Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kilka pytań do... :)
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-30, 16:55   

kobzi napisał/a:

... nie mam dostępu do lampy strob.

A w którym miejscu mojej wypowiedzi sugerowałem użycie lampy stroboskopowej? :shock:
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 17:23   

manias79 napisał/a:

Jak nie boisz się lingwistycznych wyzwań, zobacz sobie w manualu -


no nie poszaleli :mrgreen: zespsute = wymień :mrgreen:

co do lampy stroboskopowej to widziałem te ledowe - zakupiłem i zobaczymy :) - jak tak dalej pójdzie to zdobędę zaplecze na warsztat samców w Krakowie :mrgreen:

pozdr

[ Dodano: 2014-01-30, 17:26 ]
Cytat:
A w którym miejscu mojej wypowiedzi sugerowałem użycie lampy stroboskopowej? :shock:


wiem że nie, ale boję się od czasów szkolnych używać kątomierza :mrgreen:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-30, 18:02   

Kopci na biało, nie pali na wszystkie na 90% uszcselka pod głowicą
_________________
1,3 seria prawie
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 20:34   

ale czy tak by się działo tylko na zimnym, a jak się rozgrzeje to mu przechodzi?
no i klekotanie mimo ustawionych zaworów :-(
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 20:43   

Myślę,że zapłon jest za wczesny.Kiedy olej wymieniałeś ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 20:51   

olej może ma miesiąc, ale klekotanie było odkąd go kupiłem - może trochę cichsze było z 2 miesiące temu.
zapłon ruszałem w lewo i w prawo - klekotanie się zmieniało ale nie ustępowało (wróciłem do punktu zero i skręciłem - czekam na stroboskop), na wolnych obrotach prawie nie klekocze - dopiero powyżej 1500-1600 obr.
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 21:01   

Może panewki lub tulejki korbowodowe.Ustaw zapłon i jedź do speca od silników-niech osłucha.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-30, 21:36   

Panewki nie miały by raczej nic do tego że nie pali na zimnym, stawiam na uszczelke jednak ciężko to stwierdzić po samym opisie. Jak olej wygląda i płyn w chłodnicy? sprawdz kompresje może jest mniejsza na jednym cylindrze. Ustawienie zapłonu raczej też nie wiele ci pomoże.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 22:02   

olej wlany miesiąc temu i powoli czarnieje - choć przy zmianie wylałem czarny asfalt po poprzednim właścicielu. Płyn chłodniczy na stałym poziomie. Kompresja na zimnym w okolicy 8-9 atm. a na ciepłym dopiero w sobotę mogę sprawdzić.
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2014-01-31, 10:00   

jak odpalisz auto i zagrzejesz chwytaj po kolei jedną ręką przewody z wodą i dodawaj gazu jak będą mocno puchły = walnięta uszczelka drugi myk jest taki jak odpalisz otwórz korek chłodnicy i zobacz czy w płynie są bąble powietrza i delikatnie dodawaj gazu jak będą = uszczelka walnięta ;)
 
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-31, 10:14   

a ten drugi myk to na rozgrzanym czy zimnym bąbelki sprawdzać?

dobra głupie pytanie odkręcać korek na gorącym :mrgreen:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2014-01-31, 10:27   

na gorącym tez możesz tylko wtedy korek musisz miec odkręcony zanim zapalisz auto ;)
 
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-01, 17:41   

Dziś było trochę czasu i tak:
zawory nie dawały mi spokoju i je jeszcze raz ciut podregulowałem
ale to były dosłownie mikoskopijne ustawienia. Jak silnik pracuje bez obciążenia to właściwie nie klekocze
dopiero jak dostaje obciążenie (po prostu jazda) :( to klekocze jak wielki diesel

Co do uszczelki pod głowicą: na rozgrzanym nie puchną przewody do chłodnicy,
a na zimnym lub lekko się podgrzewającym się, nie ma bąbelków powietrza pod korkiem.

Sprawdzone ciśnienie oleju: dochodzi do 4,3
ciśnienie sprężania po kolei na rozgrzanym silniku: 12.0 – 12.3 – 12.0 – 12.1
rano sprawdzę jak pali na zimnym czy pomogła korekcja rozrządu i jeszcze ciut zapłon przestawiłem
(na słuch bo lampa przyjedzie w poniedziałek)

pozdr

[ Dodano: 2014-02-03, 08:28 ]
Cześć,
czy to możliwe: odpalam auta i chwilunię pracuje dobrze po czym zaczyna przerywać aż do czasu jak się trochę nagrzeje. I dzieje się tak że któryś uszczelniacz zaworów wpuszcza mi olej i dopóki się ciepłem nie uszczelni to ma problemy ze spalaniem mieszanki? i czy zawory mogą klepać bo są uszkodzone (np. prowadnice) a ciśnienie silnik trzyma na zamkniętych?

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.