Kiedyś w "garażu teenowo.pl" był jeszcze jeden samurai na zwolnicy, tylko bez opisu (zdjęcia na śniegu) Nie mogę teraz znaleźć i nie wiem, czy to czasem nie ten sam co z linka powyżej.
Pomysł godny uwagi, mam jednak kilka wątpliwości.
Przede wszystkim cena. (kiedyś gdzieś widziałem kompletne mosty samuraia ze zwolnicami i 4 tarczówkami za.. 25k - po mojemu cena mało atrakcyjna)
Po drugie wytrzymałość. Seryjne mosty przy trochę większych kołach potrafią się zamienić w banana, a dodając jeszcze kilka ładnych cm. ? (zawsze można wykorzystać wąski most)
No i auto podobno zbudowane w 2011 a nie słyszałem o nim wcześniej, a jak coś robi to zazwyczaj wieści szybko się rozchodzą
I żeby była jasność nie jestem na NIE, po prostu mam kilka wątpliwości i z chęcią bym zobaczył jak to robi.
Mosty są suzukowe : tył vitara ,przód samuraj , z każdej strony dostawiona zwolnica 4 trybikowa , ARB pród i tył ,
Hamulce tarczowe przód i tył . Przełożenie mostów 4,3x1,8 =7,74 .Wahacze pod ramą .Przerobiony sierżant.
Cytat:
Koła robione na zamówienie (nawęglane , szlifowane). Łożyska toczne igiełkowe ,wałeczkowe, kulkowe.
Z uwagi na obciążenie dostępne koła (Np do maszyn rolniczych ) są za miękkie i się nie nadają .
O cene tych kółek nawet nie pytaj. Łożyska też z uwagi na duże obciążenie węzłów nie są zwykłe kulkowe.
Z tego co gadałem to koszta zrobienia czegoś takiego dla klienta to... około 25-30k (właściciel i konstruktor zarazem robi w branży i mógł sobie po kosztach zrobić, inaczej sens marny)
Jak ktoś dociekliwy to szukać fotek z pajęczna (zlot konstruktorów vitar czy jakoś tak) tylko nie pamiętam który rok (2010/2011 albo 2012)
Niestety w terenie nie widziałem jak robi ale... pod koniec rajdu koła nie chciały stać prosto
Jak by ktoś coś jeszcze miał na temat zwolnic w samim to się proszę nie krępować
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-11-09, 07:30
Piekna sprawa naprawde zero zawieszania sie na mostach ale nie dla zwyczajnego kowalskiego hahaha to 500 zl nie kosztuje ani 1500 hahaha
ale patent zajebisty hahaha
_________________ 1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
Małej ceny się nie spodziewałem, ale za 15k można mieć laplandera (seria, p dołożeniu 5k mamy gotowego do założenia) Mosty sprawdzone, niezajebliwe itd. Fakt, że do samuraia trochę szerokie
za 3-4k (?) Afgany, co prawda zwolnica nie jest już tak wysoka ale przy suzuce myślę, że też ciężko będzie zabić
Unimog pewnie trochę ciężkawy.
Jak by za powiedzmy 10k ktoś zaproponował dobrze stestowane i niezajebliwe zwolnice do samca to zaczął bym odkładać pieniążki
Hałas gadaliśmy kiedyś na temat zwolnic, badałem temat i podobnie jak Ty odpuściłem. Doszedłem jednak do innego wniosku, gdybym dysponował wolnymi 10k to wolałbym od zwolnic kupić mosty od choćby nawet G klasy lub Toytoyki + ARB i do zestawu oczywiście koła 35" efekt podobny jak na zwolnicy bo gela ma wolne przełożenia a jak dobrze poszukać to i araby nie były by 2 potrzebne bo wiadomo gela blokowana przeważnie. W cenie byś wyrobił a większa średnica koła daje nam dodatkowy efekt jakim jest polepszenie kątów natarcia / zejścia i wiadomo odległość pomiędzy kołami się zmniejsza a więc redukcji ulega możliwośc zawisania na brzuszku. Naprawa ogólnodostępnych mostów też chyba przemawia za podobnie jak ich rozwojowość w przeciwieństwie do zwolnic (używanych / wypranych).
Pomalutku zaczynam uważać że pakowanie zwolnic do Zuzy to po prostu chęć wybicia się z tłumu która okupiona jest dużym nakładem pracy (jak masz dojścia do warsztatu) i/lub funduszy (jak go nie masz a znalazłeś dobre używki) nieadekwatnie do uzyskanego efektu.
Dla mnie zwolnica na zawsze pozostanie w strefie marzeń i podziwu bo jak pisałem, gdybym wygrał w toto (innej możliwości nie widzę) to zmieniłbym mosty ale nie na zwolnicowe i koła na większe ale na pewno nie samochód.
zobaczymy na czym stanie projekt, ale jestem w trakcie robienia projektu zwolnic i mostu.
Jakby sie postarać można zaadoptować je do oryginalnych mostów tylko trzebaby obracać główki mostów.
Z uwagi na zastosowane elementy trzebaby zapodać koła 16 i obrócic dyfry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum