Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
maciek111
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
  Wysłany: 2014-02-20, 01:17   maciek111

Witam wszystkich :D. kupiłem samca nie przerobionego jeszcze 1,9D. Powoli będę szykował go na klase turystyczną ale to jeszcze myśle długa droga ponieważ progi pod hi-lifta drogie i trzeba kase troche uskładać. Rok mojego wynalazku to 2004, hiszpan-blaszak. Zmieniona została pompa na sterowanie mechaniczne myślę że lepiej ponieważ nie ma co się zepsuć pozatym wydaje mi się że jest trwalsza od zwykłej :). Przebieg autentyczny 97tyś km ! wiem że aż dziwne jednak prawdziwe, jednak troche i tak w takim aucie jest coś do poprawy np: coś jeszcze nie zlokalizowałem dokładniej co puka mi po dziurach z lewej tylniej strony może resor ? oświetlenie wewnątrz nie działa i jakieś w miare cywilizowane radio które działa, a nie dopiero jak się mu puknie troche to zaskakuje...

zdjęcia:


więcej jutro dodam jak naładuje się aparat :)
Ostatnio zmieniony przez Myszon 2014-03-17, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-20, 11:27   

Cześć, ładna sztuka.

Oświetlenie to żaróweczka i wyłącznik w drzwiach do sprawdzenia. A pukanie z tyłu to grubsza ścieżka zdrowia - tak jak piszesz resor i jego polibusze, amortyzator i jego polibusze, mocowania budy do ramy, zawias i prowadnica zamka tylnej klapy, pancerz linki ręcznego, metalowe przeowdy hamulcowe na moście, mocowanie zbiornika paliwa, wydech i tłumik i jego mocowanie do wieszaków... :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-02-20, 13:13   

Witam,

moj wygladal bardzo podbnie do Twojego. Wlasnie jestem w trakcie zbrojenia.

Powodzenia! No i czasu zeby sie nim cieszyc, bo tego mi akurat najbardziej brakuje.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-20, 13:46   

Niemal jak dwie krople wod :-)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-20, 17:17   

SamNaSamZSam napisał/a:
Cześć, ładna sztuka.

Oświetlenie to żaróweczka i wyłącznik w drzwiach do sprawdzenia. A pukanie z tyłu to grubsza ścieżka zdrowia - tak jak piszesz resor i jego polibusze, amortyzator i jego polibusze, mocowania budy do ramy, zawias i prowadnica zamka tylnej klapy, pancerz linki ręcznego, metalowe przeowdy hamulcowe na moście, mocowanie zbiornika paliwa, wydech i tłumik i jego mocowanie do wieszaków... :)



z oświetleniem nie ma tego czujnika od drzwi i tylko działa jak ją się włączy lub wyłączy. Pukanie z tyłu mocowanie ramy do budy odpada, może być tak że odbojnik uderza o resor? bo widze że tył troszkę niżej siedzi niż przód jakiś 1cm góra 2cm.
Oto zdjęcia co wcześniej obiecałem :)








kabli troche nie ogarnąłem ale to jeszcze powoli :)
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 18:45   

Raczej nie, musiałbyś nim po niezłych wyjebach jeździć. Ja nawet jak amorów nie miałem, to ani razu do odboju nie dobiłem.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-20, 20:53   

zauważyłem że to puka coś w środku, może mocowanie amorka górne jak będę miał kanał to sprawdzę :D. narazie wymieniłem filtr paliwa zasyfiony :evil:
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 21:02   

Może guma przy amorze się wybiła? Osobiście mocowania bym nie osądzał, bo ja mam aktualnie "urwane" i to nie stuka, a wali jak oszalałe.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-20, 21:03   

może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 21:13   

No to pod auto!
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-20, 21:14   

jutro troche ciemno za oknem, chyba zmienie na letnie bo zimy nie będzie :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-20, 21:40   

maciek111 napisał/a:
może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać


Mocowanie to raz, a dwa, że warto się przejechać z wyjętymi zupełnie amorkami. No i te nieszczęsne linki ręcznego które w oryginalnych metalowych uchach powinny mieć gumową wyściółkę która lubi się ewakuować i pancerz stuka o ramę.

Swoją drogą u mnie ruszyć ręcznie koło do góry się nie da, znaczy się nie mam tyle pary żeby ręcznie zmusić resor do zapracowania. Co innego z bujaniem zawiasu poprzez naciskanie na burtę paki. Więc może masz gdzieć luz na cybancie, łożysko wytyrane itp. skoro możesz wykonać ruch kołem do góry. Ale to na spokojnie wszystko po kolei :)

Ładny samochód. Dbaj a będzie źródłem szczęścia i radości :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-21, 00:24   

SamNaSamZSam napisał/a:
maciek111 napisał/a:
może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać


Mocowanie to raz, a dwa, że warto się przejechać z wyjętymi zupełnie amorkami. No i te nieszczęsne linki ręcznego które w oryginalnych metalowych uchach powinny mieć gumową wyściółkę która lubi się ewakuować i pancerz stuka o ramę.

Swoją drogą u mnie ruszyć ręcznie koło do góry się nie da, znaczy się nie mam tyle pary żeby ręcznie zmusić resor do zapracowania. Co innego z bujaniem zawiasu poprzez naciskanie na burtę paki. Więc może masz gdzieć luz na cybancie, łożysko wytyrane itp. skoro możesz wykonać ruch kołem do góry. Ale to na spokojnie wszystko po kolei :)

Ładny samochód. Dbaj a będzie źródłem szczęścia i radości :)


dzięki :). zauważyłem że nie dogrzewa mi się silnik, cały czas wskazówka na 1/4 max 1/3 skali cieczy chłodzącej, z grzaniem hmm dosyć szybko dochodzi do temperatury tej tylko dziwne że nie dochodzi wskazówka na 1/2 pola.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-21, 00:31   

Ponoć to norma :) 1/3 skali to ok. W te ostatnie mrozy jakie widziała Polska w moim 1.9 TD wskazówka była gdzieś w tych okolicach:



Teraz jak jest cieplej, koło 0 to wskazówka jest wyżej, ale nie dochodzi do połowy skali. Jedyny moment kiedy zahacza prawie o połowę skali to jak termostat otwiera duży obieg i później trochę opada i już nie dochodzi do połowy. Tak to działa u mnie i nie twierdzę, że jest poprawnie ale tak właśnie jest "od zawsze".
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-02-21, 10:19   

SamNaSamZSam napisał/a:
Ponoć to norma :) 1/3 skali to ok. W te ostatnie mrozy jakie widziała Polska w moim 1.9 TD wskazówka była gdzieś w tych okolicach:

Obrazek

Teraz jak jest cieplej, koło 0 to wskazówka jest wyżej, ale nie dochodzi do połowy skali. Jedyny moment kiedy zahacza prawie o połowę skali to jak termostat otwiera duży obieg i później trochę opada i już nie dochodzi do połowy. Tak to działa u mnie i nie twierdzę, że jest poprawnie ale tak właśnie jest "od zawsze".


u mnie właśnie jest identycznie, dzisiaj jeszcze muszę sprawdzić rozrząd , napewno jest za luźno i napinaczem trzeba napiąć przy okazji sprawdze pompe cieczy, jak nie będzie mi się podobać wypie... wywale i kupie nowy kompletny rozrząd. znalazłem fajną strone ( forum renault) dużo jest opisane jak naprawić ten silnik itp :).

[ Dodano: 2014-03-05, 20:15 ]
Wiec czemu mi się wentylator właczał- zapowietrzony układ pozatym mam uszkodzony czujnik temperatury ( ten od tacho).
Podniosłem dawke paliwa lekko kopci przy dodaniu gazu ale lepiej się zbiera od niskich obrotów.



jutro zamontuje i będzie +2cale do lansu :-D

[ Dodano: 2014-03-06, 18:25 ]
tak to wygląda :


troche z przodu amorki za krótkie ale jak już będzie trzeba to się wymieni. tulejki z tyłu trzeba wymienić już wiem czemu mi po dziurach tak wali...

[ Dodano: 2014-04-05, 23:46 ]

taki breloczek zrobiła mi dziewczyna :-D

[ Dodano: 2014-04-10, 12:48 ]




no to już są MT'ki 235/60 R16 nalewki DAKAR

[ Dodano: 2014-04-10, 20:39 ]


[ Dodano: 2014-04-11, 18:21 ]
no to filmik z lajtowego terenu
[youtube] https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be [/youtube]
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-11, 21:32   

Piękne masz te chlapacze z tyłu :D ponoć to pierwsza rzecz którą zostawia się w terenie. Niestety filmiku nie odtworzę na aero, ale zakładam, że wciąż je masz więc mógłbyś robić za mythbustera ;)

Podoba mi się Twój Samcio.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-11, 23:17   

SamNaSamZSam napisał/a:
. Niestety filmiku nie odtworzę na aero, ale zakładam, że wciąż je masz więc mógłbyś robić za mythbustera ;)

Podoba mi się Twój Samcio.

dzięki :). dokładniej gdzie mam wrzucić ? strona lub coś?
co do chlapaczy jeszcze nie urwałem mam nadzieje że będą całe :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-11, 23:22   

Nie, nie na aero nie odtworzę bo mam transfer za słaby i bym czekał pół dnia na załadowanie. To tylko moje lenistwo.

A o tym mythbusterze to właśnie z chlapaczami mi chodziło. Ponoć odpadają, ze strachu jeszcze przed wjazdem w pierwszy teren ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-21, 22:09   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be filmik z terenu :D narazie tylko tyle
zdjęcia : wyciąganie frontery po raz 3 :D




niestety tutaj kolega nie wyhamował fronterą i mnie puknął w tył ... i musiał naprawiać :D

[ Dodano: 2014-04-21, 23:30 ]
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=_Jhki3vHiSA
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

na początku w to błoto na łące wjeżdżałem z ciśnieniem 2,8 bara, potem upuściłem do 1,7bara ale chyba jeszcze za wysoko :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-22, 00:12   

Podbijam - nowe filmiki.

2,8 w Samku? :O fabryka sugeruje 1.4 dla fabrycznego ogumienia oczywiście...

Dobra zabawa :) gratuluję i zazdroszczę trochę odwagi pakowania się w błoto takim pięknym Samciem
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.