Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 21:16 Spalanie
Witam
Jestem na tym forum nowy, jak i w takim rozdziale zajawki motoryzacyjnej jak off-road, jestem młodym i szczęśliwym posiadaczem Suzuki Samuraia 1,3 na monowtrysku z 90r. więc na podstawie jednego z tematów nie wiem jaka to wersja (w dowodzie SJ700).
Przechodząc do sedna, mój mały sami (ślicznotka) nie jest przeze mnie eksploatowany w cięzkim terenie ale jednak swoje pali.
Miałem małe usterki lecz je zniwelowałem przy boku mojego mechanika, po zalaniu 31L(pod korek) benzyny przejechałem 153Km po czym ślicznotka mi zgasła a każda próba ponownego rozruchu kończyła się wejściem na wysokie obroty i bez reakcji na pedał przyśpieszenia gasł. Okazało się że to brak benzyny:D i tu pojawia się moje pytanie co może być uszkodzonego lub jaki jest powód takiego spalania !!!
Będę wdzięczny za porady doświadczonych zajawkowiczów jakich widziałem na tym forum.
Ps. na desce mruga mi "Check Engine" wystukuje jak by "dwunastkę (jeden raz dłuższa przerwa dwa razy po jakimś czasie znowu ten sam cykl"
Jesteś pewien że tyle spalił? a może benzynka ci kapie gdzieś. Na wtryskaczu to nie uwierze że suka spali wiecej niz 20l jezdzac ostro w terenie. Mi osobiście wydaje sie bo nigdy tego nie mierzylem ze suka pali ok 9-14l
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 22:26
I na taką odpowiedź liczyłem, wątpie żeby zbiornik gdzieś był dziurawy bo sucho było jak sprawdzałem po kupnie, a może mieć wpływ na to ta kontrolka?
Ps. jaki olej 15w 10w czy 5w lać ?
z olejem jest tak, ze zawsze mozesz wlac mineral, bo jest najgestszy. Spytaj jaki jest w silniku i jesli wszystko jest dobrze to taki wlewaj. Przewaznie polsyntetyk jest, chyba ze silnik dobity to mineral, lub idealny to syntetyk
kontrolka na wplyw spalania?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Dziura w zbiorniku to jedno, przegnite przewody paliwowe albo luźny cybant to drugie. Jak spływa po wewnętrznej stronie ramy to zauważyć to tylko zaraz po jeździe, potem odparuje.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Chodzi ci o kontrolke check engine?
Takie spalanie przy sprawnym silniku mozesz osiagnac tylko w jeden sposob.. Zablokowane ssanie ,a usterka ta najpredzej pochodzic bedzie od czujnika temperatury cieszy chlodzacej -chyba ze samurai ma jakis innowacyjny system odlaczania ssania
Pozdro
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Do tego co wczesniej pisalem o ssaniu to wtedy kiedy nie pali ci sie kontrolka check engine
Jezeli pali ci sie ta kontrolka to masz duza szanse na padnieta sonde lambde i stad to spalanie
Jak sprawdzic czy ssanie jest zalaczone.. Najlatwiej chyba w warunkach garazowych to spr obroty.. Powyzej 1200obr to raczej juz ssanie zalaczone -chociaz to nie jest dowod ,a duze prawdopodobienstwo !!
Przy gazniku akurat jest pare opcji sprawdzenia: ktores z ciegiel bedzie wyciagniete dla wiekszej dawki paliwa -nie wiem ktore
Zamiast mechanicznego ciegna moze byc zastosowany elektromagnes albo jakis bimetal ktory otwiera dodatkowy kanalik paliwowy
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Mi się wydaje że pompa paliwa nie ma nic do spalania. Jeśli masz wtrysk i sucz tyle pali to może być: walnięty termostat, czujnik temperatury, zablokowane ssanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum