Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z rozrusznikiem na ciepłym silniku
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 11:49   Problem z rozrusznikiem na ciepłym silniku

Cześć,

Mam taki problem, że na zimnym silniku rozrusznik kręci aż miło i odpala auto, jednak jeśli zgaszę ciepłe auto, rozrusznik jak by nie miał siły zakręcić.
Rozrusznik Mitsubishi z 1.3, obecnie kręci 16B z Baleno. Zastanawiam się co może być przyczyną i czy warto to naprawiać czy lepiej szukać innego rozrusznika (np. z Vitary z przekładnią planetarną)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-04-03, 12:07   

Co kilka wypadów w głębsze błotko mam ten sam problem i zawsze pomaga rozebranie rozrusznika, wyjęcie wirnika i dokładne wyczyszczenie, z rdzy i syfu, jego i magnesów
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 12:14   

Pierwszy raz trafił mi się taki feler, ale zrobię jak radzisz, wygrzebie przeczyszczę złoże i się okaże.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-03, 12:25   

Yahoo a masz starter przez stacyjkę puszczony czy na oddzielnym przekaźniku?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 12:36   

Chyba po stacyjce, ale wiem że Duży montował kilka przekaźników i nie jestem pewien czy starter idzie teraz do rozrusznika. Na którko też ma problemy z kręceniem więc chyba nie tędy droga.

Oczywiście jak to ja jestem poza domem więc sprawdzę jutro popołudniu.

[ Dodano: 2014-04-07, 21:57 ]
Wsadziłem rozrusznik z vitary 1.6 16v (na przekładni) zakręcił raz i potem już tylko klika.
Musi to być padnięty aku.

@Sam: Masa sprawdzona ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-07, 22:02   

Może szczotek już nie ma ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-04-07, 22:04   

aaa to to ten rozrusznik planetarny wrzuciłeś tak? a dasz posłuchać jaki ma dźwięk? tzn. jak kręci? nagrasz filmik? :mrgreen:

[ Dodano: 2014-04-07, 22:05 ]
bo niektóre rozruszniki robią tak łułułu a inne kłikłikłi :-)
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2014-04-07, 22:11   

Sprawdź napięcie na akumulatorze na klemach, jak kręcisz rozrusznikiem, nie powinno spaść niżej niż ok 9v jeśli jest ok to idź dalej i mierz między masą rozrusznika a kablem doprowadzającym prąd do rozrusznika powinno być podobnie, jeśli jest dojście (nie wiem jak to jest w tym konkretnym rozruszniku ale powinno być) to zmierz w następnej kolejności między masą rozrusznika a elektromagnesem ( już po stykach rozrusznika) wszędzie powinieneś mieć podobne napięcie pod obciążeniem. Podobną sytuacje miał kiedyś mój Ojciec w maluchu, miał wytarte tulejki i wyglądało to jak by rozrusznik nie miał siły.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-07, 22:28   

Dzięki za tak szeroki odzew.
dzis juz nie sprawdzę a jutro jadę w trase.
zostawilem aku pod prostownikiem.
jeśli to jego wina powinno byc lepiej.
będę mierzyl napiecia zgodnie z instrukcja, przy kliknięciu gasną prawie wszystki lampki.
szczotki powinny byc, starter kilka godzin temu krecil na aucie dawcy.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-04-10, 00:06   

yahoo33 napisał/a:
przy kliknięciu gasną prawie wszystki lampki.

Masz zasyfione klemy akumulatora na bank. Brak prądu. Miałem to samo. Na zimnym ok. Nagrzany raz kręcił potem nie tylko trrrrrr i kontrolki głupiały i gasły.
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2014-04-12, 05:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-10, 08:33   

Dzięki za sugestie też się przyjże tej sprawie, ale po 2 dniowym ladwaniu aku, zakrecil ale z trudnem.
Coż 6 letni aku. dokonał chyba swego zywota.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2014-04-10, 15:10   

Żeby być pewnym czy to wina akumulatora czy połączeń z rozrusznikiem musisz zmierzyć napięcie lub podmienić na sprawny akumulator. Najczęściej jak padł akumulator to świeżo po ładowaniu kręcił dobrze tylko miał małą pojemność i szybko tracił prąd.
Najlepiej zmierz napięcia i wtedy będzie wiadomo na 100% bo to mogą być klemy, słaby aku, jak i słaba masa lub zaśniedziałe upalone kable, objawy będą podobne.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-10, 21:35   

Coś jest zwalone, na kablach podpiętych do diesla, na ciepły tylko klika.
Kable przy samym rozruszniku jak i rozrusznik gorące jak diabli.

DZiwne, bo rozrusznik kręcił miło kilka dni wcześniej na silniku dawcy :(
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-04-11, 00:22   

Mam takie same objawy jak u Ciebie.
Tzn często jak silnik jest "ciepły" to rozrusznik martwy.
yahoo33 działaj, bo nie wiem jak u siebie to naprawić :-D
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-04-11, 00:25   

tulejki w rozruszniku - stare puchną od ciepła, ew. zasyfiony bendiks.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-11, 08:00   

Napewno blokowanie jest spowodowane puchnięciem tuleji, bardziej mnie martwi powód.
Bo w dwóch rozrusznikach to samo, czy nie może być tak że połączenie skrzyni z silnikiem jest nie precyzyjne i przez to rozrusznik jest przekoszony i zwiera?
Po pracy wezme denata na stół i będę myślał co z tym fantem dalej zrobić.

[ Dodano: 2014-04-11, 22:54 ]
Taa rozrusznik był blokowany przez... zbłąkany wkręt do blachy który nie wiem jakim cudem się tam znalazł. Działa teraz aż miło kręci i hula.
Stary rozrusznik był już po prostu ztyrany. Ten z Vitary kręci duż lżej i ładnie pasuje do bloku SY416.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-04-13, 23:11   

No to ciekawie ze szwagrem montowałeś osprzęt silnika:)

Masz jakieś foty jak, żeby przy zakupie rozróżnić rozrusznik planetarny vitary od samuraiowego?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-13, 23:39   

Maverick napisał/a:
No to ciekawie ze szwagrem montowałeś osprzęt silnika:)

Masz jakieś foty jak, żeby przy zakupie rozróżnić rozrusznik planetarny vitary od samuraiowego?


Odezwij się do Adama (Klarens89 na forum chyba), coś Ci znajdzie. Generalnie jest chudy ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-04-14, 00:34   

ok, dzięki
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maro20 
stały bywalec
maro20



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-25, 22:31   

tylko nadal nie wiesz dlaczego jak silnik był zimny to wkręt nie blokował?? :shock:
_________________
przygoda to jest to
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.