Czołem. niestety poukręcałem zęby satelitom w swoim dyfrze, i właśnie jestem na kupnie całego mechanizmu - u siebie miałem założony dwusatelitowy 41 zębów na dużym talerzu.
Czy jeśli kupię czterosatelitowy 43 zęby na dużym talerzu, i przezbroję duży talerz na stary to będzie to działało??? :/ nie zablokuję nic?
o - tak się stało :P
Ostatnio zmieniony przez Maciek_mk 2013-10-21, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-21, 11:08
sam talerz chcesz wymienić? To słaby pomysł, bo z tego co koledzy pisali talerz i atak są parowane, jak je rozkompletujesz to coś się zniszczy :)
Poza tym wydaje mi się tak na logikę, jeśli talerze mają taki sam obwód a na jednym upchali 41 frezów a na drugim 43 frezy to mają one inny kształt/szerokość/położenie itp. i nie będą pasować do reszty podzespołów przystosowanych do pracy z innym talerzem.
Ale to moje gdybanie bo na oczy nie widziałem rozłożonego dyfra, więc się nie sugeruj za bardzo.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-10-21, 11:13
Jesli talez jest OK wymien tylko zawartosc kosza. kup ten czterosatelitowy wywal talerz z 43 zebami i wstaw swoj 41
[ Dodano: 2013-10-21, 10:15 ]
Sam, talerz 41 zebow jest od vitki, przelozenie 5.125, pasuje na samuraiowy kosz, obwod jest minimalnie wiskszy przez co swoznie satelit si elekko wysowaja ale nie ma to jakichs bardzo destrukcyjnych skutkow.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-21, 13:14
liczba zębów na wałku ataku
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-21, 16:00
Maciek_mk napisał/a:
hmm... a to 8 albo 11 to co to za liczba??? :P bo ja jeszcze nie kumaty Obrazek
W zasadzie, o ile nie planujesz zmieniać całej główki, to przełożenie nie powinno Cię interesować, bo talerz i atak zostawisz ten co był, chyba, że też ucierpiały od odłamków
Zmieliłeś mechanizm różnicowy i tylko to musisz wymienić, jeśli szukasz czterosatelitowego, to musi być od przedniego mostu (22 frezy na koronkach).
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-21, 20:13
Maciek_mk napisał/a:
Didymos, i taki znalazłem :) a z tego co się dowiedziałem to czterosatelitowy będzie bardziej wytrzymały - prawda to?
To musisz tylko przykręcić swój talerz do czterosatelitowego kosza, włożyć to ustrojstwo do główki (do tej pory jest łatwo ), a później ustawić napięcie łożysk kosza i luz międzyzębny przekładni (to część mniej przyjemna).
jakieś porady jak ustawić napięcie łożysk i luz w miarę bezboleśnie? i językiem zrozumiałym dla, co tu ukrywać, dwóch lewych rąk z mechaniki? :P chociaż dyfer i półosie to sam rozebrałem :D
_________________ co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum