Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-12, 20:58 Silnik - gaźnik czy wtrysk?
Czesc,
sprawa ma sie tak ze sasiad trzyma w garazu stary silnik samurajowski, problem jest taki ze nie wie czy to byl wtrysk czy gaznik, powiedzial ze odda po kolezensku za 100 zl. Teraz pytanie, jak to sprawdzic majac sam silnik? Wiem jedynie ze 1.3 i dorzuca do niego jakas stara skrzynie biegow z samca (bedzie na czesci, albo w przyszlosci sie odnowi czy cos)
Dorzucam zdjecia :
cały zdemontowany jest więc raczej nikt ci nie powie co to. Ale co by to nie było to jak założysz wtrysk bedzie chodził i jak założysz gaźnik też będzie chodził
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 21:36
W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie.
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-12, 21:39
sokratesb napisał/a:
W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-13, 08:59 Re: Silnik - gaźnik czy wtrysk?
kakash napisał/a:
Czesc,
sprawa ma sie tak ze sasiad trzyma w garazu stary silnik samurajowski, problem jest taki ze nie wie czy to byl wtrysk czy gaznik, powiedzial ze odda po kolezensku za 100 zl. Teraz pytanie, jak to sprawdzic majac sam silnik? Wiem jedynie ze 1.3 i dorzuca do niego jakas stara skrzynie biegow z samca (bedzie na czesci, albo w przyszlosci sie odnowi czy cos)
Dorzucam zdjecia :
Sprawdź czy ma pomkę mechaniczną przytwierdzoną od strony (zdemontowanego tutaj) kolektora ssącego, przy czwartym cylindrze. Jeżeli pompki brak, a co za tym idzie brak również "wejścia" na mechaniczną pompkę, to jest to silniczek do wtryskowca.
Tutaj masz tą pompkę, założoną na bloku silnika. Jak widać, znajduje się przy grodzi, koło rozdzielacza:
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie.
Pojemność napisana na silniku przy kryzie skrzyni:
gaźnikowe 1324cm
wtryskowe 1298cm
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-13, 21:02
pojemnością
[ Dodano: 2013-12-13, 21:35 ]
diesel od turbodiesla rozni sie konstrukcją tłoków w turbo są chlodzone olejem denka tłoków i jest chlodnica oleju, a w benzynowym? ciut inny stopien spręzania bo chodzi o czystość spalin czyli jakies euro. Wtrysk jest precyzyjniejszy od gaźnika.
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-15, 08:42
Starscream napisał/a:
w sumie nie ma -nie licząc wyjścia na mechaniczną pompę
Nie jestem pewien, ale w związku z pompą mechaniczną jest dodatkowa krzywka na wałku rozrządu do jej napędzania, znalazłem taką informację na którymś z amerykańskich forów.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-15, 15:06
Hmm, czyli tak - okazuje sie ze ma pompke - http://i.imgur.com/7d9Nvmw.jpg
Natomiast tutaj jest oznaczenie 1298 cm3 - http://i.imgur.com/EuVJOIk.jpg
Czyli sie okazuje ze 1298 cm3 tez byly w gaznikach, czy moze jednak to jakas stara przerobka? Zastnawiam sie czy w koncu podejdzie pod moj wtrysk bez wiekszych przerobek gdyby kiedys byla potrzeby zmiany silnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum