Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Piaskowanie i konserwacja ramy
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2014-01-31, 01:06   Piaskowanie i konserwacja ramy

Witam, koledzy przyszedł czas a w zasadzie okazja bo kolega zrobił osobne stanowisko na piaskowanie i konserwacje w swoim zakładzie, więc pomyślałem że wezme się za samuraja jak tylko pogoda się poprawi. I mam kilka pytań.
Od razu zaznaczam że poczytałem praktycznie wszystko na naszym forum i na tej podstawie już wiem że na pewno będę ściągał budę i piaskował co się da czyli rama, mosty, buda, felgi..
Jest dużo różnych szkól na różnych forach (podkłady epoksydowe, farby okrętowe, baranki itp.), ja chce to zrobić raz a porządnie, koszty bez znaczenia (znaczy w granicach zdrowego rozsądku mając na uwadze wartość auta), czyli co byście polecili po kolei jeśli chodzi o ramę i budę?
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki i rady.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-31, 08:07   Re: Piaskowanie i konserwacja ramy

miczo1 napisał/a:
Witam, koledzy przyszedł czas a w zasadzie okazja bo kolega zrobił osobne stanowisko na piaskowanie i konserwacje w swoim zakładzie, więc pomyślałem że wezme się za samuraja jak tylko pogoda się poprawi. I mam kilka pytań.
Od razu zaznaczam że poczytałem praktycznie wszystko na naszym forum i na tej podstawie już wiem że na pewno będę ściągał budę i piaskował co się da czyli rama, mosty, buda, felgi..
Jest dużo różnych szkól na różnych forach (podkłady epoksydowe, farby okrętowe, baranki itp.), ja chce to zrobić raz a porządnie, koszty bez znaczenia (znaczy w granicach zdrowego rozsądku mając na uwadze wartość auta), czyli co byście polecili po kolei jeśli chodzi o ramę i budę?
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki i rady.


budy nie piaskuj, bo tam blacha 0.8 mm. Na "dużym forum" jest podstrona o lakierowaniu, tam masz wszystko napisane co z czym etc. Modem jest @Zbowid, jakbyś miał pytania, to wal mu tylko na priv - odradzam stawianie "podstawowych" pytań na tamtym forum, bo zostaniesz "pojechany" przez stare kasztany ;)

link do tematu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2014-02-02, 19:42   

Kurcze ten interplus jest w 20l opakowaniach więc odpada.
Co dać zamiast interplusa i jaką farbą poliuretanową to potem pomalować?
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-02-04, 21:43   

jak rama zdrowa to nie piaskował bym ,japońce dobrze konserwowali ramy a samurajach i rzadko zdarza się żeby gniły nawet piasek nie chce ponoć tego ruszyć
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-05, 01:40   

Ja bym jednak radził wypiaskować ramę bo pod tą ładną warstewką oryginalnej konserwacji kryją się dziury na wylot których nie widać z wierzchu. Ale przed piaskowaniem trzeba zdjąć gumę mechanicznie bo piasek tego nie ruszy. Dobrze się ją obiera krążkiem drucianym na kątówce. Tylko bez maski na twarz nie podchodź bo te druciki lubią się wbijać w skórę.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2014-02-05, 08:14   

Będe piaskował bo chce go ładnie zrobić i zostawić sobie na najbliższe pare lat. A co polecacie po piaskowaniu,bo mi tu doradzali podkłady i farby z Novola?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-06, 22:05   

Podobno novol kiepski jest ale ja nie wiem bo nie stosowałem. Wszyscy robią albo interplusem albo olivą.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-02-06, 22:25   

dokładnie tak , rzadko rama jest zgnita, na ogół widać wykwity przez czarną powłokę -jak jest gdzieś rudawe to oklep młotkiem.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-06, 23:40   

Nie lubię określenia "oklep młotkiem" ja swoją oklepywałem, warsztat oklepywał a jak wypiaskowałem to dopiero pojawiły się dziury na wylot. Więc albo nie umiem klepać albo takie oklepywanie to o kant dupy można rozbić.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-06, 23:58   

yenko napisał/a:
(...) o kant dupy można rozbić.


Spróbuj może młotkiem oklepać, te kanty powinny się trochę zaokrąglić :P
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.