Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-21, 09:51 Błąd czujnika oleju przy odpaleniu silnika.
Hej,
1.3, monowtrysk
w trybie zapłon pojawia się błąd czujnika oleju, przy zapłonie tego błędu już nie ma. Poziom oleju był 30%, dolałem - błąd nadal się pojawia.
Dodam, że jak auto przejedzie kilka km, to ponowne odpalenie auta nie generuje już tego błędu. Błąd pojawi się po dłuuugim postoju.
Błąd czujnika oleju...
Mi żona kiedyś przez telefon powiedziała, że jak jedzie to świeci się taki parujący czajniczek na kawę
Niedługo potem wymieniałem silnik.
Podłącz manometr i sprawdź ciśnienie oleju. Może kończy się pompa, może zatkał smok.
Na włączonym zapłonie ma się świecić.
to nie jest normalne auto wg mojej żony a po tym jak zwaliła ogrodzenie na biwaku nim to omija szerokim łukiem. Ale ja się śmieję że jak by wyglądała polówka po zetknięciu ze słupkiem fi 30 świerk pewnie z miejsca by nie odjechała. A tu tylko drzazgi zostały na zderzaku i obawa że ktos widział ucieczkę z miejsca
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-23, 10:45
A może być tak, że ten błąd się pojawia nawet po uzupełnieniu oleju i trzeba go skasować?
Dziwne, jest też to, że pojawia się tylko po uruchomieniu zimnego silnika.
Jeśli trzeba zmierzyć ciśnienie to muszę podskoczyć do mechanika. Myślicie, że nie warto bawić się najpierw w wymianę czujnika?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-23, 13:57
zara zara, przecie nie napisałem, żeby sprawdził kabelki od czujnika tylko ogólnie kabelki :D od masy na silniku, od zasilania czujnika, od telewizora, lodówki :)
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-27, 11:49
Głupia sprawa.
Wydaje się, że dopiero teraz zaczął u mnie działać czujnik ciśnienia oleju. Do tej pory (brak dobrej masy) czujnik nigdy nie dawał o sobie znać.
Zajrzałem do podręcznika i jest tak, że on za każdym razem musi się zapalić w pozycji zapłon a zgasnąć przy rozruchu. I tak właśnie jest u mnie.
Na gorącym silniku już się nie włącza kontrolka bo pewnie w przewodach jest jeszcze utrzymywane jakieś minimalne ciśnienie.
nie zapala się kontrolka na zimny silniku. Ściema albo uszkodzony czujnik.
A, i jeszcze jedno. Przy niskich obrotach potrafią mi się zapalić 3 kontrolki od lewej co na filmiku. Wydaje mi się, że brakuje mu ładowania. Myślicie, że to jest dobry kierunek?
A, i jeszcze jedno. Przy niskich obrotach potrafią mi się zapalić 3 kontrolki od lewej co na filmiku. Wydaje mi się, że brakuje mu ładowania. Myślicie, że to jest dobry kierunek?
Pozdrawiam,
jsa-user
Tak 3 kontrolki to na niskich obrotach to problem z ładowaniem.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-08-27, 13:02
Mi przy zapłonie raz się świeci kontrolka od oleju, a raz nie świeci. A czasem to potrafi się zapalić po czasie, tj. Włączę zapłon, nie ma jej i dopiero po paru sekundach się włącza. :)
Mi te "3 kontrolki od lewej" także świecą się, ale to już w zasadzie, jak silnik prawie zgasł. Z tym, że ja mam inny licznik i te kontrolki mam pionowo. ;)
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-27, 14:43
yahoo33 napisał/a:
jsa-user napisał/a:
A, i jeszcze jedno. Przy niskich obrotach potrafią mi się zapalić 3 kontrolki od lewej co na filmiku. Wydaje mi się, że brakuje mu ładowania. Myślicie, że to jest dobry kierunek?
Pozdrawiam,
jsa-user
Tak 3 kontrolki to na niskich obrotach to problem z ładowaniem.
Alternator nie wyrabia? Sprawdzałem, alternator daje swoje ~14.5V.
hm...
[ Dodano: 2013-08-27, 14:43 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
jsa-user napisał/a:
potrafią mi się zapalić 3 kontrolki od lewej co na filmiku
ale palą się wszystkie 3 kontrolki od lewej, czy jedna - trzecia kontrolka od lewej?
Alternator nie wyrabia? Sprawdzałem, alternator daje swoje ~14.5V.
hm...
A w którym punkcie mierzyłeś to napięcie? I względem jakiego punktu masy?
Jak jest zmurszała instalacja, to spadki napięcia na złączkach są duże.
Zła masa też da podobny efekt.
Popsute zegary też mogą tak reagować, ale zacznij od sprawdzenia podstaw.
ja podepnę się do tematu, po przeróbce mojego auta na silnik z poloneza 1.9d, nie mam do tej pory wzbudzenia alternatora bo nie mogę go znaleźć i moja prośba czy mógł by ktoś dać fotkę kostki czy wtyczki od wzbudzenia i ewentualnie kolor tego kabelka i grubość może znajdę bo cały czas pali mi sie ładowanie na desce a to denerwuje bardzo
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-29, 09:55
Czujnik został wymieniony (koszt 15 PLN). Problem ustąpił. Przy każdym odpaleniu auta następuje sprawdzenie ciśnienia oleju.
Pozdrawiam,
jsa-user
[ Dodano: 2013-08-29, 10:35 ]
Ktoś z Was własnoręcznie regenerował alternator. Myślę, że kwestia błędów przy niskich obrotach leży w diodach alternatora. Pewnie przy okazji trzeba będzie ruszyć szczotki i łożyska.
Może ktoś ma reportaż z tej operacji?
Ktoś z Was własnoręcznie regenerował alternator. Myślę, że kwestia błędów przy niskich obrotach leży w diodach alternatora. Pewnie przy okazji trzeba będzie ruszyć szczotki i łożyska.
Może ktoś ma reportaż z tej operacji?
Pozdrawiam,
jsa-user
Sugeruję inny alternator.
Jak zaczniesz sam "regenerować", to zajmie to tydzień i będzie kosztowało w sumie >100.
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-30, 10:08
kostuch napisał/a:
jsa-user napisał/a:
Ktoś z Was własnoręcznie regenerował alternator. Myślę, że kwestia błędów przy niskich obrotach leży w diodach alternatora. Pewnie przy okazji trzeba będzie ruszyć szczotki i łożyska.
Może ktoś ma reportaż z tej operacji?
Pozdrawiam,
jsa-user
Sugeruję inny alternator.
Jak zaczniesz sam "regenerować", to zajmie to tydzień i będzie kosztowało w sumie >100.
Hm, tak teraz się zastanawiam czy ja dobrze trafiłem z diagnozą. Teraz myślę, że przede wszystkim muszę przyłożyć miernik cęgowy i sprawdzić jaki prąd daje alternatorom na wolnych obrotach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum