Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-12, 19:39
Sfap na diezla :P
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-01-07, 20:30   

Widzę że temat kwitnie ja już mam baze na samca tzn paska z silnikiem 1.6 D zobaczymy pomału zacznę działać i będę miał kilka pytań do tych co już wsadzili ten silnik

pierwsze pytanie jakiej grubości ma być flansza łącząca skrzynie z silnikiem

pozdro z BB
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
bartek93 
świeżak


Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Okolice Żywca
Wysłany: 2011-01-16, 19:38   

Witam !
Też przymierzam się do swapu .Wszystkie fanty kupione .Postawiłem na silnik 1.6 td JR do tego skrzynia z polonez z kopią dzwonu do silników diesla . Pozdro

P1160123.JPG
Plik ściągnięto 641 raz(y) 161,3 KB

P1160125.JPG
Plik ściągnięto 593 raz(y) 164,44 KB

 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-17, 13:30   

Też mam JR, ale z dodanym intercoolerem. Gdzie dorwałeś dzwon?
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
bartek93 
świeżak


Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Okolice Żywca
Wysłany: 2011-01-17, 13:59   

Na alledrogo był w komplecie z zamachem (z nawierconymi już otworami ) + rozrusznik sprzęgło i docisk ,wszystko pasuje idealnie jak z fabryki . A co do silnika też mam do niego IC ale jeszcze nie założony .

A z czego kolega ma założoną chłodnice ?? Czyżby audi 80 ?
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-01-21, 21:59   

Koło już przerobione efekty takie jak na fotce :)

Koło.jpg
Plik ściągnięto 630 raz(y) 41,37 KB

_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-21, 22:28   

to widze ze prace ida do przodu, zawsze slina mi leci jak patrze na fotki i widze jak ci chlopacy tacy zdolni sa :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-22, 12:35   

Chłodnicę mam z audi 80. Większej sensownie się już raczej nie upcha pod maską. Po za tym można tanio kupić nówkę.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-01-22, 20:11   

szukałem poloneza na dawce silnika ale nigdzie w okolicy nie mogłem znaleźć i wpadł mi w ręce golfik II 1.6td:) Golfik już stoi w garażu obok samuraja i w tygodniu będę kombinował z przeszczepem. Najpierw myślałem o kupnie gotowego zestawu z USA ale stwierdziłem że to za drogi interes i sam spróbuję zaprojektować i wyciąć flansze, firmę która profesjonalnie wyważy mi przewiercone koło zamachowe też już znalazłem więc tylko działać:)
Postaram się opisywać krok po kroku i zamieszczać zdjęcia.

[ Dodano: 2011-01-27, 15:32 ]
kilka dni spędzonych w garażu na pomiarach, narysowanie flanszy, napisanie programu i wypalenie laserem szablonu flanszy. Prawie się udało ;-)
jeszcze drobne szczegóły jak np. poszerzenie ścianki obok rozrusznika, przesunięcie otworów o parę dyszek i będzie git :mrgreen:
Szablon wykonałem z blaszki grubości 2mm, po naniesieniu poprawek wypalę z dziesiątki.

[ Dodano: 2011-01-27, 16:14 ]
szablon

szablon.jpg
flansza\szablon
Plik ściągnięto 21335 raz(y) 27,67 KB

szablon1.jpg
Plik ściągnięto 685 raz(y) 72,67 KB

 
     
Sami
nowicjusz


Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 27
Wysłany: 2011-01-27, 21:07   

Witam.
Jak ktoś potrzebuje to w przyszlym tygodniu bede miał kopie orginalnej flanszy ktorą
sprowadzilem z USA, i innych żeczy potrzebnych do przeszczepu. Jak coś to piszcie na
przemek@kurek.pl
 
     
MICHAŁ ,MICKY' 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 61
Skąd: GRÓJEC
Wysłany: 2011-01-30, 13:28   

fajnie.. no to ja już kurde nie wiem co robić czy wsadzać 1.9D z citroena c15 tzn silnik ze skrzynią z poldolota tracka czy 1.6d z golfa przy czym będzie mniej roboty???bo nie wiem za jakim silniczkiem się oglądać a przydałoby się
_________________
ON ROAD. . .JEEP WJ 4.0
OFF ROAD. . .SUZUKI SAMURAJ 1.9D

MOJA SUKA ;-)
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
  Wysłany: 2011-01-31, 22:19   

koło zamachowe już mam przerobione:-) zastanawia mnie jeden bardzo ważny fakt..
otóż gdy projektowałem swoją flanszę to okazało się że wyszła inna niż oryginalna ACME..
Projektując swoją flanszę ustawiłem silnik VW prostopadle do blatu na którym go postawiłem, skrzynię biegów od suzi też ustawiłem prostopadle do tego samego blatu-wyszło co innego niż w oryginale.
Moim zdaniem projektanci flanszy ACME poszli na łatwiznę i zrobili to co zrobili ;-)

W ACME prawy górny róg bloku silnika VW i flanszy i skrzyni biegów od suzi razem połączyli otworem (śrubą M12) - rezultat skrzynia biegów od suzi i blok silnika vw nie są w jednej płaszczyźnie (brak prostopadłości). Zdjęcia te widoczne są w linkach załączonych na wcześniejszych stronkach przez innych kolegów.

Swoją flanszę chcę zaprojektować i wykonać tak aby blok silnika vw posiadał wspólną płaszczyznę ze skrzynią od suzi
Do mocowania flanszy do bloku wykorzystam otwór fi 10 znajdujący się nieco wyżej od otworu M12 . Do otworu M10 w bloku przykręcę flanszę a we flanszy nagwintuję otwór M10x1.25 do którego oryginalną śrubą z suzi przykręcę dzwon skrzyni. Dzięki temu uzyskam prostopadłość silnika VW i skrzyni SUZI ;-)
Flansza będzie nieco inna niż oryginalna ale udoskonalenie niema końca :mrgreen:


Kolorem czerwonym zaznaczyłem otwór którym ACME chce połączyć 3 części naraz (skrzynię, flanszę i blok vw) a niebieskim otwór którym ja chcę przykręcić flanszę do bloku.

Co o tym sądzicie?

20110131565.jpg
Plik ściągnięto 772 raz(y) 73,35 KB

koło przewiercone na wał vw.jpg
Plik ściągnięto 682 raz(y) 69,29 KB

 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-01-31, 22:50   

a ja ci spasuje to fajnie a nie będzie to kolidowało z filtrem oleju później na ramie ???

tak pytam bo sam się zastanawiałem

[ Dodano: 2011-01-31, 22:55 ]
też się bawię w projektanta ACME a le trochę mniej profesjonalnie

ja np wykorzystałem blachę o grubości 8 mm i podkładkę pod koło o grubości 3 mm co daje 11 mm a kołnierz skrzyni jak założysz koło nachodzi 12 mm może coś z może coś z tego wyjdzie

zakładam że akme może miało jakiś cel i robię wierną replikę

a tak poza to młody jestem mogę się nie znać :P
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-02-01, 00:16   

Doceniam zaangażowanie i czas włożony przez Was w takie przeszczepy, ale wyć mi się chce kiedy ktoś wkłada diesel'a do suzuczki ;(
Zabijamy tym przede wszystkim to, co najpiękniejsze- wagę.
Silnik 1,6 vitara z osprzętem 1,3- 85kg.
Silnik 1,6 td VW- 135 kg.
50kg to mnóstwo jak na to, żeby położyć jako balast na przedniej osi.
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-02-01, 08:40   

Co do filtra i ramy to też się nad tym zastanawiam ale jeszcze do tego nie doszedłem. Wydaje mi się, że akurat to czy skrzynia będzie zamocowana "prosto" czy pod "kątem" nie będzie miało wpływu na filtr oleju.

Flanszę planuję wykonać z blachy 10mm i z tego co mierzyłem to podkładka pod koło zamachowe z suzuki ma mieć 6mm grubości. Jak będę miał już wyciętą flanszę to jeszcze raz pomierzę.

Może i ACME ma w tym cel, że tak a nie inaczej mocuje skrzynie do silnika..Oni robią to już tyle lat a u mnie to będzie dopiero pierwsza przeróbka:-)
..ale jak to mówią wszystko okaże się w praniu.. :lol:

Mam jeszcze pytanie do kolegów mających większe doświadczenie w SFAPIe- czy oryginalnego filtra oleju VW nie można zastąpić jakimś mniejszym filterkiem :?: nawet kosztem częstszej wymiany :?:
Znalazłem filtr który pasuje mocowaniem i jest o połowę mniejszy, co o tym sądzicie :?:
na rysunku poniżej zestawienie filtra oryginalnego vw i obok takiego samego tylko połowę krótszego :!:

filtry.png
Plik ściągnięto 766 raz(y) 145,37 KB

Ostatnio zmieniony przez wojtassj 2011-02-02, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2011-02-01, 22:50   

W sumie racja może i by zamienił filtr :)

a tak poza to błędy i próby to zaleta motania jak się nie uda tak to inaczej jak z jazdą w terenie :P

powodzenia przy suzi dawaj znać jak postępy przynajmniej motywacja będzie

pozdro z bb

[ Dodano: 2011-02-01, 22:58 ]
A Skalpel hmmm 50 kg więcej masz może racje (ja tego nie wiem młody jestem ) ale co tam może więcej ważyć aż o tyle ???
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-02-03, 11:55   

Ten silnik nie waży 135kg. Raczej około 100kg (bez alternatora). W dwie osoby da się go sensownie przenieść.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-02-03, 12:15   

KSikorski napisał/a:
Ten silnik nie waży 135kg. Raczej około 100kg (bez alternatora). W dwie osoby da się go sensownie przenieść.


To dane producenta. Nie powinien kłamać w tę stronę ;)
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-02-03, 23:33   

WITAM
JA mam tuninga dizla od
poloneza 1.9 i robi nizle w terenie
a to ze jest ciezki to nie szkodzi
bo w mojej sytuacji to nawet
lepij bo jak widac na nasze fotki
to mam duze balony i dobrze sie trzymaja
gleby
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2011-02-04, 16:33   

No trzeba przyznac :-P Ciezar ma zalety i wady ;-)
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-02-04, 19:29   

ehe tak racja
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.