Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Chłodnica z 205 w Samurai
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 18:31   Chłodnica z 205 w Samurai

Zamierzam u siebie wstawić chłodnice z 205.
Taką, która występowała np w 205 1.9d.
Taką ma Albert w swoim aucie i widzę, jej zastosowanie także u siebie.

Jest szeroka i niska.
Nie koliduje z przekładnią kierowniczą.
A za to, że jest szeroka, to można zostawić sobie swoje wisko, a obok dołożyć wentylator elektryczny.
Poniżej na wysokości przekładni kierowniczej jest miejsce na wyciągarkę.

Przekroje węży w Samuraiu mają 28mm. Chłodnica Peugeot'owo ma wejście i wyjście na 32mm.

Przeszukałem cały Internet 3 razy. Pomagał także Chuck Norris, ale nie znaleźliśmy redukcji gumowej/silikonowek 32/28 mm.

Ma ktoś pomysł skąd to dobrać, co zastosować?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-08-13, 19:01   Re: Chłodnica z 205 w Samurai

Maverick napisał/a:

Taką ma Albert w swoim aucie i widzę, jej zastosowanie także u siebie.


Skoro Albert taką ma, to pytanie jaką on redukcję zastosował. Ale skoro jeszcze się zmieści wentylator to naprawdę ciekawa jest ta chłodniaca
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 19:09   

Albert ma u siebie silnik PSA 1.9d. Podejrzewam że przekrój węży chłodniczych jest właśnie na 32 mm.

Albert wiesz coś w tym temacie?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-08-13, 19:40   

no tak i w tej sytuacji ma to prawo pasować... A nie myślałeś przypadkiem nad swapem ? :-D
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-08-13, 19:41   

dokladnie jak mowisz chlodnica peugot 1.9 d

jak sie dlugo jezdzi a jezdze z tym wzystkim 2 lata prawie, czlowiek widzi i patrzy na wszystko ,ale zeby cos powiedziec co i jak nie wiem
wierze wiec, ze ma 32 mm, Jutro sprawdze i zrobie fotki dla potomnych, 2 wentylatory weszly od poldka i smigaja
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 20:17   

Mam SWAP u siebie:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-13, 20:29   

A coś takiego jakoś wstawić ? http://www.google.pl/imgr...17&tx=50&ty=101
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 20:31   

No blisko. To ma 35 mm / 28 mm.
Mnie jest potrzebne do szczęścia 32 mm / 28mm.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-13, 20:48   

Wsadzisz w tokarkę i zbierzesz 1mm to będzie idealnie.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 21:07   

acha, ale jedna mała uwaga. Chłodnica 205 ma twardy króciec 32 mm fi.
Wypadałoby najpierw założyć miękki przewód i dopiero stoczoną mufkę wskazaną przez Yenko.

Dużo zgrabniej by było mieć na twardym króćcu chodnicy gumową/silionową redukcją 32/28.

Jak się nie znajdzie elastyczna redukcja, to zastosuję taką stoczoną.
Dzięki Koledzy!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-08-13, 21:25   

Maverick napisał/a:
Mam SWAP u siebie:)
do trzech razy sztuka jak to mówią
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 21:29   

Haha. Oby nie. Wystarczy kosztów i okresu kiedy auto stało.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-13, 21:49   

Albo niech ci tokarz zrobi taki nypel abyś se naciągnął z jednej i z drugiej strony gumkę i zaciśniesz opaską
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-13, 21:51   

wiem, że jak czegoś/kogoś nie ma w internecie to znaczy że nie istnieje, ale... z doświadczenia wiem, że zwykła wycieczka do Castoramy i szwendanie się pomiędzy regałami potrafi być bardzo inspirujące i zaskakujące w poszukiwaniu różnych rozwiązań.

Wiem, że to nie taki wymiar jaki szukasz, ale może coś z działu z armaturą że tak powiem porcelanową byś dopasował: http://www.bricoman.pl/pl...32-z-uszczelka- ?

A może do tego króćca z chłodnicy idzie dospawać taki jakie Cię interesuje? Albo może ten króciec z chłodnicy da się nagwintować i nakręcić na to taką złączkę schodkowo redukcyjną jak się na krany nakręca żeby węża ogrodowego nałożyć? (chodzi o koncepcję a nie koniecznie te elementy).

Albo iść w drugą stronę tylko teraz mogę robić sceny i gadać głupoty - poprowadź sobie z tego króćca z chłodnicy przewód większy 32 a na króćce mniejsze 28 naciągnij sobie najpierw fragment węża 28 ze ścianką x później kawałek np. 30 ze ścianką x i na koniec ten 32 wejdzie i to obejmą i... zasmażka... i jeszcze polać keczupem ;)

to tak moja burza mózgów (jak każdy mężczyzna (pomijając Anię Grodzką) mam dwie głowy) - nie koniecznie mądra :D
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-13, 21:53   

Lepiej niech się przejdzie po sklepie typowo z elementami hydraulicznymi i tam coś poszuka
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 22:01   

Po castoramie i Leray się szwędałem. Czekałem też na zmiany pracowników, co by się upewnić, że mnie nie odprawiają z kwitkiem mówiąć "nie ma".
Niestety jest to nietypowa redukcja jak widzę.
Ale tokarz mi się sposobał. Oby było z czego zebrać ten milimter.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-13, 22:04   

a czemu nie chcesz poprowadzić grubszego przewodu? I zacisnąć go na tym cieńszym króćcu? Nie da się tak zupełnie?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 22:15   

bo elastyczny na elastycznym się nie trzyma (chyba że miałeś na myśli coś innego, czego nie załapałem).

Powinno sie łączyć miękkie, twarde, miękkie, twarde, itd.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-13, 22:34   

zgoda, wszak wiadomo że miękkim za wiele się nie zdziała. Zakładam jednak że ten wąż go teraz masz w rozmiarze 28mm na jednym końcu naciągnięty jest na twardy króciec chłodnicy i na drugim końcu naciągnięty jest na twardy króciec czegoś tam (nie znam się - silnika?) no i stąd moja teoria żeby ten drugi twardy króciec (na silniku?) pogrubić naciągając nań kawałek węża 28 i pogrubiasz o grubość ścianki i na to te 32 i sciągnąć obejmą na twardym króćcu.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-13, 22:45   

Opcja Yenko Nypel + Kostuch toczenie = powinien być sukces.

Sam, nie chcę zmieniać przewodów wodnych.
Chcę wpiąć w nie inna chłodnicę.

[ Dodano: 2013-08-14, 19:37 ]
Albert, sprawdziłeś średnice króćcy chłodnicy?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.