Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Gorbi
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2013-07-28, 21:30   Gorbi

Witam Wszystkich w moim temacie.
Samuraia kupilem kilka dni temu. Autko z 91`roku, w ktorym drzemie serce 1,3 na wtrysku. Przebieg bagatela nie cale 63tys.km. Zblokowany jest na reduktorze i skrzyni do predkosci 30km/h. Reduktor ma tylko 2 pozycje, 2H i 4H, zas skrzynia ma zablokowany 4 i 5 bieg. Jak widac na ponizszych zdjeciach nie ominela go rdza,chodz nie ma tragedii.
Z biegiem czasu (bardzo powoli) postaram sie sukcesywnie wrzucac fotki z remontu i modyfikacji. Filmow rowniez nie zabraknie.
Na poczatek to musze ogarnac podstawowe sprawy czyli rdza, wymiana plynow,olejow oraz wszelakich wyeksploatowanych czesci.
A teraz fotki;





Co to za urzadzenie elektryczne?




Mam nadzieje, ze zajrzycie tu czasem by cos doradzic czasem zganic bo uwagi mile widziane. Dluga droga przede mna by w pelni ten sprzet byl rasowym Samuraiem off roadowym.
Ostatnio zmieniony przez Admin 2013-09-19, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-28, 22:04   

Ładna seria, rdze w samuraiach dostaje się niejako w pakiecie... co do urządzenia to wpisz jego nazwę w google, dowiesz się do czego służy ;) ja nie mogę doczytać co tam na tej naklejce jest napisane.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-28, 22:13   

Jak rozkminisz działanie tych wszytkich spowalniaczy, to napisz jak to dokładnie jest zrealizowane, temat wydaje się ciekawy.
Co do skrzyni, to sprawa raczej oczywista, natomiast dziwi mnie fakt, że niedostępne jest przełożenie 4l, to cokolwiek niedorzeczne, jeśli fura ma być w założeniu powolna :roll:
Chyba, że to co wydaje się 2h i 4h jest w rzeczywistości 2l i 4l, wbrew pozorom taka przeróbka jest możliwa i bardzo prosta do zrealizowania.
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2013-07-28, 22:36   

a napisane jest to;

Z wolnego tlumaczenia jest to jakis cyfrowy ogranicznik momentu obrotowego. Czyzby kolejna blokada. Na reduktorze i skrzyni sa jakies powkrecane srubki polaczone ze soba drutem i zaplabowane. Plomba wyglada jak ta nasza na wodomierzach. Jak tylko znajde chwilke czasu to pstrykne kilka fotek. Moze podacie jak wg. Was jest to zablokowane, sugestie pomysly mile widziane. Gdy temat sie wyjasni zobaczymy kto mial racje...ot taki quiz. Podpowiem ze lewarek reduktora dziala tylko do przodu i tylu, zadnych innych polozen na boki...tak jakby wrzucac 3 i 4 bieg,chodz po miedzy nimi nie ma N. Zapraszam do dyskusji.
 
     
DUCHU77 
rozgadany
OFF ROAD



Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 117
Skąd: BRZEG
Wysłany: 2013-07-28, 22:43   

heh niezła zasadzka z tymi blokadami i ograniczeniami, sam jestem ciekaw finału kłizu :-P
_________________
Błotko najlepsze na stres :)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-07-28, 23:01   

Za to jak działa drążek reduktora odpowiadają dwa wodziki, a dokładnie jak są wyżłobione, więc jeśli przeróbka miała miejsce nie w fabryce tylko u dilera to jest szansa że wymienili tylko ten dłuższy pręt w wodzikach poniżej a reszt jest OK

http://allegro.pl/wodzik-...3385626772.html

Śruby masz zaplombowane żeby samemu nie rozbierać i nie przerabiać z powrotem. Co do tego urządzenia to pewnie elektroniczny ogranicznik obrotów bo samymi biegami tego nie załatwisz. Bo w normalnym na 3 jak pociągniesz do czerwonego pola obroty to pewnie ze 70 wyciągniesz nie wiem bo nie sprawdzałem.
Pewnie układ bierze z impulsatora prędkość pojazdu i odcina zapłon.
Tyle mojego gdybania


P.S. Możesz go zarejestrować jako traktor :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-28, 23:04   

Poka foty to się pomyśli.
Na tą chwilę podejrzewam, że w reduktorze wodzik h/l jest ustawiony w pozycji l i tak zablokowany, a dźwignia przerzuca tylko wodzik 2/4.
W skrzyni mogą być powkręcane blokady uniemożliwiające przesunięcie wodzików w pozycje 4 i 5 biegu.
Jak zobaczę foty to ewentualnie zweryfikuję pogląd nt zastosowanych patentów :mrgreen:
Plomby na pewno, żeby nie korciło :mrgreen: nie ma plomby, nie ma przeglądu...
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2013-07-28, 23:16   

Rejestracja jako traktor hmm tego nie wiem musialbym sie zaglebic w przepisach. W dowodzie widnieje, ze jest to auto. Chodz w naszych wydzialach komunikacji mozna zarejestrowac quada jako traktor to wydaje mi sie,ze wszystko jest mozliwe. Fotki tych cudow szwajcarskiej techniki jutro zrobie.

[ Dodano: 2013-07-30, 12:56 ]
Mam w koncu te fotki, chodz chyba nie wiele wniosa do tematu.Jakosc zdjec nie powala-warunki polowe.Zobaczcie sami.





A to co? Amortyzator skretu?

Przy srubie od lewarka jest tez plomba oraz jakis przewod elektryczny (zapomnialem sprawdzic gdzie jest podpiety drugim koncem) :-/
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-30, 22:30   

to coś elektrycznego to jakiś ogranicznik obrotów silnika, pewnie jest to gdzieś wpięte pomiędzy komputer a wtrysk... reduktor i skrzynia będzie zblokowana mechanicznie, pewnie coś przy wodzikach po blokowane temu masz takie plomby na śrubach.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2013-07-30, 22:58   

Galeria-stan techniczno-wizualny.
https://plus.google.com/photos/100012075812061899278/albums/5906503580110973329

[ Dodano: 2014-07-01, 21:04 ]
Samurai zyje dalej juz po swapie
https://www.youtube.com/watch?v=dsBjLTta6Is

[ Dodano: 2016-04-09, 22:35 ]
Remont zakonczony,dlugo to trwalo bo robiony w miedzyczasie a i od jakiegos czasu "upalam" inne auto. Samuraia przejmuje moja Pani,takze nie bedzie "wojny" kto siada za kierownica.
Kase wsadzilem w:
-remont blacharski i zmiane koloru
-swap na silnik od Suzuki Swifta 1.6 16V
-wspomaganie
-nowe resory "lesniki" od Mazura, przednie dodatkowo wzmocnione do +50kg (wyciagarka+ zderzak)
-nowe poliuretany w resorach
-nowe wieszaki resorow 10cm
-nowy bodylift 35mm
-nowe poszerzenia blotnikow
-nowe felgi z ET -30mm (dwie do przemalowania na czarno)
-tarcze hamulcowe z tylu
-nowe amortyzatory nie ograniczajace wykrzyzu auta
-zmienione przelozenia mostow na 5.125
-nowy zderzak pod wyciagarke
-wyciagarka Warn jeszcze nie wiem czy Grzechotnik czy warn XD9000
-fotele z Suzuki Swifta,
-po wymianie plynow,olejow,filtrow oraz rozrzadu silnika,swiec i przewodow,
-buda byla zdjeta wyciete wszystko co posiadalo rdze i profesionalnie naprawiona, szpachla szla tylko tam gdzie musiala,
-jako podkladu pod malowanie zostal uzyty podklad do malowania statkow
-opony zalozone jakie byly... docelowo wieksze ale to Wlascicielka zdecyduje
-tlumik z nierdzewki
-pewnie o czyms jeszcze zapomnialem bo duzo tego bylo,
-na urlopie zapodam sensowne ledy i bagaznik dachowy,

 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-09, 22:44   

Czy ja dobrze widzę podwójną rurę wydechową? :D

Jeszcze by się przydały te progo-stopnie co Krzykku produkuje, żeby Kierowniczka nie musiała nogi za wysoko zadzierać jak jej przyjdzie w "małej czarnej i szpilkach" ratować Cię z opresji :D nie koniecznie błotnej :)

Fajne wozidło wyszło, jeszcze tylko te opony dopasować i jakiś różowy akcencik we wnętrzu ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2016-04-09, 23:41   

Tak podwojna rura wydechowa... kupiona z pierwszym moim autem 15 lat temu... kolejne auta szly do ludzi a tlumik zostawal,taki sentyment :)
Kierowniczke czesciej widze w spodniach camo ubabrana w blocie niz w mini :) , sama zdecyduje czy wsiadanie jest uciazliwe :).
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-04-10, 10:47   

Pogratulować :)
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-04-10, 12:38   

Autko bardzo fajne, super się prezentuje na żywo. Fajnie brzmi, jakby miał 2,5l pod maską :mrgreen: bo mój to jak seicento
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.