Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Reduktor 4.16 + vitara 5.125
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-04, 11:39   

jak już zmieniać silnik, to nie lepiej na wtrysk?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-04, 11:51   

Moze i lepiej ale tez drozej :) Same silniki maja chore ceny ... Do tego dochodzi etap szukania silnika a ten 8v juz na mnie czeka :P
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-04, 11:52   

a silniki Swifta?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-04, 11:58   

Ze swifta sie nie orientowalem. Ktory warty zastanowienia?

[ Dodano: 2013-12-04, 11:59 ]
Zastanawialem sie rowniez nad tym czy faktycznie warto tak pchac sie w ten wtrysk ... Bo rozwazalem nawet przerobke z gaznika. Na gaznikach ludzie tez jezdza z dobrym skutkiem :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-04, 12:09   

pewnie że jeżdżą. Ale regulacja tego chyba nie jest najłatwiejsza.
Swift 1.6 na monowtrysku. Można całe auto trafić nawet w 1000 zł. Także wyciągasz wszystko co potrzeba i reszta jeszcze na sprzedaż.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-04, 12:45   

Jesli nie chcesz dwa razy robic nie wkladaj 8v tylko 16v, wkladaj cos co ma około100KM baleno polecam, jak pamowac vitare8v w gaźniku to lepiej orginał na wtrysku wsadzic i przerobki odpadają
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-04, 13:56   

Nie sposob sie nie zgodzic z Kolegami wyzej - troche bez sensu sie trudzic zeby zyskac przy pomyslnych wiatrach moze z 10HP. Lepiej wsadzic porzadny i zadnaby 1.3 na wtrysku. A co do Twojej fury Czesiu to wg mnie jest super i do perfekcji brakuje jej tak jak powiedziales : pelnej klatki i sprezyn :-) a w USA wkladaja 35' z oryginalnymi mostami (oczywiscie polosie wzmacniane) i jakos jezdza wiec nie jest tak zle. Duza zaleta tych mostow jest mala grucha w porownaniu do innych a naczelna wada fatalne rozwiazanie lozyskowania kol z tylu :-P
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-04, 13:59   

o łożyskach z tyłu i ich fatalności wiem już dużo:)
Chyba kupie dwie półosie, nabiję łożysko i dopiero będę jeździć w trasy:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-04, 14:09   

Maverick napisał/a:
Chyba kupie dwie półosie, nabiję łożysko i dopiero będę jeździć w trasy:)


Mysle o tym samym ... pewnie na wiosne sobie taki zestaw przygotuje w razie W.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-04, 14:33   

Nie da się fabryki poprawić jakoś ?

[ Dodano: 2013-12-04, 14:39 ]
I druga sprawa, dużo Samców jeździ na 1.6 8v i jakoś nie narzekają. Niby nie dużo 10koni ale momentu obrotowego sporo więcej niż w normalnym 1.3. Ja tam bym zakładał właśnie taki ze względu na to że można założyć gaz za grosze do 1.3 a potem ten sam gaz będzie pasował do 1.6 8v.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-04, 14:42   

yenko napisał/a:
można założyć gaz za grosze do 1.3 a potem ten sam gaz będzie pasował do 1.6 8v.

Do 16v też będzie pasował :-)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-04, 14:44   

Jesteś pewien ?? Na 100%?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-04, 15:13   

yenko napisał/a:
Jesteś pewien ?? Na 100%?


Po przeszczepie 16v dołożyłem do instalacji lpg tylko pudełko z emulatorem wtryskiwaczy za 20zł, bo nie byłem pewien jak zachowa się baleronowy komputer jak mu znikną wtryski.
Pewnie wystarczyło by je tylko odpinać przekaźnikiem, tak jak w jednopunkcie 1.3 8v.
Poza tym mikser ten sam, parownik ten sam, śruba na wężu ta sama :-)

Aczkolwiek są fanatycy, dla których wielopunkt=sekwencja.
Można. Tylko po co?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-04, 15:35   

Yenko, fabrykę można poprawić, ale mało osób to robi (wolą włożyć most z Vitary :-P ) Na stronie Daniels'a jest opis przeróbki na odciążone półosie ;-) A jeździ sporo bo to chyba najłatwiejszy z dostępnych swap'ów. Zawsze będzie troche lepiej, ale jak już motać to czemu nie tak żeby było jeszcze lepiej? :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-04, 17:19   

przede wszystkim panowie pierwsza podstawowa zasada przeróbek chyba, czyli czy człowiek będzie dalej brnął w temat,czy chce bagna czy w miare lajtowy teren, ja np czasem przez wode atakuje że kierownicy nie widać choć nie lubie tego ale na rajdach zawsze mnie podpuszczają ;-) , a więc założy 8v silnik za rok założy 33 cale i może być za mało mocy i co wtedy znów koszta, ja do poprzedniego samca włożyłem silnik z bmw 1,8i i to był największy mój błąd , bo ten silnik jest kompletnie nie wodoodporny, teraz mam baleno i jak narazie jestem mega zadowolony do tego oczywiście spiek i porządny docisk, czasem by się przydało jeszcze z 10KM ale nie jest źle, co do łożysk w tylnych kołach, ja zawsze wymieniam na nowe w zime czyli jak szykuje auto na sezon, i cały rok mam spokój i nie ważne czy są jeszcze dobre czy nie, co do klatki u mnie to praktycznie materiałlezy i czeka na realizacje, tak samo mam wszystko co potrzeba do przeróbki na sprężyny tyle że w sezonie nie rozbieram auta bo wole jeździć, niż stać z miesiąc, albo i 2 z braku czasu,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-04, 22:35   

kostuch napisał/a:
yenko napisał/a:
Jesteś pewien ?? Na 100%?


Po przeszczepie 16v dołożyłem do instalacji lpg tylko pudełko z emulatorem wtryskiwaczy za 20zł, bo nie byłem pewien jak zachowa się baleronowy komputer jak mu znikną wtryski.
Pewnie wystarczyło by je tylko odpinać przekaźnikiem, tak jak w jednopunkcie 1.3 8v.
Poza tym mikser ten sam, parownik ten sam, śruba na wężu ta sama :-)

Aczkolwiek są fanatycy, dla których wielopunkt=sekwencja.
Można. Tylko po co?


Bardzo mnie się podoba to co piszesz :)
Mam obecnie instalke I gen. a Baleno niedługo wjedzie, i bałem się dodatkowego kosztu listwy etc.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-27, 08:39   

Odświeżam temat, bawiłem się trochę http://www.grimmjeeper.com/gears.html i wychodzi na to że jeśli mam 4,16 i zmierzam na razie poprzestać na 31" to 5.125 to trochę przy dużo, lepiej pomyśleć 4,625, biegi szosowe za mocno się nie spowolnią a i na L bezie zawało się jeździć.

Co wy na to ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-27, 10:25   

moziembl,

Dokładnie to liczyłem też u siebie bo miałem przełożenia w garażu 5.125, ale po zakupie 4.16 nie byłem pewien czy dokładając 5.125 nie będzie za wolno.

Doszedłem do tego samego co Ty. 5,125 sprzedałem.
Jeśli miałbym grzebać w mostach, to tylko na takie przełożenia, jakie wskazujesz, czyli 4.625.

Z tego co mam teraz, to jest 31/32 cale koła, 4.16 i 100 kocy pod maską, na czarnym nie mam problemu z jazdą.
Tzn w porównaniu do 235/75/15 nie ma tyle jadu co było wtedy, ale na 5 biegu jeszcze jako tako przyspiesza.

Obecnie nie ma absolutnie problemu z prędkością rzędu 90 - 100 km/h.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.