Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Hałas
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 23:01   

Dasz radę, podczas malowania powstały mi 2 - 3 zacieki które po prostu i po ludzki zostawiłem :D
Spoleruje się przed sprzedażą, a teraz straszą złodziei :P

Powodzenia w dalszych pracach!!
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-20, 00:50   

Trzeba mieć trochę wprawy przy natryskiwaniu zresztą jak przy wszystkim ale trzeba też dobrze się przygotować do tej operacji żeby w trakcie się nie miotać.
Pomijając fakt przygotowania powierzchni trzeba pamiętać że niektóre farby / lakiery po zmieszaniu komponentów muszą odstać kilka minut coby się "przeżarły" po tym czasie lepkość można lub trzeba skorygować rozcieńczalnikiem.

Aby szybko i miło się natryskiwało czyli żeby nam się dysza nie zalepiała (zbyt gęsta mikstura) i aby uniknąć "skórki pomarańczowej" na powierzchni malowanej - musimy zadbać o dobrą rozlewność lakieru czy podkładu, z kolei jak przedawkujemy rozcieńczalnik (za rzadka mikstura) będzie zwyczajnie płynąć zgodnie z kierunkiem działania grawitacji. Najszybszym i najprostszym sposobem określenia prawidłowej lepkości lakieru do natrysku jest podniesienie w trakcie mieszania "patyczka' którym mieszamy miksture na wysokość około 10cm nad puszkę i obserwacja cieku, jeśli płynie jednolitą strugą jest za gęsto dla dyszy poniżej 1.3mm, rozcieńczamy delikatnie do momentu aż struga przy samej powierzchni farby zaczyna kroplić wtedy mamy umownie poprawną lepkość do natrysku.

Pamiętaj że po otwarciu puchy z farbą bazową należy ją namiętnie mieszać przez co najmniej kilka minut i to nie potrząsając puchą tylko "patyczkiem". Jeżeli malujesz na szpachlę poliestrową to pamiętaj że nie przeciera się jej odtłuszczaczem i dobrze wysusz szpachel przed dalszą obróbką aby uniknąć spękania w późniejszym czasie.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-20, 08:25   

podziwiam :D też będę w tym stresie w przyszłym miesiącu ale najpierw poćwiczę na podkładzie a potem pojade akrylem :D a zacieki zrobię na pewno :P jaki będzie kolor końcowy ??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-20, 08:56   

KRZYKKU dzięki za dobrą, przejrzystą i czytelną radę!

Kolor będzie czarny, tak oryginalnie a co :mrgreen:
Mam w zanadrzu kilka fajnych wstawek z fajnego koloru, ale teraz o tym ciiiii, bo najpierw muszę się przejechać bo mnie już telepie :-) Później można motać dalej.
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-21, 20:44   

czarne podobno najszybsze :D ja musze urozmaicić trochę kolorystykę mojej stajni bo same czarne konie na placu :D jeden tylko był niebieski a drugi siwek :P
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-21, 22:03   

Junior napisał/a:
czarne podobno najszybsze :D ja musze urozmaicić trochę kolorystykę mojej stajni bo same czarne konie na placu :D jeden tylko był niebieski a drugi siwek :P


Czerwone najszybsze przecież :lol:
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-21, 23:07   

Wnioskuję, że masz czerwonego... Samuraia oczywiście :mrgeen:
A jak by tak pomalować pokrywę zaworów na czerwono...? Na pewno +10 koni w stadzie się pojawi :-)
 
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-07-22, 09:57   

10 koni więcej to i spalanie większe. Zainteresuj się reduktorem spalania na wtyk do zapalniczki :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-22, 23:00   

"I opryskosz i wszystko mosz"
Jak to mówił pewien pan, w pewnym filmiku :mrgreen:


 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-24, 20:53   

czym psikałeś środek a czym spód ;)??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-24, 22:00   

Z obu stron baranek.
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-24, 22:41   

ile Ci wyszło puszek?? :D
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-24, 22:44   

4, z czego każda chyba 1.85 litra.
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-25, 01:15   

aaa, ten baranek - skoro do środka również - to pewnie na bazie żywic? taki nadający się do przylakierowania? jeśli tak to niedobrze :-( na spód należało by dać masę na bazie bituminu ponieważ z czasem syntetyczna powłoka pęknie i zaczyna się tam atak rudzielca który pod całą powłoką się rozpanoszy na całego a najlepszą pożywką jest sól drogowa... brrrr
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-30, 09:43   

Tak jak mówisz, na bazie żywic syntetycznych.
Już położone i niema odwrotu. Co się będzie działo zobaczymy, ja jestem dobrej myśli.

Generalnie "łódka" już pomalowana w kolor, postawiona na ramie, silnik wczoraj odpaliłem kluczykiem.
Zostało wyspawać przednie nadkola, pomalować resztę gratów (maska,klapa, drzwi, nadkola przednie, pas przedni itd.) no i składać wszystko do kupy.
Dzisiaj chcę polutować wiązkę (odpalałem na poskręcanej), może złożyć deskę ewentualnie rzeźbić nadkola, zobaczymy na co wena przyjdzie :-)

[ Dodano: 2013-08-30, 09:40 ]



Udało się w końcu przejechać :-)
Filtr założony bezpośrednio, tak żeby można było się przejechać. Zrobiony będzie "airbox" i snrokel, niestety w domu jestem tylko na chwilę i rzeźbienie dolotu zostawiam na "potem" :-)

Do wymiany także świece, przewody ewentualnie do ustawienia zapłon (na filmiku "słychać strzały" :mrgreen: )
No i rozrusznik odmówił posługi :evil:
Mocy jest troszkę więcej niż w serii, ufam, że po doprowadzeniu układu zapłonowego do takiego stanu w jakim ma być, będzie jeszcze lepiej.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


PS: filtr stożkowy założyłem nie dla mitycznego stada koni, bo w to zwyczajnie nie wieżę, niestety seryjną puchę z VW upchnął bym chyba tylko na pakę :mrgreen:
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-08-30, 10:10   

no ja też mam środek wypryskany barankiem... cholernie się to kurzy, myślę o zmianie koncepcji, żeby tylko szarym epoksydem potraktować gołą blachę... z tego co wiem to tego barana trudno usunąć szczotką na szlajfeksie... P.S. pięknie autko stoi na tych resorach ;)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-30, 10:43   

A jakbyś tego barana jeszcze z wierzchu prysnął lakierem?
A do pozbycia się starej farby widziałem ciekawy preparat. Po popsikaniu i odczekaniu koło 30min farba się łuszczy i schodzi po przejechaniu palcem do gołej blachy.

PS: Na resory chwilowo nie narzekam, przed wymianą co wyjazd łamałem minimum 1 sztukę, po zmianie cisza (może dlatego, że auto więcej stoi niż jeździ (?) :mrgreen: )
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-08-30, 10:46   

U mnie na pryskanie lakierem na zakurzonego barana to za późno, bo kurz wszedł w takie zakamarki, że nie ma mocnych, aby go wyczyścić do malowania. No ale ja czekam do listopada, wtedy zacznę coś tam działać.. Pzdr.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-30, 20:21   

Wpadł dzisiaj "nowy" rozrusznik, nowe świece i nowe przewody.
Auto jedzie :-)
Jak dam radę znaleźć i zamontować jutro wiatrak na chłodnicę to mam zamiar się przejechać kawałek dalej niż najbliższa górka :mrgreen:

No i niestety od niedzieli znowu miesiąc przestoju :evil:
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-31, 09:49   

maska w kozackim malowaniu :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.