Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
mazda 323 f 1,6 16v
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-06-27, 20:29   mazda 323 f 1,6 16v

Hej panowie jakoż że wykończyłem silniczek w moim samurajku po ostatnim rajdzie ruszyły prace pełną parą nad projektem, który narodził się można powiedzieć z przypadku a mianowicie mój serdeczny kolega posiadał kiedyś mazdę jak w tytule i miała ona spotkanie bliskiego stopnia z łosiem(cudem ze szcześliwym zakończeniem dla kierowcy i tylko dla niego czego nie można powiedzieć o aucie i felernym łosiu)autko poszło do kasacji a ja wydłubałem z niego silniczek bo był całkiem przyzwoity szkoda go na żyletki było ,i leżał sobie tak w garażu aż do tego momentu kiedy to siedząc w garażu jak to zwykle bywa przy oczywiście browarku :-) wpadl mi pewien pomysł do głowy patrząc na niego jakoż że mazda ma rozrusznik z lewej strony i usytuowanie go bardzo przypominało to z naszego poczciwego poloneza wygrzebałem w szopie skrzynie od poldolota no i eureka :-D pasuje bez flanszy no nie jest to oczywiście plug play ale za dosłownie małymi modyfikacjami z polączeniem można całośc połączyć. Co ciekawe tarcza mazdy ma taki sam wielofrez jak wałek skrzyni poloneza kelich skrzyni również ma wytłoczenie na rozrusznik w tym samym miejscu kolejny można uznać za plus co prawda wieniec zebaty trochę ocierał o obudowę skrzyni ale trochę szlifowania i jest ok ;-) praca idzie rozwojowo łapy silnika dorobione z tych od poloneza skrzyni również całość siedzi już w ramie zamocowana i połączona, nawet było już pierwsz e odpalenie i testy na sucho w garażu biegi wchodzą wysprzęgla też dobrze postaram się wrzucić fotki co i jak mniej wiecej jak najszybciej całośc dokumentowana w miarę możliwości aparatem z tel.Jestem otwarty na każde wskazowki i sugestie z waszej strony mam nadzieję że pomożecie w relizacji projektu ;-)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-06-27, 20:38   

No powodzenia, może będzie to nowe odkrycie na miarę baleno w Samuraiu. :) Ciekawe ile jeszcze jest takich fajnych rozwiązań do wymyślenia. :)

[ Dodano: 2013-06-27, 20:43 ]
A z którego roku ta Mazda?
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-06-27, 21:26   

a tu macie obiecane zdjęcia ;-)
https://plus.google.com/photos/111078072511657010156/albums/5894245376527403025?banner=pwa
Ostatnio zmieniony przez Jendrek88 2013-10-29, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-27, 21:58   

fajnie fajnie, przecieraj szlaki. Pionierzy zawsze mieli pod górę, ale jak już na te górę wchodzili to... różne widoki im się pokazywały :D Powodzenia!
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-06-27, 22:41   

Super ! ale ten wał łączący skrzynie z reduktorem , nie przeczuwam jego długiego życia..
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-06-28, 07:31   

No Powiem Pelen Ogien :-D fajnie ze cos nowego wymysliles ;-) tylko ten wal tej mocy nie wytrzyma hahaha :mrgreen: Powodzenia w dalszej zabawie ;-)
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-06-28, 09:10   

Jak to moj kolega mówi ''Andrzej Ty się nie denerwuj to się wyklepie :mrgreen: no własnie wiem że połaczenie to 100% pewności nie daje wał raczej bedzie do wymiany łącznie z wałami
napędowymi mogą nie nadążyc za resztą ;-) swoją drogą macie może jakieś ciekawe propozycje?

mazda bodajże 94r była
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-06-29, 21:33   

Fajnie, fajnie, a ogień z rury +5 do lansu. Ehh, szkoda, że po zamontowaniu tłumika nie da się zachować dźwięku i tylko go przyciszyć... :(
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-07-01, 09:18   

lans to by był jakby tak zrobić komin jak w hamerykańskich ciężarówkach i wtedy ogień :-D a jeszcze panowie nie wiecie może czy pompka paliwowa to po przekreceniu kluczyka cały czas podaje paliwo pracuje?
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-02, 15:07   

Kontaktuj się z chłopakami z Warka Team oni takie silniki wsadzają więc może coś podpowiedzą :-)
Powodzenia
_________________
Samurai na springu
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-05, 08:10   

He he he :) My nie wkładamy takich trupów do Suzuk :mrgreen: :roll:

Spoko. Fajny projekt .

Ale przy robieniu takiego Swapa warto troche przemysleć sposób zamontowania silnika.
Wg mnie można było troszkę powalczyć z przesunieciem silnika do tyłu i do dołu. w celu lepszego wyważenia .
Wiadomo że ogranicza nas ściana grodziowa ale zawsze te kilka centymetrów poprawiłoby rozłożenie mas.
Po wałku miedzy skrzynią a reduktorem widać że jest jeszcze sporo zapasu na walkę.
W jednym z naszych aut przez poprzednią zimę bawilismy sie w optymalizowanie konstrukcji.
udało się obniżyć silnik o 5 cm i cofnąć do tyłu tak że wał składa się tylko z dwóch krzyzakow :) :)

Trochę szkoda ze ten silnik nie ma cewek tylko zwykle przewody.

Generalnie dobra robota. Tak trzymaj :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-09-16, 17:24   

witam kolego :-) kombinowałem z tym ale w tej chwili most przedni ładnie się chowa w wyżłobieniu w misce olejowej (wcześniej szedł tamtędy kolektor wydechowy) wykorzystałem to w miarę możliwości i jeżeli chodzi o ścianę grodziową to ten silnik ma akurat kopułkę z tamtej właśnie strony także nie bardzo byłoby gdzie przesunąć brałem to także pod uwagę podczas pasowania, nie ukrywam rozłożenie mas na pewno by się poprawiło tak jak mówisz. Mam jeszcze kilka uwag co do montażu chocby cewki zapłonej gdzie ją zamontować ?rozumiem że jak najwyżej pod maską? i mam mały problem co do chłodzenia zapowietrza mi się układ przy silniku ale chłodnica będąca na pace jest w całości gorąca czyżbym zasyfonował układ prowadząc rury pod autem na tył ?jakieś sugestie ??i jak wyglądać ma sprawa zbiorniczka wyrównawczego mam rozumieć że ma być zamontowany z tyłu przy chłodnicy w najwyższym punkcie ?z góry dzieks za podpowiedzi ;-)
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-18, 09:55   

cewka zapłonowa oczywiście jak najwyzej. Może uda ci sie znaleźć takie długie przewody i wtedy zamontowac ją we wnętrzu auta . Co do układu chłodzenia to bardzo często zdarza sie że przy takim układzie zostaje gdzieś babel powietrza. Najlepiej wtedy zrobic na jakims kolanku odpowietrznik - Srubka z gumowa lub miedziana uszczelką. Problem zniknie. Zbiorniczek wyrównawczy oczywiscie przy chłodnicy z tyłu auta.

[ Dodano: 2013-09-18, 10:05 ]
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-10-26, 10:13   

siemka Panowie muszę się pochwalić no moja maszyna wkońcu zrobiła mały oblot w terenie odrazu z garażu bez poważniejszych testów prosto na rajd :-D wrażenia tym bardziej potęgował fakt żę poszedłem spać o 6 a o 8 już na bazie ''Osuviska'' co prawda klasa turystyk ale na wyższą odwagi zabrakło ;-) szybko wyszły wszystkie niedociągnięcia na które nie starczyło czasu bo bardzo jeżdzić się chciało ;-) generalnie wszystko git z bolączek jakkie wynikły to problem ze ślizgającym się sprzęgłem + hałasujące łożysko trzeba wymienić raczej i problem z zasilaniem paliwa na trawersach (tak mi się wydaje przynajmniej) muszę takżę zamontować jakąś chłodniczkę do wspomagania bo przewód dość mocno się grzał ,niestety nie wiem jak z wodoodpornościa zestawu (elektryki) nie miałem okazji aż tak głeboko się zanużyć ,natomiast martwi mnie jeszcze jedno jescze tego nie rozszyfrowałem pod koniec rajdu auto straciło na mocy odpalało ale nie chciało się wkręcać na obroty na wolnych pracowało normalnie gwałtowne dodanie gazu powodowało gaśnięcie silnika po czym znów odpalało normalnie i na wolnych ok i tak cały czas pod bazą rajdu gdy postało ze dwie godzinki (ostygło)odpaliło normalnie i już chodziło jak trzeba. Mimo weszystko zadowolony jestem ze swapa mocy wystarczająco, skrzynia ok napędy wytrzymały ,wspomaganie zdało egzamin no oprócz tej małej usterki no i oczywiśćie tym bardziej że udało się nam zająć 3 miejsce 8-) nie wiem czy aby się nie mylę ale byli chyba też chłopaki z warki?? tu macie fotki z rajdu moja ta suka w moro ;-) https://www.facebook.com/...88760742&type=1
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-10-26, 20:29   

Dobre wiesci przynosisz!
Jaki ten silnik ma kod? Jaki to rocznik?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-10-29, 10:23   

Mazda 323 f 94 r 1.6 16v kod silnika B6 bodajże coś koło 90 kucy ;-)
w ostatnim czas szybko zweryfikował się układ napędowy półos przednia się wykończyła( ta krótsza) ukręciła się tuż przy przegubie teraz pytanie co dalej z tym fantem zrobić wymieniać i jeździć dalej czy szukać dyfrów od 1,3? ewentualnie jakaś większa rzeźba chociażby mosty od patrola hiszpana bo i taka myśl mi przeszła przez głowę ? co wy na to jestem otwarty na wasze propozycje ewentualnie sugestie ;-)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-29, 11:31   

Jendrek88 napisał/a:
jestem otwarty na wasze propozycje ewentualnie sugestie ;-)

Mniej "buta" :-)
 
     
Jendrek88 
nowicjusz



Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 55
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-10-29, 23:15   

Toż to ja tylko kolano wyprostowałem :mrgreen:
_________________
SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)

Jeep xj 4,5" 31x10,5x15 2,5TD VM dupowóz
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-11-02, 08:29   

Na przód . Szeroki most 1.3 to jedyne sensowne rozwiazanie przy przekladce zrobisz wahacze i będzie bajka :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
ignorancik 
świeżak
Ignorancik


Wiek: 51
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-07-14, 22:32   

Cześć,
jakie są dalsze losy projektu Samurai + serce mazdy i skrzynia poldolota ?
_________________
pozdrawiam
Wojtek vel Ignorancik
Samurai 1.3, 31"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.