Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Hałas
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-08-31, 10:15   

SamNaSamZSam napisał/a:
maska w kozackim malowaniu :D

taki "rat-style"
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-31, 10:30   

Śmiejcie się, śmiejcie. Mi do śmiechu nie bardzo, jest w takim stanie, że nie warto klepać.
Miejscami było po 1-1,5 cm (sic!) szpachli.

Jak już cała reszta będzie tak, jak ma być to zwyczajnie wleci "nowa" maska
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-08-31, 10:46   

kup sobie używkę, a z tej starej zdrowe kęsy użyjesz na ewentualne zaprawki
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-31, 10:54   

Taki mam zamiar, aczkolwiek problem będzie z tymi zdrowymi kęsami :mrgreen:
Najsampierw jednak cała reszta musi być skończona, właśnie dopijam kawę i jadę szukać wentylatora do chłodnicy :-)
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-08-31, 13:22   

Ten Twój Samurai, to chyba nieźle bity był, nie? Krzywa rama, klepana maska...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-08-31, 14:13   

Z oględzin przy rozbieraniu najprawdopodobniejsza wersja jest taka, że zebrał jakiś słupek/drzewo pierwszą poprzeczką ramy, stąd też wciągnęło jedną podłużnicę do środka, zmasakrowało pas przedni i wciągnęło jedno nadkole. No i oczywiście maska zmasakrowana na środku.
Ramę wyprostowałem, po zgięciu niema śladu, pas przedni nowy-używany, nadkole udało się odratować. Pozostała maska ale to temat na później bo seryjną i tak trzeba by potraktować młotkiem, żeby się domknęła (brakuje około 2cm nad "gaźnikiem" )
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-31, 15:15   

sokratesb napisał/a:
Ten Twój Samurai, to chyba nieźle bity był, nie? Krzywa rama, klepana maska...


Od razu bity. Glaskany był:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 17:51   




Z chęcią zrzucił bym dziada ze skarpy. Niestety w pobliżu żadnej niema - za daleko pchać :evil:

Na fotce panewka z 3-go 3 cylindra.
Pierwszą też obróciło :roll:
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 18:24   

Popatrz na plusy tej sytuacji - Szybciej będziesz miał mocniejszy silnik!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-03, 19:11   

To ten miał być mocniejszy...
Szkoda, kupę pracy poszło na marne :roll:
Co zamierzasz z tym zrobić? Remont się średnio opłaci.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 19:58   

Tak jak piszę @Didymos ten miał być mocniejszy.
A co zrobić? Pętla na szyje :evil:

Nie wiem, czy wał w ogóle nadaje się do szlifu - bardzo głębokie rysy.
Używane na alledrogo zaczynają się od 100 i żeby było dobrze też wypadało by oddać do szlifu, nadwymiarowe panewki i... nadal nie wiadomo czy będzie OK (w sensie jaka była przyczyna obrócenia się ich) Do tego jeszcze nie chodził tak jak trzeba (jak się rozgrzał to nie chciał się wkręcać na obroty i strzelał wydechem) samodiagnoza kodami błyskowymi nic nie znalazła więc nadal po złożeniu zostaje szukanie co mu jest.
Słupki silnika się zaczynają od 5 stów i po pierwsze nadal zostaje szukanie czemu się dławi a po drugie żadnej gwarancji, że nie będzie w takim stanie jak obecny.

Do wzięcia mam od kumpla komplet 1.6 8v z Vitary ale to wszystko od nowa do zrobienia a w zasadzie to i jeszcze więcej, bo wiązka już połączona z VW'ejowską


Na chwilę obecną wiem tyle, że jestem w dupie :-(
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-03, 21:13   

Hałas napisał/a:
Na chwilę obecną wiem tyle, że jestem w dupie :-(


Hmm to dla otuchy zasugeruję zatem byś szukał światełka w tunelu i kierował się do wyjścia, bo jak będziesz podążał w stronę ciemności to w końcu Ci się to czkawką odbije.

A drugi taki sam silnik z jakiegoś angola? A resztę na złom albo w częściach sprzedać?

Mnie to bardzo ciekawi czemu tak się stało...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-10-03, 21:22   

ja bym Ci załatwił taki silnik kompletny za 600 - 800zł z pewnego źródła ale koszt dostawy to około 150zł na palecie. Mam znajomego na stacji demontażu pojazdów i pytałem go kiedys w lecie to mi takie ceny proponował, oficjalnie chcą 1000 - 1200 za kompletny. Zastrzegłem sobie u nich baleno :-)
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-03, 21:25   

Przeważnie powodem obrócenia się panewek jest brak smarowania.Ja żeby nie mieć podobnych awarii dolewam do oleju silnikowego teflon ( USA ). Na przechyłach i trawersach zawsze istnieje na współpracujących elementach cienka warstewka.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 21:25   

Jak już pisałem słupek silnika to minimum jakieś 500zł i żadnej gwarancji.
Obecnym się przejechałem (jeszcze na aucie był) i żadnych niepokojących objawów nie było.

A czemu tak się stało?
Może faktycznie, jak to znajomy twierdzi, silniki z osobówek się nie nadają na przechyły (kilka górek podjechałem) Może pompa oleju nie wydalała (choć kontrolka nic nie alarmowała) może coś przytkało kanał olejowy. Opcji wbrew pozorom trochę jest.

[ Dodano: 2013-10-03, 21:29 ]
krzyku dzięki za propozycję, ale za 1100 mam na miejscu kompletny vitarowski ze wspomą, kompletną wiązką, kompem, kawałkiem wydechu, kompletnym dolotem, pompą paliwa i tak dalej.
Jeszcze jutro poszukam w okolicy wału z panewkami, może się uda coś tanio złowić - wtedy widział bym sens ekonomiczny.
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-10-03, 21:36   

jeśli chcesz to podaj oznaczenie silnika, będe u nich w sobotę to bym zapytał o cenę samego wałka. Kupę roboty Cię to kosztowało... szkoda trochę.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 21:38   

Oznaczenie RP.
1.8 8 zaworowy 90 KM
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-03, 23:20   

Aaa, sorry, bo nie czytałem od początku i myślałem, że masz 1.3 i masz zamiar zmienić i w 1.3 Ci te panewki poszły.

No to faktiko słabo. A to nie można zareklamować u tego co się kupiło? Chociaż w sumie to raczej nie, bo trochę czasu już minęło i zawsze może wcisnąć kit, że przecież w innym aucie jest silnik i w ogóle, przecież mógł pan bez oleju jeździć.

Tak czy siak, wyrazy współczucia. [*]
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-25, 19:08   

Ostatecznie (mam nadzieję :roll: ) zagościł 1.6 8v z Vitary

Niestety pech się skończyć nie chce :evil:
Na pierwszym wyjeździe chłodnica puściła wodę.
Na drugim wyjeździe wał się desantował.

Do zrobienia zostało jeszcze sporo pierdół typu gumy na nadkola, radio, CB, odpowietrzenia mostów, wyprowadzić snorkel zamontować LR bo już mi do biurka przyrósł i wiele wiele innych pomniejszych dupereli

kilka fotek:

 
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-10-27, 07:07   

Haha ile kobinowania ;-) ale mam nadzieje ze juz nie bedziesz musial nic motac z tymi silnikami :-D
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.