Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:07
Luzy na kierownicy
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-11-24, 17:09   Luzy na kierownicy

Witam
Jak w temacie mam dość duże luzy w kierownicy tzn mogę ruszać około w 2cm w lewo i w prawo z pozycji neutralnej bez żadnej reakcji na koła.
Jaki może być tego powód i jak to naprawić?
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-11-25, 08:04   

Sprawdź łącznik drążka kierowniczego który idzie z kabiny do przekładni (pod maską).
Sprawdź końcówki drążka przy zwrotnicach.
Jak to jest ok to być może sama przekładnia jest przyczyną luzu.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-11-25, 17:19   

dzięki, zaraz skocze pooglądać wszystko
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-11-25, 22:18   

...2 cm nie jest tragedia w suzi ale już coś zaczyna się dziać.... sprawdź ukl kierowniczy i końcówki drążków
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-12-04, 13:38   

no jednak okazało się że przekładnia :/ lepiej ją dać do renowacji czy kupić jakąś "nową" ?
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-12-04, 20:26   

Żeby skasować luzy w przekładni wystarczy poluzować nakrętkę w przekładni a następnie śrubokrętem dokręcać aż luz zniknie.Następnie trzymać śrubę śrubokrętem i skontrować nakrętką.Na jakiś czas wystarczy;)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-12-04, 20:53   

Jestem jak najbardziej ZA w poprzednim poście. Bardzo często szukamy drogich rozwiązań, a czasem wystarczy lekko podregulować. ODKRĘĆ - DOKRĘĆ I BĘDZIE OK!!! I nie zapominaj, że Samurai to stare rozwiązanie techniczne i nie będzie tak reagował na kierownicę jak nowe auta. Trochę luzu nie zaszkodzi.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2010-12-05, 08:58   

star dobra technologia
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-12-05, 12:04   

pewnie jak się tym zajmę to będę trochę pytał ale przynajmniej jest pomysł jak to rozwiązać :mrgreen:
a w sumie to już nie takie małe luzy bo jade prosto i bujam kierownicą jak na starych amerykańskich filmach :mrgreen:
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-05, 18:56   

ten typ tak ma 8-) .... to na pewno nie masz luzów 2 cm
 
     
miodzio_1985 
nowicjusz



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 39
Skąd: Wrocław/Oborniki Śl
Wysłany: 2011-02-04, 14:20   

ignac1wfm napisał/a:
Jestem jak najbardziej ZA w poprzednim poście. Bardzo często szukamy drogich rozwiązań, a czasem wystarczy lekko podregulować. ODKRĘĆ - DOKRĘĆ I BĘDZIE OK!!! I nie zapominaj, że Samurai to stare rozwiązanie techniczne i nie będzie tak reagował na kierownicę jak nowe auta. Trochę luzu nie zaszkodzi.


Odkopię temat

U siebie również zauważyłem pewną trudność w utrzymaniu auta na wprost zwłaszcza przy jeździe na nierównościach - drążek kierowniczy jest OK - diagnosta nie stwierdził żadnych luzów w układzie

Czy ta nakrętka i śruba o której piszecie to ta widoczna na zdjęciu powyżej tego srebrnego dekielka?

_________________
on-road: Lancia Lybra 1,9 jtd
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-04, 16:24   

dokłądnie ta, odkręcasz płaskim kluczem, zaciskasz śrubokrętem, i dokręcasz kluczem :-)
 
     
miodzio_1985 
nowicjusz



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 39
Skąd: Wrocław/Oborniki Śl
Wysłany: 2011-02-04, 18:29   

tytus napisał/a:
zaciskasz śrubokrętem


rozumiem, że chodzi o dokręcenie ;-) :?:
_________________
on-road: Lancia Lybra 1,9 jtd
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-04, 20:03   

no tak :mrgreen: hehe
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-02-04, 20:51   

Jak w maluchu??!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-13, 00:58   



koledzy wiecie może czy da się jakoś spuścić/usunąć ten majonez z przekładni kierowniczej bez konieczności jej demontażu?
jest tam jakiś korek spustowy? szukałem... nie znalazłem...
próbowałem jakoś to odessać, wydmuchać, ale zimne to i gęste, wyleźć nie chce, do tego bąbelki wody ma, rdzawe, domyślam się że więcej tej wody jest na samym dole...
w ostateczności wykręcę całą przekładnię chociaż wolał bym tego nie robić

olej przekładniowy np 75W-90 tam się leje czy jak?
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-13, 01:30   

wlej tam jakiejś nafty czy innej ropy i sukcesywnie to przemywaj.... mussisz to jakoś rozpuścić.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-13, 13:47   

dobra, dzięki
a co tam potem (taniego, dobrego, dostępnego) zalać?
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-13, 18:48   

Jakiś przekładniowy gęsty.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-11, 22:03   

A próbował ktoś z was odkręcać tą dolną wielką nakrętkę. Dzisiaj próbowałem metrową przedłużką i nie poszło, a że tył samochodu stoi na kobyłkach to nie chciałem mocniej walczyć. Czy u was też tak ciężko ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.