Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z biegami
p0ld3k
świeżak


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-07-20, 17:16   Problem z biegami

Witam,
mam taki problem, że podczas jazy bardzo ciężko zredukować bieg na 2 lub 1, inne biegi wchodzą dobrze, a żeby zrobić redukcje na któryś z tych biegów trzeba praktycznie zatrzymać się i dopiero wchodzą. Przez przypadek odkryłem, że gdy rozpędzę się do jakieś prędkości na wstecznym to 1 i 2 wchodzą bez problemu, a jak się jedzie do przodu to już jest problem.
Ma ktoś pomysł co to może być?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-20, 17:23   

po mojemu to mogą być synchronizatory 1 i 2, może być też problem wodzików czy jak to się tam nazywa lub może też być problem z niewłaściwym ustaleniem położenia wajchy zmiany biegów. Pobierz sobie manuala i zapoznaj się ze schematem budowy skrzyni, szczególnie z tym co trzyma drążek zmiany - może na coś Cię naprowadzi.
 
     
p0ld3k
świeżak


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-07-20, 18:57   

Chyba synchronizator, jak wbije luz, zrobie przygazówke i znowu sprzegło to wchodzi 2 i 1.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-20, 21:12   

synchronizator.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-20, 21:22   

jakbyś szukał synchronów to w .... cenie (w .... wstaw sobie własne określenie na ile cenisz metalowy krążek) dostaniesz je tutaj: http://allegro.pl/suzuki-...3377895205.html W ASO kosztuje jeszcze więcej. A od tego gościa z Allegro braliśmy niedawno i jeśli chodzi o obsługę zamówienia to bardzo elegancko (dobry kontakt, szybka wysyłka itp.)

Dla 1 i 2 są takie same więc trzeba 2 zakupić jak chcesz wymienić obydwa.
 
     
p0ld3k
świeżak


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-07-20, 22:54   

A jak jest z wymianą tego? Dużo roboty? Garaż w sumie mam nieźle wyposażony, także z narzędziami nie powinno być problemu.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-20, 22:59   

trzeba rozłożyć skrzynie na części pierwsze, trzeba też ogołocić wałek skrzyni z zębatek i łożysk by zmienić te synchronizatory.
https://picasaweb.google.com/SLyczak/SkrzyniaSnSzS?authuser=0&feat=directlink - proszę bardzo.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-22, 10:11   

Szacun za porządek w warsztacie, jestem pod wrażeniem :-)
_________________
Samurai na springu
 
     
p0ld3k
świeżak


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-07-22, 14:36   

Dobra, skrzynia rozebrana, synchronizatory już mam w ręku. Da się jakoś poznać, że są zużyte/popsute? Bo na pierwszy rzut oka wszystko z nimi ok, a chciał bym mieć 100% pewność, że to one. Jeszcze sprawa uszczelnienia, czym najlepiej to zrobić?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-22, 15:15   

Dzięki Qwai, z czasem nauczyłem się, że burdel nie popłaca bo praca trwa 2x dłużej...

https://picasaweb.google.com/SLyczak/Synchro?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMyfwdOzgOTniQE&feat=directlink
p0ld3k poczytaj, sprawdź też tuleje przesuwną bo jak będzie zużyta to też będzie lipa, łożyska oczywiście też do sprawdzenia, skrzynie składasz na uszczelniaczu do skrzyń, misek itd. kup coś lepszego np. http://allegro.pl/masa-us...3365179942.html a nie najtańszy "czerwony silikon".
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-22, 16:48   

poldek masz ten sam problem co ja :) oglądałem niby zużyte synchronizatory a prócz jednego jawnego uszkodzenia nie miałem bladego pojęcia czy są dobre czy nie. Lektura Slavoka trochę rozjaśnia, ale wciąż mam przekonanie, że nic nie zastąpi doświadczenia i oka kogoś kto widział już kilka synchronów...
 
     
p0ld3k
świeżak


Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-07-26, 23:27   

No, dzisiaj przyszły synchronizatory i wszystko elegancko działa :D Dzięki wszystkim za pomoc :)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-27, 23:11   

mnie to sie ta prasa slavok-a podoba. Chyba sobie taką "uspawam" po pracy
Porządek jest wzorowy tylko ja sie w tym nie odnajduję :mrgreen:
 
     
buli 
nowicjusz
buli



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 51
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-08-15, 21:39   

podepnę się pod wątek, mianowicie mam problem z biegami (wytarta wajcha zmiany a co za tym idzie zakleszczające się biegi) wszystko mam już wyczyszczone nowe sprężynki nowy śrut i teraz potrzebuje zdjęcia zdrowego lewarka (części dolnej ;)) abym mógł zweryfikować stopień zniszczenie i ewentualnie na spawania ubytków. pozdrawiam i czekam na pomoc ;)
_________________
SS '90 1.3 31 5.125 +5 winch 12000
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-08-16, 08:01   

jeżeli mnie pamięć nie myli, to wygląda to coś jak w tym wątku (mimo, że wątek jest o reduktorze) http://www.samurai4x4.pl/...zelozen,57.html
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
buli 
nowicjusz
buli



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 51
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-08-16, 08:27   

witam dzięki za odzew u mnie wygląda to strasznie powycierana i pokrzywiona ....

[ Dodano: 2013-08-16, 10:47 ]
witam dzięki za odzew ale niestety wajcha od biegów jest inna ;) ponawiam prośbę
_________________
SS '90 1.3 31 5.125 +5 winch 12000
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-16, 11:46   

buli napisał/a:
witam dzięki za odzew u mnie wygląda to strasznie powycierana i pokrzywiona ....

[ Dodano: 2013-08-16, 10:47 ]
witam dzięki za odzew ale niestety wajcha od biegów jest inna ;) ponawiam prośbę


buli, po prostu pokaż swoją wajchę, a nie robisz casting na najładniejsze zdjęcia... :roll:
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-08-16, 15:39   

OK, to ja też pochwalę się ciekawostką którą zaobserwowałem. Rozpocząłem dziś edukowanie młodej w posługiwaniu się 'Kozunią' - na pierwszy ogień procedura 'sprzęgło, bieg, ruszamy, luz, hamulec, sprzęgło, bieg... itd. niestety dość często dochodził do tego zapłon ;-) Jako że to pierwsze podejście to dla ułatwienia ustawiłem reduktor na 4L. Nie miała problemów z wbijaniem biegu, ale kłopoty z synchronizacją sprzęgła z gazem, sprawiały że dość często 'zabijała' silnik.
W czasie tej zabawy zauważyłem że pojawił się problem z wbijaniem jedynki, dwójki i wstecznego. Na wstecznym dało się słyszeć delikatny zgrzyt zębatek. Przy normalnej jeździe tych objawów nie zaobserwowałem. Jakieś sugestie? Mam jedną teorię ale zanim zacznę kombinować może ktoś podpowie coś bardziej prawdopodobnego :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-16, 16:25   

Naciąg linkę sprzęgła.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-08-16, 22:21   

o tym też pomyślałem, tylko dziwiło mnie problemy nie są stale tylko pojawiają się co jakiś czas. Nic to jutro w planach zmotanie 'immobilizera', regulacja sprzęgła i ciąg dalszy szkolenia. Tylko akumulator mam zdychający i boję się że w pewnym momencie zostanę bez prądu ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.