Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Reduktor 4.16 + vitara 5.125
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-02, 18:22   Reduktor 4.16 + vitara 5.125

Czy ktos jezdzi na takim zestawie? Nie jest za "wolno" ? Chcialbym sobie wsadzic reduktor 4.16 gdyz wydaje mi sie bardziej "elastycznym" rozwiazaniem niz przelozenia mostow z vitki. Natomiast jako ze planuje takze spawlocka 8-) wiem ze zwykle pol osie z tylu lubia sie skrecac. Z tego powodu dobrze byloby wlozyc tylny most z vitary. Tyle ze troche nie jestem do konca przekonany do takiej konfiguracji. No chyba ze sa jakies ciut szybsze przelozenia z vitki i tak samo wytrzymale ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 18:24   

Jak założysz koła 33 cale będzie w sam raz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-02, 18:39   

Myslalem zeby na razie wsadzic 31, ale opony zostawiam sobie na sam koniec. Teraz mam 225/75
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 18:45   

Ja mam 4.16 dwie blokady i opony 235x75x15.Gdybym miał opony 31 cali ,to bym się rzadziej wieszał.W nowej zmotce mam sprężyny i 31.Robię klatkę i zobaczę co to potrafi.Przełożenia standardowe.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-12-02, 18:46   Re: Reduktor 4.16 + vitara 5.125

pacmano napisał/a:
... No chyba ze sa jakies ciut szybsze przelozenia z vitki i tak samo wytrzymale ?



http://www.suzuki-forums....ratio-list.html

tu masz liste wszytskich przelozen Vitary, wytrzymalosc bedzie bardzo zblizona jak nie taka sama.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-02, 18:57   

Zawias, a w tym nowym zielonym to chyba 4.16 tez jest co? Co do polosi to znajomy stwierdzil, ze trzeba liczyc, przy kolach 31 i blokadzie, wymiane pol osi raz w sezonie conajmniej. Temu chcialem za wczasu przemyslec temat.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 19:53   

We wszystkich mam 4.16.W zmotce będę zakładał półosie wzmocnione 26 frezów na przód.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-02, 20:45   

A wzmocnione to jakies spidertraxy czy cos innego?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 20:55   

Spidertrax.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-03, 17:57   

ja latałem około 3 lat na 4,16 i 31cali silverstonach i tył spawlock , raz mi półoś tylna pękła na prostej szutrowej drodze, zaznaczam że u mnie niema lekko sami, teraz mam 4,16 baleno 1,6 i 33 cali silverstone przód arb tył spaw lock jak narazie cały sezon bez stresu tylko łożyska raz na sezon

[ Dodano: 2013-12-03, 17:59 ]
31 cali orginalne półosie bez kłopotu dają rade, wiadomo wszystko można urwać, ale u mnie jest około 5 samcó każdy tył spawlock i 31 cali
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-03, 18:39   

No tylko sie zastanawiam jak dluo na tych 31' zostanie :D No bo inaczej to trzeba zakladac wzmacniane poloski a widze ze to droga impreza.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-03, 19:21   

Czesio6969 a ukręcony u Ciebie talerz i atak, to nie przypadkiem jak już miałeś 33 cale?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-03, 19:42   

no tak na 33 calach tyle że talerz i atak był z rocznika 89 więc pare lat miał, u mnie 4 lata w terenie więc wszystko może się zdarzyć , ja to powiedziałem że to jest po prostu zmęczenie materiału i tyle
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-03, 20:02   

Masz jakieś fotki auta na tych kapciach ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 21:17   

Ogólnie to przy 31' i blokadzie z tyłu seryjne półosie powinny dać rade. Za to z przodu jak przychodzi blokada lub coś 32' i wyżej to już powinny być wzmacniane.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-03, 21:22   

http://samurai.org.pl/vie...t=23&start=1280 mój czarny 33 cale obok zielony na LJ 35 cali,
https://plus.google.com/photos/108256023702166434843/albums/5929491913438885777?banner=pwa


[ Dodano: 2013-12-03, 21:27 ]
wiele osób mnie namawiało na Lj mosty tylko to wtedy koszt około 10 tyś zł ze swoją robotą, plus blokada przynajmniej jedna i robi się 13 tyś ;-) ja na 33 calach mam około 1cm różnicy prześwitu jak ten samuraj na Lj i 35 cali, w zimę robię zawieszenie na sprężyny, resory mam leśniki od mazury dają rade ale sprężyna to sprężyna troche miej blokuje w trawach, na dniach pewnie wystawie swojego na sprzedaż ogólnie z czystej ciekawości może ktoś kupi, jak by tak się stało to kupje Zmote jakąś fajną
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-12-03, 21:42   

Zajebiste te zdjęcia masz , głównie chodzi o ich taki klimat :D
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 23:09   

Czesiu, a tak z ciekawości czego Ci brakuje w swoim że myślisz o zamianie na zmote?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-04, 10:17   

Hmm co mi brakuje pełnej klatki ;-) ogolni jak startuje na rajdach to zawsze w extrem ii zawsze się boje że urwe most lub jakieś łożyska się rozlecą, niby w z.otach tak samo jest jak w samuraiu nie wiesz kiedy cos sie rozleci, a dlaczego bym chciał zmote bo bardzo mi się podobają, sam bym sobie zrobił mam warsztat itd ale niemam czasu na zrobienie jej od podstaw,w moim samim najwiekszą wadą są mosty chociaz mam spidertraxy, ale przy 33calach trzeba naprawde uwazać, w sumie ja śmigam co niedziela w terenie i nigdy niema leekko i się nic nie dzieje, w sumie nad zmianą zastanawiam sie ciągle, jedynie potrzebuje ze 100kg zmiejszyc wage w moim i będzie super, co do tematu to polecam 4,16 i 31 cali simex na orginalnym silniku gaznik. I wtrysk dają wtedy rade mega,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-04, 11:24   

Silnik tez myslalem co by zmienic bo gaznikowiec 1.3 wlasnie. Zagosci u mnie najprawdopodobniej vitara 1.6 v8 na gazniku. A co do mostow, to podpytuje tez o wytrzymalosc bo temat sprezyn sie przewija i nie chcialbym dwa razy kase ladowac pozniej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.