Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Iskierki na linie
Tokarzurban
świeżak


Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Tokarnia Beskidy
Wysłany: 2014-03-10, 22:10   Iskierki na linie

Witajcie. Pojawił się u mojej wyciągarki problem, chyba jakieś przebicie albo zwarcie bo przy ostatnim wyciąganiu widzowie zauważyli jakieś iskierki na linie i podobno jeden z prętów jakby się rozgrzewał (pewnie miał kontakt z liną) po czym wyciągarka przestała działać. Ja próbowałem już w garażu to rzeczywiście coś jest z tym zwarciem bo iskierki są ale tylko chwile a potem wyciągarka jakby nie dostawała prądu. Pomóżcie. Pozdrawiam
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-10, 23:44   

Przy problemach ze zwarciami, to miernik w rękę i mierzenie, gdzie +12V przedostaje się na zewnątrz silnika, i porządne oględziny wszystkich elementów. Jak sam nie do końca ogarniasz, bo przecież nie każdy musi się znać na prądzie, to może masz jakiegoś znajomego, co się w temacie prądu trochę rozeznaje.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-03-11, 07:53   

wejdź na http://escape4x4.pl/ i skontaktuj się z Zibim, człowiek ma wyciągarki w małym palcu. Poszukaj Zibiego również pośród użytkowników naszego szacownego forum i wyślij mu PW.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-11, 19:10   

A masę na wyciągarce masz porządną ??? nie malowałeś wyciągarki albo zderzaka ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Tokarzurban
świeżak


Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Tokarnia Beskidy
Wysłany: 2014-03-11, 21:12   

Jutro zacznę po kolei dzisiaj brakło czasu, dzięki za rady.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-03-11, 23:19   

Przy czym masa winna być pociągnięta bezpośrednio grubym kablem z aku, a nie z budy.
 
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-12, 12:19   

Hałas napisał/a:
Przy czym masa winna być pociągnięta bezpośrednio grubym kablem z aku, a nie z budy.


ee? jakie to ma znaczenie??? im dluzszy kabel tym wieksza strata.. 10cm kabla do budy z aku i 10cm z wycigarki do budy i mamy mniejszy opor byle byl dosc gruby bo sie bedzie grzal inaczej
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-12, 13:38   

sjbielsko napisał/a:
Hałas napisał/a:
Przy czym masa winna być pociągnięta bezpośrednio grubym kablem z aku, a nie z budy.


ee? jakie to ma znaczenie???

Buda jest ze stali (najczęściej w dużym stopniu skorodowanej). Kable są z miedzi i nieco lepiej przewodzą prąd.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-12, 15:07   

Poza tym prowadząc masę z aku do windy kablem masz pewność, że znakomita większość tego prądu popłynie właśnie tym kablem, a nie przez np mocowanie tylnego resora do ramy, a są to setki amper.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Tokarzurban
świeżak


Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Tokarnia Beskidy
Wysłany: 2014-03-12, 19:52   

Dzięki "moziembl" wyczyściłem połączenie masy na silniku wyciągarki i wszystko gra , masz ode mnie punkt. Pozdrawiam.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-03-12, 23:09   

sjbielsko napisał/a:
Hałas napisał/a:
Przy czym masa winna być pociągnięta bezpośrednio grubym kablem z aku, a nie z budy.


ee? jakie to ma znaczenie??? im dluzszy kabel tym wieksza strata.. 10cm kabla do budy z aku i 10cm z wycigarki do budy i mamy mniejszy opor byle byl dosc gruby bo sie bedzie grzal inaczej

Nie chciał bym być złośliwy ale ten prónd między tymi kablami to ma sobie skakać czy jak?
Zresztą koledzy wyżej już napisali o co chodzi.
 
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-13, 07:56   

i tak jestem pewien ze mniejsza strata bedzie na "masie" czyli karoseri niz na kablu o przekroju 10mm i dlugości kilku metrow czyli takim jak zazwyczja daje sie do wycigarki chyba ze kabel tyn mial by z 5cm przekroju to juz co innego:)
no ale spoko ja "wcale" nie montuje na codzien wyciągarek:)i sie moge nie znac:)

najważniejsze ze kolega rozwiązał problem:)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-13, 21:07   

Nie pamiętam już dokładnie z kursu, albo stal, albo alu (oczywiście stal jeszcze gorzej niż alu) przewodzi 8x gorzej od miedzi. Nie badałem specjalnie tematu, ale nie jest jakoś bezpośrednio łączony akumulator z ramą; do nadwozia jest cieniutki kabelek, dlatego losową sprawą jest którędy prąd z windy popłynie do akumulatora: przewody hamulcowe, śruby mocujące budę do ramy, resory i co tam jeszcze. Fachowo powinno się podłączyć główny kabel z aku do windy i dodatkowo już cieńszymi kablami połączyć ramę z aku, co by wyzerować potencjały masy względem siebie. Przy 12 vlotach co prawda nie będzie dużych różnic potencjału, ale jednak.

Kiedyś w moim samuraiu ktoś (najprawdopodobniej wrocławskie centrum 4x4) zrobił główny wyłącznik prądu, tylko nie wiedzieć czemu na masie :roll: Przy wyłączonym wyłączniku rozrusznik nie kręcił, nie chodziła nic itd. Jak założyłem windę, to się okazało, że gdzieś przez ramę i windę do aku zrobiło się połącznie przez masę windy, ale na tyle słabe, że rozrusznik ledwo ledwo kręcił (z wyłączonym wyłącznikiem głównym). Taka sama sytuacja będzie z windą podłączoną do zderzaka, że to połączenie będzie lipne i zamiast móc płynąć 600A popłynie z trudem 200A i winda nie będzie robić, a iskry będą skakać. Znajomemu kiedyś tak podpięli windę, że zbloczu pod maleńką pochyłość nie była wstanie wciągnąć auta (warn vel tabor).
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-13, 22:18   

w miedzi jest chyba 10A na 1mm2 ?
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-14, 00:49   

Powiem szczerze, że nie wiem, jaki jest przelicznik. Przy podłączaniu jakichś lampek i tego typu rzeczy, to staram się właśnie maksymalnie 10A na 1mm2 dawać. Swoją windę podłączając na szybko, bo nie miałem za bardzo gdzie kupić i za co kupić wtedy, to zrobiłem sobie kabel z 4 albo 5 przewodów po 6mm2. Wiem, że to hautura straszna, ale nie miałem wtedy na kable, bo to nie są tanie rzeczy :-) Nie mniej jednak winda, choć nie używałem jej często działa bez żadnych zastrzeżeń, nic się nie paliło. Poczyściłem przed montażem wszystkie złącza, skręciłem na smar miedziowy i było si.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-14, 18:36   

ja akurat kable dałem 25mm2 bo miałem ale fakt to nie jest tania sprawa. Przy instalacjach domowych jest chyba 10A na 1mm2.
A przy 12V nie wiem jak tam jest. Działa mi wszystko bez problemu.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-14, 19:30   

Kolega elektryk mówił, że jest jakaś różnica podobno przy napięciu, ale nie wiem, czy można mu ufać. Teraz jak będę podłączał windę już tak na cito, to wezmę chyba kabel do spawarki, albo jakiś gruby do caraudio a i ten i ten kosztują minimum kilkanaście zł/mb :-( Sądzę, że większy przekrój niż te 25mm2 do takiej windy, co ciągnie do 500A powinno wystarczyć, jak się jeszcze da możliwie krótkie odcinki, to tym bardziej.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-14, 20:33   

Generalnie przy wyciągarce problemem są spadki napięć na przewodach a ile to macie kalkulator

http://www.elfro.pl/faq/o...4%99%C4%87.aspx
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-14, 21:25   

. Idąc tokiem myślenia że winda bierze 500A to kable byś musiał dać 50mm2 chyba przesada :-D według kalkulatora wyszło 0,44 V spadku przy 25mm
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-14, 22:34   

Takie kable 50mm2 to mogłyby być droższe od niejednej wyciągarki:D Dodatkowo trzeba taki kabel jakimś oczkiem zarobić a na 50mm2 to pewnie będzie na śrubę M fpisdu :mrgreen:

Fajny calc! Dlatego warto zadbać o jak najkrótsze kable i możliwie największe przekroje, co by spadek ograniczyć. Amen
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.