Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Reduktor czy mosty?
Pinokio
świeżak



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: 2013-11-03, 17:36   Reduktor czy mosty?

Hej.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Samca i podbijam okoliczne pustelnie, ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia zacząłem zapuszczać się w coraz większy teren. Auto wyposażone jest w większe koła co powoduje spadek mocy. Zauważyłem to na drugim biegu przy pokonywaniu przeszkód. Jedynka ciągnie jak wściekła tymczasem dwójka zamula auto i przy wymuszonej redukcji wytraca z ciągu.
Kolega radzi żebym wstawił mosty od Vitary V6, strumienicę, wydech przelotowy i moje problemy znikną. W związku z tym zacząłem szukać informacji na ten temat na forum, dokopałem się do reduktora i podobno taki 4.16 ma podobny efekt.
Na co postawić, jakie są różnice pomiędzy pracą mostów od Vitary, a reduktorem?
Wybaczcie jeśli piszę bzdury ale jestem totalnie świeży w temacie 4x4.
Pozdrawiam.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-03, 18:02   

Nie chodzi o mosty tylko o przelozenia glowek przedniego mostu vitary 5.125. Takie glowki wklada sie do przodu i do tylu w samuraiu. I tak, jesli wlozyles wieksze kola to bez zmiany przelozen nie ma szans. Nie potrzebujesz grzebac na dobra sprawe przy tlumiku. Koszt glowek to powiedzmy srednio 700 zlotych. Reduktor 4.16 to fajna sprawa ale licz ze wyjdzie cie on kolo 2000. A teraz grzecznie siadaj do lektury forum gdyz zarowno o przelozeniach vitary oraz reduktorach jest kopa tematow.
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-11-03, 18:10   

Witam reduktor 4,16 jest dosyć drogi ok 1500-2000 zł jego zaletą sa bardzo krótkie biegi terenowe a co za tym idzie auto zyskuje moment obrotowy, który tobie tak bardzo brakuje, delikatnie też zwalnia na biegach bez reduktora ale mało odczuwalnie, w twoim przypadku założył bym sobie przełożenia w mostach 5,125 od vitary 1,6 8v poczytaj trochę o tym zyskujesz moment nie tylko w terenie ale także na asfalcie minusem zwiększone obroty przy tej samej prędkości niż wcześniej ja mam takie rozwiązanie i jest to lepsze od reduktora 4,16 gdyż auto do jazdy po asfalcie staje się całkiem żwawe nawet przy 31 calowych kołach które ja posiadam koszt przełożeń od vitary to średnio 500-600 zł i ok 2 dni spokojnej roboty przy okazji zregenerujesz sobie mosty poprzez wymianę łożysk i uszczelnień polecam troszkę poczytać na forum jest sporo o tych 2 rozwiązaniach a także o swapie silnika ale szkoda jeśli masz zdrową jednostkę
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Pinokio
świeżak



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: 2013-11-03, 18:26   

Bardzo dziękuje Wam za pomoc. Decyzja podjęta. Teraz zmieniam dział na Kupię i poszukuję wspomnianego przełożenia :D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-03, 18:44   

Poszukaj też na allegro.Łatwo nie będzie-pytaj o przełożenia 5.125 z krótkiej vitary 1.6 8v.Ceny trzymają wysokie,ale można za 700 wyszperać.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2013-11-03, 19:04   

jeśli nie szukasz wersji budżetowej, zmień przełożenia w reduktorze
gdybym teraz miał rozpoczynać swoje modyfikacje w samuraju, jaki pierwszą wybrałbym właśnie to

pierwsza sprawa - odzyskasz 5 bieg. Po założeniu większych opon i podniesieniu samochodu, na seryjnym reduktorze nie mogłem się rozpędzić by wrzucić 5 bieg nie zastanawiając się równocześnie, czy od wibracji nie wyrwie mi wszystkich mocowań wału, budy itd
druga - najważniejsza - w terenie wjedziesz/zjedziesz pod/z każdego wzniesienia, które wcześniej nie było możliwe, bałeś się lub po prostu w połowie samuraj zdychał. zupełnie nowa jakość jazdy. i dodatkowo + 5 do dumy, gdy zaczniesz objeżdżać patrole, dyskoteki, gazy i uazy :)
trzecia - rozpinanie LO/HI. przełożenie z Vitary będziesz miał już na stałe

ale wybór należy do Ciebie :)
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-03, 19:07   

Mozna tez wsadzic reduktor i przelozenia mostow :)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2013-11-03, 19:08   

heh
można, na bogato :)
ale wtedy dojazdy samim w teren to na lawecie raczej ;)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-03, 19:09   

A do tego 33' i śmigać :mrgreen: Jeśli auto typowo w teren i tylko krótkie dojazdy to śmiało 5.125 można wkładać.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-03, 19:12   

Zależy jaki jest budżet.Przy 33 trzeba już ciąć lub springi.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Pinokio
świeżak



Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 12
Wysłany: 2013-11-04, 13:20   

Budżet niestety mały.. Znalazłem na forum Vitary ogłoszenie. Udało się bo kolega rozkolportuje tył z przodem i jest szansa, że zdobędzie jeszcze jeden przód. Pytanie - z tego co wiem przód montuje się bez kombinacji, natomiast z tyłem są jakieś problemy, prawda to?

Wczorajsza wycieczka..

 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-04, 17:53   

Pasuje na tył też bez problemu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
stormy 
świeżak



Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2013-11-05, 16:31   

Zależy do czego głównie używasz auto.
Jeżeli głównie jeździsz po czarnym i czasami w teren to mosty.
Ale jeżeli to jest głównie zabawka głównie do offroadu to ja bym polecał jednak reduktor.
To była pierwsza modyfikacja jaką zrobiłem w swoim i dzisiaj wiem, że to była słuszna decyzja.
_________________
Samurai '92 1,3
Subaru Outback '05
Jeep Cherokee '97
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-05, 16:44   

stormy napisał/a:
Zależy do czego głównie używasz auto.
Jeżeli głównie jeździsz po czarnym i czasami w teren to mosty.

A nie na odwrót?
Wolne mosty na czarnym są utrapieniem raczej.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-05, 17:18   

A jak to w ogóle jest? No bo jak wsadzę duże gumy, jakieś 31", 32" to samochód w końcu teoretycznie prędkość max ma większą, ale nie może jej osiągnąć. To jak wsadzę w mosty przełożenia, to tak jakby wychodzi na zero?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 17:30   

Ja podzielam zdanie Kostucha. Przy przełożeniach w reduktorze biegi szosowe zwalniają tylko nieznacznie.
Sokrates - to jest tak że auto wtedy nie ma "siły" obracać tymi kołami i są bardzo dużo straty na dynamice i dlatego się zmienia przełożenia. Żeby wyszło na zero to trzeba by to wszystko policzyć - wychodzi tak że dynamika wraca ale przez to np na piątce przy 3k RPM mamy 70 zamiast 100.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-05, 17:35   

No właśnie się zastanawiałem, czy przy dużych gumach takie 5.125 sprawiają, że wraca do normy, czy nie.

[ Dodano: 2013-11-05, 17:36 ]
Wiem, że przy dużych gumach nie ma siły nimi obracać, więc napisałem "teoretycznie". ;)
 
     
stormy 
świeżak



Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2013-11-05, 18:06   

sokratesb napisał/a:
No właśnie się zastanawiałem, czy przy dużych gumach takie 5.125 sprawiają, że wraca do normy, czy nie.


Właśnie to liczyłem.
Wygląda to mniej więcej tak:

Przełożenie oryginalne mostu: 1:3,72
Przełożenie Vitary: 1:5,125
Różnica: ok. 38% szybciej

Opony seryjne: 205/70R15 - obwód 2102mm
Przyjmijmy 30/9,5R15 - obwód 2394mm
Różnica: ok. 14% wolniej

Reduktor oryginalny L: 1:2,268
Reduktor 4.16: L: 1:4.16
Różnica 84% wolniej

Dla H różnica jest ok. 20% wolniej.

Z tego by wychodziło, że przełożenia 5,125 zwolnią Ci przełożenia znacznie bardziej niż większe opony Ci "przyspieszyły".
Przy reduktorze 4.16 na H wyjdzie Ci prawie tak jak miałeś przed zmianą opon, a na L znacznie wolniej.

Wniosek jest z tego taki, że jednak lepiej zrobić reduktor niezależnie od tego gdzie jeździsz :-)
_________________
Samurai '92 1,3
Subaru Outback '05
Jeep Cherokee '97
Ostatnio zmieniony przez stormy 2013-11-05, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 18:16   

Zgadzam się, ale przełożenia w mostach są tańsze :mrgreen: więc jak ktoś lata tylko w terenie to może sobie zaaplikować. Poza tym jeszcze możesz poprawić 4.11 na 4.16.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
stormy 
świeżak



Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2013-11-05, 18:28   

Maror napisał/a:
Zgadzam się, ale przełożenia w mostach są tańsze :mrgreen: więc jak ktoś lata tylko w terenie to może sobie zaaplikować.


Zdecydowanie tańsze ;-)
Ale zależy co kto potrzebuje i w jaki teren jeździ. Co innego lekkie błotko a co innego jak siedzisz po klamki i musisz pomóc kołami chińskiej wyciągarce :mrgreen:
Niektórym nawet 4,16 jest za szybko i robią 6:5 lub 4,16 i mosty ;-)
[/quote]

Maror napisał/a:
Poza tym jeszcze możesz poprawić 4.11 na 4.16.


A tak, oczywiście. Już poprawiłem.
_________________
Samurai '92 1,3
Subaru Outback '05
Jeep Cherokee '97
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.