłsnie m+s, ale ich wzór bieżnika zdradza, mimo że mają sporo "mięska", ze na sniegu mogą nie dać sobie rady ;( Stąd ten post, tanie m+s (względnie AT) czy porządne zimówki... Temat chyba juz jest jasny ;)

No i w jakim rozmiarze zakładać? 205 czy 195? W obu przypadkach dostepnośc papci niemal zerowa...
Ostatnio zmieniony przez Arek 2013-07-25, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-07-25, 22:24   

arek2202 napisał/a:
A wykasowanie posta? Pisałem tylko jednego...



http://samurai.org.pl/viewforum.php?f=18 a zobacz tu :) :) :) o już niema :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-25, 22:26   

A dobra, już widze - nie wiem czemu weszło dwa razy ? Juz posprzatane :)
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
elvisowy 
świeżak



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Siedliska
Wysłany: 2013-07-26, 13:03   

arek2202, gdybyś potrzebował, to mam ładne zimówki Cooper Disco S/T2 215/75.

Za cztery stówy oddam :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-26, 13:06   

elvis a jaki rocznik tych durexów?
 
     
elvisowy 
świeżak



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Siedliska
Wysłany: 2013-07-26, 13:24   

Na DOT jest napisane 22 06
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-26, 16:54   

elvisowy - poszło pw
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-26, 20:22   

ja tam uważam że samurajem driftu doświadczy i to nie jeden raz :mrgreen:
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-31, 17:54   

Też się tego obawiam...

BTW - nie sądziłem,że zakup zimówek do Samiego to taka niełatwa sprawa ;)
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
elvisowy 
świeżak



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Siedliska
  Wysłany: 2013-07-31, 20:54   

Arek, byś nie wybrzydzał, to byś już miał :mrgreen:
Rozmiar jest dokładnie taki, jakie masz letnie - zmieszczą się przecież. :-P
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-07-31, 21:05   

Ja mam zimowe nokiany 235/75R15, cena do negocjacji.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-31, 21:55   

elvisowy napisał/a:
Arek, byś nie wybrzydzał, to byś już miał :mrgreen:
Rozmiar jest dokładnie taki, jakie masz letnie - zmieszczą się przecież. :-P


A jak sie nie zmieszczą?:( Jakoś mi ten fabryczny rozmiar siedzi we łbie...

KSikorski napisał/a:
Ja mam zimowe nokiany 235/75R15, cena do negocjacji.


Qrcze, też bądą duże:( Maksymalnie (chyba) wolę 205/70.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
Przemo 
świeżak
Podkuwacz



Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-11-09, 12:35   

Żeby nie zakładać nowego tematu odgrzeję stary.
Z dnia na dzień okazało się że mój wołek roboczy zdechł i pójdzie na sprzedaż jako dawca części.
W związku z tym sami przejmie rolę auta roboczego, wiąże się to ze zmianą opon z MT na coś bardziej cywilizowanego (mam drugi komplet felg z okrągłym oczkiem z jakimś odsadzeniem - kupiłem używki sprzedawca nie potrafił określić odsadzenia, tak więc MT na upalanie w weekend i drugi komplet do jazdy na co dzień).
Przeczytałem sporo na temat opon na zimę AT vs zimówki, nowe opony vs nalewki i po lekturze mam większy mętlik w głowie niż przed, więc chciałbym poprosić o opinie użytkowników konkretnych opon - jak Samurai radzi sobie w zimie na zimówkach i AT'kach.
Warunki jakim będzie musiał sprostać:
1. Asfalt - zazwyczaj drogi boczne nigdy nie odśnieżane, dość często kręte i pagórkowate.
2. Szutry, drogi leśne - dojazdowe do posesji w środku lasu
3. Zaspy i kopny śnieg też wchodzą w grę
Tył auta zawsze będzie dociążony.
Z moich doświadczeń w innych autach - Barum polaris - nówki w plaskaczu i nówki w busie. W plaskaczu doskonale się spisywały to znów w załadowanym busie miałem kilka sytuacji z adrenaliną w tle. Z AT'kami nie mam żadnych doświadczeń.
Opony muszą dowieźć mnie i auto bezpiecznie w miejsce docelowe, zdarzają się wypady do Czech więc min. oznaczenie M+S tak by policja się nie przyczepiła. Myślę o nowych oponach, bieżnikowane nie przemawiają do mnie (chyba że ktoś zmieni te odczucia)
I na sam koniec po lekturze moje typy:
Yokohama G012 Geolandar A/T-S ; General Grabber AT ; Goodyear Wrangler AT/SA ; Zimówki

Z góry dziękuje za pomoc :-)
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-09, 14:32   

Sprzedałem parę dni temu NEXEN-y Winguard Suv. Nie jeździłem na nich w śniegu, ale opinie mają bardzo dobre. Ich cena też bardzo spadła (rozmiar 205/70 R15 kupisz za 230zl/szt.). Sprzedałem za 700 już z wysyłką.

Obecnie mam w samochodzie kompromisowe pomiędzy zimą i lekkim terenem KUMHO KL78. Myślę, że też dobra opcja.

Jeśli zdecydujesz się na typowe zimówki to te kumhaki wygrywają z innymi w przedbiegach.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-09, 18:32   

Miałem ten sam dylemat i...zostałem na MTkach. Przy odrobinie rozwagi bez problemu poradzą sobie na asfalcie. Oznaczenia zgodne, wiec problem z Unią odpada, a z racji MT trudno je zimą czymkolwiek zaskoczyć. Dodam też, że szanowana małżonka jeździ tym cały sezon do pracy i daje radę ;)

2 i 3 - szutry leśne, zaspy i kopny śnieg - zimowka, nawet najlepsza, nie da rady.

Nie miałem okazji potestować ATeków, ale i nie zamierzam. Jako jeden z nielicznych zimą jadę po wszystkim, choć po lodzie łatwo o bączka ;( Tu znów ostrożna jazda i nie ma bata - musi iśc ;)
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.