Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:40
Bębny hamulcowe
suvis
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 1
Wysłany: 2010-10-12, 07:52   Bębny hamulcowe

Witam na Forum :!:

Mam samurajka longa wersja Santana. Ostatnio wymieniałem cały układ hamulcowy z tyłu. Bez problemu kupiłem szczęki i cylinderki ale bębnów nigdzie w Polsce nie mają średnicę 228mm (są dostępne na 220mm) Mechanik nadspawał mi trochę szczęki żeby spasować do starych bębnów i jest jak na razie ok.
Czy ktoś już przerabiał ten temat :?:
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-12, 13:25   

Jak wymieniałem u siebie cylinderek z tyłu też mam Santane tylko krótką, to zastanawiałem się po co ktoś (wcześniejszy właściciel) naspawał szczęki teraz już się dowiedziałem :). Czyli to normalka.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-10-13, 14:21   

Czee .
spróbuj zadzwonić tu
Sucha Beskidzka ul. Wadowicka 4
tel. 664010110
Auto Części

ja tam nabyłem
klocki hamulcowe
bębny hamulcowe

TANIO ;-)
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2010-10-25, 21:25   

Witam,
Jako, że temat tyczy się układu hamulcowego, chciałbym spytać czy to prawda, że do Samuraja pasują przewody hamulcowe od Tico? Ostatnio zauważyłem powolny wyciek płynu hamulcowego i pewnie czeka mnie wymiana przewodów, robił to ktoś ostatnio u siebie? Mam jeszcze jedno pytanko, w Samuraju są elastyczne czy twarde przewody hamulcowe? Bo gdzieś wygooglałem zamienniki i były właśnie elastyczne.
Z góry dziękuję za pomoc :-)
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-26, 07:22   

LangLay napisał/a:
Witam,
Jako, że temat tyczy się układu hamulcowego, chciałbym spytać czy to prawda, że do Samuraja pasują przewody hamulcowe od Tico? Ostatnio zauważyłem powolny wyciek płynu hamulcowego i pewnie czeka mnie wymiana przewodów, robił to ktoś ostatnio u siebie? Mam jeszcze jedno pytanko, w Samuraju są elastyczne czy twarde przewody hamulcowe? Bo gdzieś wygooglałem zamienniki i były właśnie elastyczne.
Z góry dziękuję za pomoc :-)


każde auto w miejscu pracy zawieszenia musi mieć elastyczny przewód hamulcowy dlatego że sztywny /miedziany lub stalowy / nie wytrzyma pracy o charakterze zmęczeniowym i prędzej czy później go ukręci .
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2010-10-26, 13:51   

Acha, dzięki bardzo, a wiadomo coś o zamiennikach z Tico?
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-26, 21:11   

LangLay napisał/a:
Acha, dzięki bardzo, a wiadomo coś o zamiennikach z Tico?


posłuchaj

auto , model i marka jest mało istotne ale dla ciebie istotna jest jego długość i końcówka wejścia i wyjścia .

Weź ten przewód i idź z nim do sklepu powinni ci coś dobrać
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-10-26, 22:28   

Przewody elastyczne od Tico stosujesz w przypadku liftu auta ponieważ są dłuższe, mogą tez być wykorzystane jako zamienniki ...sprawdź tylko gwint czy współgra w Twoim układem hamulcowym ..ach i oczywiście only przód ... jeśli chodzi o tył dostajesz w każdym sklepie moto na metry (przewody miedziane vel tam sztywne)
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2010-10-28, 19:57   

Dzięki bardzo za pomoc, za chwilę wjeżdżam na kanał i zobaczymy co tam się dzieje.
 
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-10-28, 21:59   

Ja do swojego na przód musiałem od grand vitary założyć,bo przy takim lifcie oryginały urwane na pierwszej dziurze:/:(.Tyle że taki przewód kosztuje...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-16, 15:42   

Koledzy, odnośnie bębnów tylnych hamulców.
Auto jak postoi dłuższą chwilę to się blokują hamulce. Jak próbuje auto przepchnąć to widać jak tył auta się "ugina" stąd wnioskuję, że to tył właśnie blokuje.
Czy jest jakiś szczególny element w bębnach, który odpowiada za blokowanie? Pewnie szczęki nie chcą odbijać? Są do tego reperaturki?
Czy mało wprawny mechanik (jak ja :-) ) ogarnie temat?

Międzyczasie przeszukując nieskończone pokłady Internetu, natknąłem się na instruktaż jak sobie poradzić z tematem.

http://www.juroft.com/rea...p?article_id=13



Prośba jedynie do Was koledzy, czy dobrze wnioskuje, że coś w tylnych hamulcach blokuje.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-16, 17:29   

Szkoda czasu i pieniędzy na remontowanie tylnych hamulców. Po dwóch latach zrobiłem tarcze. Policzyłem, że gdybym zrobił to na początku to taniej by mnie to wyszło.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-01-16, 18:15   

jak masz ręczny na wał to stawiam na zapieczone cylinderki zapieczone (wymiana)
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-16, 18:48   

Mój Sami jest na szerokim moście. Także ręcznego nie mam na wale.

Może ktoś orientacyjnie podpowiedzieć jaki jest koszt przywrócenia bębnów do poprawnego działania, a jaki koszt zaadoptowania układu tarczowego?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-16, 20:05   

Adaptery do tarcz i zacisków 350zł, używane tarcze 60zł, zaciski z jarzmami 200zł, reperaturki zacisków 30zł, ręczny na wał z nową linką 100zł, przewody i wężyki jakieś grosze. Jak chcesz to za 600 oddam Ci całą obudowę mostu z zaciskami, tarczami, przewodami, wężykami etc. na gotowo.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-01-16, 20:12   

koszt reanimacji bębnów to: około 100zł może mniej za nowe szczęki hamulcowe, zestaw sprężynek na oba koła za jakieś 30zł, cylinderki od 30-80zł szt i nie pamiętam czy jest taki regulator naciągu w środku...
musisz koniecznie zabrać wszystko zanim pojedziesz do sklepu żeby im to pokazać bo uwierz mi, można nawet złe sprężynki kupić :-/
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-17, 00:26   

Problem leży w tym, że bębny po każdym jeżdżeniu po błocie trzeba rozbierać. Inaczej zostaje tam syf, który działa jak pasta ścierna i hamowanie jest iluzoryczne. Ja zrobiłem tarcze, bo dostawałem szewskiej pasji od rozbierania tylnych hamulców raz w tygodniu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-01-17, 13:33   

a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-17, 14:18   

Samurai/vitara/jimny
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-17, 19:54   

Na chwilę obecną zrobię bębny. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.