Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Santana 1.9TD obrotomierz i czujnik
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-05, 20:36   Santana 1.9TD obrotomierz i czujnik

Witajcie spece.
Mam pytanko w którym miejscu siedzi czujnik połozenia wału , czy inne ustrojstwo które daje impulsy na obrotomierz.
Mam Santanę z 2000r z silnikiem 1.9TD PSA i martwy obrotomierz. Najprawdopodobniej to ten czujnik jest dead. Poleżałem sobie dzisiaj pod samochodem ale nie znalazłem tego drobiazgu. Może ktos juz przerabiał temat i pomoże. A może jest jakaś inna przyczyna?
Od czego zacząć?
pozdrufka :-)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-09-05, 20:52   

Impuls do obrotomierza idze w 1,9td na 99% z alternatora
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-05, 21:02   

Hmm czyli kabelek z mojego Valeo powinien wędrować do obrotomierza... No to co nie gra że wskazówka nie żyje?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-05, 21:09   

ja dokładam 0,9% do Zajxta i jestem na 99,9% pewny że impuls idzie z altka. Mam ten sam silnik jakoś w weekend mogę popatrzeć jak tam idą kable, chyba że wcześniej pomogą inni koledzy.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-05, 21:18   

Plisssss.... jakbyś mógł zbadać skąd dokąd biegną kable i ew jakie kolory?

[ Dodano: 2013-09-05, 21:52 ]
No to jak się ma czujnik z aukcji http://allegro.pl/czujnik...3508115467.html do sygnału z alternatora. Przecież w santanie 1,9td siedzi taki silnik jak w opisie w aukcji. Zglupiałem :shock:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-05, 23:31   

airgaston napisał/a:
Plisssss.... jakbyś mógł zbadać skąd dokąd biegną kable i ew jakie kolory?

[ Dodano: 2013-09-05, 21:52 ]
No to jak się ma czujnik z aukcji http://allegro.pl/czujnik...3508115467.html do sygnału z alternatora. Przecież w santanie 1,9td siedzi taki silnik jak w opisie w aukcji. Zglupiałem :shock:


Nie mam pojęcia czy w santanie 1.9 jest czujnik położenia wału.
Ale nawet jeżeli jest, to czujnik ten nie służy do podawania sygnału na obrotomierz.
W "mądrzejszych" silnikach sygnał jest wytwarzany sztucznie przez komputer.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-06, 03:52   

kostuch napisał/a:
W "mądrzejszych" silnikach sygnał jest wytwarzany sztucznie przez komputer.


eee Koromysło... on nam chyba inteligentnie ubliża?! Obrażamy się, czy udajemy że nie zauważyliśmy?! ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-06, 10:00   

SamNaSamZSam napisał/a:
... on nam chyba inteligentnie ubliża?!

Jeszcze nie wiem :-P
A masz ten czujnik u siebie? Wybierz prawidłową odpowiedź:
a) tak
b) nie
c) pisze się 'czajnik' a nie 'czujnik'
d) jak była lekcja na ten temat, to pani wysłała mnie po gąbkę i kredę, a tak wogóle to wiem tylko żeby na stacji nie nalewać z tego węża co ma końcówke na zielono ;-)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-06, 11:32   

kostuch napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
... on nam chyba inteligentnie ubliża?!

Jeszcze nie wiem :-P
A masz ten czujnik u siebie? Wybierz prawidłową odpowiedź:
a) tak
b) nie
c) pisze się 'czajnik' a nie 'czujnik'
d) jak była lekcja na ten temat, to pani wysłała mnie po gąbkę i kredę, a tak wogóle to wiem tylko żeby na stacji nie nalewać z tego węża co ma końcówke na zielono ;-)


_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-08, 18:04   

SamNaSamZSam udalo Ci sie podejrzeć w Twoim autku skąd dokąd biegną kabelki i w jaki sposób to wszystko działa? Jest ten czujnik czy altek to załatwia? :shock:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-08, 20:34   

Czołem - jedyne co udało mi się ustalić to taki mam altek: http://www.4start.eu/alte...-td-p-2318.html i od niego wychodzą dwa kable. Jeden gruby z B+ to jak mniemam ładowanie jest i drugi cieniutki biało-czerwony ze złącza D+ co jak wyczytałem daje sygnał na kontrolkę ładowania i nie wiem czy coś jeszcze daje, ale ten wchodzi do wiązki całej. Nie udało mi się namierzyć czy wchodzi do deski bo cała wiązka jest zaizolowana i skręcona i dopiero na wtyczce zegarów po zdjęciu deski pewnie bym mógł obczaić co i jak. Ale podejrzewam, że jak daje sygnał na kontrolkę ładowania to wchodzi do deski.

No i w sumie nie wiem skąd się biorą impulsy do obrotomierza, to by chyba trzeba było od drugiej strony pośledzić - od zegarów i wtyczki. Ale to już muszę deskę zdjąć co pewnie nastąpi, ale dopiero za jakieś 2 tygodnie jak będę uszczelniał przecieki przed zimą.

Przykro mi, że nie umiem podać Ci 100% rozwiązania.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-08, 21:54   

Witaj. Już mi bardzo pomogłeś. Dzięki.
2 kable oznaczają że sygnał idzie nie z alternatora tylko z czujnika. 2 kable to ładowanie (gruby) i na kontrolkę ładowania cienki.
Do obrotomierza wychodziłby trzeci.
Trzeba poszukać czujnika obrotów :evil: . Wanted
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-08, 22:40   

airgaston napisał/a:

Trzeba poszukać czujnika obrotów :evil: . Wanted

Nie ma czegoś takiego.
Sygnał do obrotomierza powstaje albo z czujnika położenia CKP (wał) albo CMP (rozrząd).
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-09, 22:49   

Temat powoli się prostuje. Znalazłem dzisiaj ten cholerny czujnik położenia wału. Siedzi sobie on pod wydechem nad linką sprzęgła z tyłu silnika tuż przy wieńcu koła zamachowego. Jedyne co na nim napisane to 14-43-10 a więc się zgadza. Czy ma ktoś może schemat elektryczny do wersji 1.9TD Santany?

[ Dodano: 2013-09-09, 22:55 ]
czujnik jest wpięty w kostkę wiązki przy pomnie wtryskowej... dodam dla ułatwienia ;-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-10, 06:27   

przecierasz szlaki :) ze schematem chyba też będziesz musiał przecierać, bo nie napotkałem gotowca, a fabryczny 1.9 TD jest "rarytaskiem" biorąc pod uwagę % występowania w populacji forumowych Samciów.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-10, 18:15   

Sami z silnikiem 1.9 D też ma czujnik w tym samym miejscu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-13, 14:54   

No to teraz trzeba wyczesać schemat skąd dokad ;-)
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-15, 08:21   

airgaston napisał/a:
No to teraz trzeba wyczesać schemat skąd dokad ;-)


Nie wiem jak to wygląda w liczniku w santanie, ale w samcu do licznika biegnie brązowy kabelek 3 od góry w prawej wtyczce sprawdź czy nie ma czasem bezpośredniego przejścia pomiędzy tym przewodem a czujnikiem :)
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-10-08, 20:59   

Temat rozwiązany. Dla potomnych informacja.
W silniku 1.9TD czujnik położenia wału który siedzi po lewej stronie w okolicy rury wydechowej nad linka sprzęgła daje bezpośrednio sygnał na obrotomierz. Nie ma żadnego kompa. Jest dokładnie identycznie jak w xantii "jedynce" 1.9TD
Trzy kabelki (plus minus i impuls) wedruja z wtyczki z okolic pompy wtryskowej pod deske rozdzielcza. Jeśli czujnik jest dalej niż 5mm od koła zamachowego to obrotomierz śpi :mrgreen: 4mm jest anemiczny :lol: 1-3mm działa dobrze, 0mm ulega zniszczeniu :shock:
Przynajmniej tak jest u mnie. Samuraj Santana 2000 1.9TD XUD9
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-08, 21:50   

Rozumiem, że w Twoim, czujnik uległ zniszczeniu, skoro mówisz, że tak jest u Ciebie. :D

Fajnie, że mówisz, zostanie dla następnych. ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.