A ja mam takie pytanko bo właśnie wrzuciłem skrzynie od poloneza i jako że nie chciała wejść do tunelu w budzie to wywaliłem linkę od prędkościomierza...a zapomniałem że będę montował metromierz EXPLONA który już czeka na półce.
W takim wypadku zostaje mi tylko impulsator zewnętrzny i podpięcie pod wał?
Wywaliłeś oryginalną linkę wychodzącą z reduktora czy linkę ze skrzyni biegów poloneza? bo sie jakoś pogubiłem, tym bardziej ze jak pamiętam to oryginalna linka nie idzie tunelem tylko przechodzi przez próg. Linka ze skrzyni cię nie obchodzi bo metromierz będzie działał inaczej na H i na L. Musisz poprowadzić linkę oryginalną czyli z reduktora, i jeśli masz wtrysk to w liczniku masz wbudowany impulsator, jeśli nie to.... to było opisane w tym wątku.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
a ja mam od Kostucha i mnie się bardzo podoba i nic mu nie brakuje co więcej według zasady CCC to jest najlepsza oferta jaką znalazłem i mogę polecić tym bardziej że jest to praca naszego kolegi i zawsze jakaś tam część Braci Samuraiowej jeździ ze mną , nie ma tez zbędnego gówna jakie zgodnie z współczesną taktyka marketingową wciskają nam mimo woli konstruktorzy prześcigujący się w wodotryskach.
Dla tych co pytają "po co metromierz" dodam że na rajdach nie startuję ale lubię wiedzieć ile jadę na godzinę szczególnie jak goście w białych kapeluszach na horyzoncie mnie pozdrawiają a nie zawsze jest czas na przeliczanie procentowe tego co pokazuje oryginalny licznik w stosunku do rozmiaru kół i zwolnionych dyfrów. Dodam jeszcze że zawsze jest sprzeczka z kolegami ile dziś przejechaliśmy po lesie a bo ten matematyk a bo tamten ma hardmadafaka GPS za 1500zł a jeszcze inny się nie zgadza bo jego laska rozciągała kordonek po krzakach, teraz nie ma tematu i jest dokładny pomiar bo mnie się koła rzadko ślizgają
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-26, 08:42
Kostuchowe liczydło robi genialnie - jak to się mówi stosunek ceny do jakości w szkolnej skali ocen to 6! Ja poszedłem na skróty i wsadziłem licznik od wtryskowca i pięknie czerwonymi cyferkami daje po oczach :D
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ?
Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ?
A ja już myślałem że masz problem z moim metromierzem, jak zapytałeś przez stronę...
Co do triskela, to nie pomogę.
Sprawdź ewentualnie czy nie jest to związane z obrotami silnika. Jak są duże zakłócenia w instalacji elektrycznej, to kiepskie urządzenia ( ) łapią fałszywe impulsy i pokazują różności.
A jak nie jedziesz i gazujesz silnik to nie wpadają jakieś impulsy, prędkość pokazuje dobrze?
Kostuch jest jeszcze druga możliwość, z teorii względności Einstein-a wynika że jeśli zbliża się samcem do prędkości światła to czas zaczyna płynąć wolniej i stąd te różnice. :) :) :)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-09, 15:47
Prz3mass napisał/a:
Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ?
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam.
Co to jest wełniany kabel???
Do zasilania najlepiej wziąć taki filter jak do radia (czyli dławik z kondensatorem).
Aczkolwiek fałszywe impulsy nie wchodzą przez zasilanie tylko kabelek sygnałowy. Dobrze jest podłączyć ekranowanym kablem podłączonym z jednej strony do masy.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-10, 12:02
kostuch napisał/a:
droidboo napisał/a:
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam.
Co to jest wełniany kabel???
Do zasilania najlepiej wziąć taki filter jak do radia (czyli dławik z kondensatorem).
Aczkolwiek fałszywe impulsy nie wchodzą przez zasilanie tylko kabelek sygnałowy. Dobrze jest podłączyć ekranowanym kablem podłączonym z jednej strony do masy.
"Wełniany kabel" to wg programu swype na androidzie ekranowany kabel Nie przyuważyłem. U kolegi był taki sam problem z triskelem czy jak mu tam. Założyłęm ekranowane kable, ferryty i ten dławik i jak ręką odjął. Jakiś taki podatny ten metromierz.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-10, 13:04
trochę z innej bajki - mamy stary dialer gsm triskiela podpinany do siemensa c35i i powiem szczerze, że o ile jakość techniczna wykonania jest porządna i wygląda solidnie to dokumentacja jaką do tego urządzenia dostarczają i sposób napisania instrukcji programowania mógłby (z całym szacunkiem dla wkładu autorów) wisieć na kołku przy porcelanowym tronie. Pisane chińszczyzną dla chińskich informatyków przez polskich inżynierów rodem z "dexter`s laboratory"
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum