Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
sj413 - jak ustawic wolne obroty na LPG??? POMOCY
steve87 
świeżak


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: K/Grudziądza
Wysłany: 2014-03-30, 19:31   sj413 - jak ustawic wolne obroty na LPG??? POMOCY

Witam!

Mam sj413 85r. 1,3 na LPG ,własnie zakupilem nowy parownik lovato i niemoge ustawic wolnych obrotów silnika.

Najmniejsze obroty jakie ustawiłem to 1200 ,ale wtedy szara śruba parownika jest za mocno wkręcona i nie odpala na gazie.

Kręciłem juz wszystkim co sie da i niemoge dojc do ładu i składu ;-)
_________________
samurai 413 ,zawieszenie HD Mazur ,blokada mostu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-30, 19:39   

na benzynie jest dobrze?

Generalnie kręcenie wszystkim czym się da to zazwyczaj dłuższa droga dochodzenia do pożądanego rozwiązania ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
steve87 
świeżak


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: K/Grudziądza
Wysłany: 2014-03-30, 19:43   

gaznika nie ruszam ,na benzynie jest oki ale tez ponizej 1000 nie zejdzie

regulowalem dawke gazu na przewodzie ,srube mosiężna i boczna o reakcji parownika
_________________
samurai 413 ,zawieszenie HD Mazur ,blokada mostu
Ostatnio zmieniony przez steve87 2014-03-30, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-30, 19:43   

To znalazłem w internecie. Kiedys tak ustawialem i działało ładnie. Poniżej wklejam tekst


Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG nie wyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący. Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankę paliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do ilości powietrza potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcje to oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.Bogata mieszanka to większa moc, uboższa mieszanka to największa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka po prostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
stabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciążeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawione obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności w korektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraŸnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zubożenia mieszanki po zagranicę palności – lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05.
Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnio odkręcić zawór główny
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
steve87 
świeżak


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: K/Grudziądza
Wysłany: 2014-03-30, 19:50   

hmm mysle ze pracowałem według tej instrukcji i niemoge ogarnac obrotów jałowych.

a moze problemem sa zbyt ciasne zawory???
_________________
samurai 413 ,zawieszenie HD Mazur ,blokada mostu
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-30, 20:29   

1000 rpm na Pb to za dużo, regulacja parownika nic tu nie da. Ogarnij wolne obroty na gaźniku podczas pracy na benzynie, dopiero potem na parowniku inaczej nic z tego.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
steve87 
świeżak


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: K/Grudziądza
Wysłany: 2014-03-30, 20:42   

oki zrobie tak.... ustawie zawory ,ustawie wolne obroty na pb (a w sumie jakie sa w normie?) i wtedy wezme sie za lpg
_________________
samurai 413 ,zawieszenie HD Mazur ,blokada mostu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-30, 20:51   

manual podaje wartość 850 +- 50 dla idla bez włączonych świateł
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-30, 23:00   

idl ustawia się zazwyczaj tak aby nieznacznie podbił obroty po załączeniu odbiornika prądu ale można to regulować, sprawdź też czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, np. spod obudowy wlotu powietrza na gaźniku, jest tez multum podciśnień które mogą mieć sparciałe i nieszczelne wężyki. Musisz to wszystko posprawdzać.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-31, 17:01   

ja mam gaźnik z pony i ustawione na 1000 bez swiatweł na PB. Na LPG mam 1100 jak włączę odbiorniki to spada na 1000-900
Jak ogarniesz to na sklad mieszanki podjedź na analizator.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.