Cześć,
Ostatnio Samurai zaczął słabo hamować i przy hamowaniu ściągało go na prawą stronę. Więc się wk*r.. zdenerwowałem i ściągam koło a tam niespodzianka. Cała piasta, zacisk itd obrzygane olejem. Tak więc pytanie: Czy olej może uciekać przez łożysko i uszczelniacze? Czy to coś innego?
Ja właśnie czekam na uszczelniacze...
Uszczelniacz kuli zwrotnicy i uszczelniacz półosi zamówiłem na stronie rajdy4x4.
Mieli taniej niż ASO.
Ale jak dla mnie Ty potrzebujesz uszczelniacz półosi widoczny na pierwszym zdjęciu.
(nie jestem mechanikiem wiec jeśli się mylę proszę o sprostowanie).
Od razu zadam pytanie jak zdemontować ten element ze zdjęcia muszę odkręcić te 4 śruby u góry i na dole?
Uszczelniacze pół-osi kupowałem w sklepie z łozyskami, cena coś około 3 zł. szt., natomiast uszczelnieni kuli wyciąłem z filcu,który kupiłem w castoramie.
Uszczelniacze kuli nie uszczelniają żadnego oleju, one są po to żeby błoto nie wchodziło do wnętrza zwrotnicy przez kulę. Wyciek uszczelniacza półosi objawia się smarem cieknącym po kuli (olej przekładniowy rozrzedza smar do przegubów i zaczyna to wszystko cieknąć). Przez piastę i sprzęgiełko nic nie ma prawa wyciekać, tam się składa wszystko na silikon i uszczelki. Jesteś pewien że to olej? Bo moim zdaniem to Ci wali płyn hamulcowy z zacisku :D
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
sprawdź lepiej układ hamulcowy jak kolega pisze.... bo oprócz zacisku to wszystko masz suche dookoła ...no prawie wszystko.... z kul ci nie cieknie, spod sprzegielek tez , smar masz konsystencji smaru ... a jak masz już na wierzchu wszystko to rozkręć posprawdzaj i zaloz nowe uszczelniacze w poche mostu
No chyba nie uważacie mnie za sprawnego inaczej . Na 100% jest to olej. Inny zapach, konsystencja itd. itp. (smaku nie sprawdzalem ) Poza tym poziom płynu hamulcowego jest OK a z mostu olej spier... uciekł.
[ Dodano: 2011-01-15, 20:21 ]
Teraz bylem w garażu i z kuli też cieknie. Nie tak dużo jak po piaście ale wyciek jest. Po drugiej stronie mostu jest suchutko. Na pierwszym przeglądzie po zakupie mechanik wlał mi do mostów syntetyk więc możliwe że wypłukało syfy i cieknie.
P.S.
alpejczyk napisał/a:
Uszczelniacze pół-osi kupowałem w sklepie z łozyskami, cena coś około 3 zł. szt., natomiast uszczelnieni kuli wyciąłem z filcu,który kupiłem w castoramie.
3zł? To w sklepach 4x4 chodzą po 30zł. W każdym sklepie z łożyskami dostane takie uszczelniacze? (Zanosiłeś stary uszczelniacz na wzór? )
Wymiar uszczelniacza znajdziesz na stronie danielsa (wpisz w google daniels suzuki). Właściwie wszystkie uszczelniacze oprócz trzywargowych to standardy przemysłowe i pod żadnym pozorem nie kupuj ich w sklepie samochodowych. Łożysk też nie kupuj w sklepie samochodowym.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
No i utknąłem w martwym punkcie. Wyciągnąłem 1-wsze łożysko i nie wiem jak się zabrać za drugie (półośka przeszkadza i nie da się wyjąć).
Tak więc pytanie jak się za to zabrać? Chciał bym poroskręcać to tak jak kolega mr.dodge
Trzeba zdjąć całą piastę. Jeśli odkręciłeś dwie nakrętki na klucz 50 i "słoneczko" to nic już piasty nie trzyma na czopie. Łożyska wkłada się w piastę, potem całą piastę z łożyskami na czop. Ale skoro Tobie leci olej przekładniowy, to i tak musisz zdemontować całą zwrotnicę, żeby dobrać się do uszczelniacza półosi.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
tu masz po angielsku ale jest dużo zdjęć więc dasz radę http://www2.izook.com/?page_id=402.
Żeby przejść do następnej strony musisz najechać na "Suzuki tech" i wybrać "DIY Steering Knuckle Rebuild Pg...."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum