Witam;
Mam problem z pompą paliwa, a mianowicie z jej przekaźnikiem - nie ma go.
Samiego kupiłem jakiś czas temu (1.3 na wtrysku '90) i od kiedy go mam nie chodzi na benzynie - tylko gaz. Jak zacząłem się interesować o co chodzi z pompą okazało się, że pompa nie działa, bo nie ma przekaźnika(pod schowkiem nad nogami pasażera). Najprawdopodobniej jest tam coś namotane i chciałbym to posprawdzać, żeby dojść z tym do ładu. Może być również tak, że ktoś specjalnie wyjął przekaźnik, bo pompa może być spalona i wali po bezpiecznikach. Moje pytania są następujące:
1. Czy to jest jakiś specjalny przekaźnik, czy zwykły samochodowy?
2. Czy ktoś próbował podłączać pompę paliwa pod oddzielny przekaźnik załączany przełącznikiem ręcznie?
3. Czy może jest jakieś inne miejsce gdzie fabrycznie były montowane przekaźniki pompy?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-11, 09:34
Ktoś tu kiedyś pisał, że miał przekaźniki obok filtra powietrza, poszukaj, w samuraiu wielu przekaźników nie było.
Przekaźnik jest zwykły, uniwersalny.
Możliwe, że ktoś go wyciągnął, żeby pompa nie pracowała cały czas kiedy silnik chodzi na lpg.
Nie wiem, po co robić włączanie pompy na osobnym obwodzie skoro w oryginale to dobrze działa
Można jednak pokusić się o zamontowanie wyłącznika pompy na czas pracy na lpg.
Nie wiem, po co robić włączanie pompy na osobnym obwodzie skoro w oryginale to dobrze działa
Boję się, że coś jest tak namotane w elektryce, że łatwiej będzie mi poprowadzić dodatkową wiązkę niż przekopywać się przez kable pod kokpitem i kombinować co autor miał na myśli.
Oczywiście najpierw spróbuję zamontować nowy przekaźnik i obaczyć, czy pomoże.
Uniwersalna pompa paliwa to też jest jakieś rozwiązanie, ale koszty pewnie będą podobne jak przy wymianie oryginalnej na jakiś tańszy zamiennik z allegro.
1. Czy to jest jakiś specjalny przekaźnik, czy zwykły samochodowy?
2. Czy ktoś próbował podłączać pompę paliwa pod oddzielny przekaźnik załączany przełącznikiem ręcznie?
3. Czy może jest jakieś inne miejsce gdzie fabrycznie były montowane przekaźniki pompy?
1.
Uniwersalny japońskiego standardu
Tzn wyprowadzenia takich zwykłych przekaźników typu 541 nie pasują. Albo trzeba zrobić przejście na kabelkach z konektorami albo znaleźć pasujący w podstawkę.
2.
Pompa jest sterowana komputerem z powodu bezpieczeństwa. Jak gaśnie silnik albo komputer stwierdzi jakieś kuku, to automatycznie odcinane jest zasilanie z pompy.
3.
Osobiście widziałem tylko na grodzi za schowkiem.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-11, 10:20
Znajdź przekaźnik główny, obok niego powinien być przekaźnik pompy, zasilanie obu przekaźników jest wspólne, kabel sterujący przekaźnikiem pompy idzie prosto z kompa, tam nie ma wielkiej filozofii.
Jak pompa padła, to wymień ją na nową, niby prościej założyć uniwersalną na przewodzie, ale po co zostawiać walniętą w baku, będzie stawiała dodatkowy opór.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum