Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2014-04-27, 22:09
naprawa reduktora
integracja 
świeżak
INTEGRACJA


Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 2
Wysłany: 2014-04-26, 21:52   naprawa reduktora

Witam Panowie! wymienilem lozyska w reduktorze ale reduktor wuje jak nie wiem kolega pisze ze to srodkowy walek w reduktorze jakie to koszty ktos ma jeszcze jkies inne podejrzenia dziekuje z gory
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-26, 23:59   

zobacz na alledrogo powinieneś się zobaczyć jakie ceny są wszystkiego. napisz jaki to reduktor bo są różne typy. ( 410, 413, przorobione 4.16 etc.)
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-27, 12:03   

Ów kolega to Slavok, który ma duże doświadczenie w tej materii i wie co pisze. Wałek pośredni dostaniesz w ASO (zakładam, że chodzi o standardowy reduktor Sj413) za ok 280zł. Używki to już Ci kolega Maciek podał źródła, ale to też pewnie ryzyko że kupisz coś w stanie podobnym do swojego. Graty możesz też ściągać z USA, gdzie dostępność różnych elementów jest znacznie lepsza, przykładowo http://www.lowrangeoffroa...r-case.html?p=1

Pamiętaj o odpowiednim oleju i wyborze dobrego działu przy pisaniu kolejnego tematu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-04-27, 12:16   

integracja, mam taki wałek razem z igiełkami jak chcesz... ceny jak coś to PW. Jednak wymiana tego wałka nie gwarantuje tego, że reduktor się uciszy, po pierwsze trzeba to rozebrać i sprawdzić w jak mocno jest zużyty ten wałek i czy na 100% wycie to jego wina. Jak jest mocno wytarty to mogło dojść do sytuacji, że przez ten czas który reduktor pracował ze zużytym wałkiem zęby się już "przekosiły" bo pracowały pod innym kątem i mimo tego, że podmienisz wałek i łożyska wycie nie ustąpi. Wiec trzeba wiedzieć co sprawdzić.
Większość części na stanie aktualnie posiadam, reszta jest kwestią tego jakie pieniądze chcesz w reanimacje tego reduktora włożyć.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
integracja 
świeżak
INTEGRACJA


Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 2
Wysłany: 2014-04-27, 20:56   

Witam :) dziekuje panowie za pomoc:) podejrzewam ze juz moze byc tak jak kolega Slavok PODPOWIEDZIAL autko jezdzilo chwilke na tym reduktorze takze moze nic z tego nie byc jedynym rozwiazaniem to wymiana bebechow na nowe .wymiana bebechow to spory wydatek ,co kolega zaproponowalby jezeli juz zdecydowalbym sie na wymiane przelozenia?ogolnie jezdrze na malych kólkach raczej na zime zakladam tylko kostke.. Jakie oswietlenie panowie montujecie w samcach?? ogladalem taki panel ; http://allegro.pl/show_item.php?item=4125908437 cos lepszego widzieliscie w podobnych pieniazkach?? czekam na wasze opinie :)pozdrawiam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-27, 21:09   

Weź no się chłopie ogarnij trochę - zapoznaj się z regulaminem forum, przeczytaj chociaż kilka tematów z interesującymi Cię wątkami, forum to kopalnia wiedzy, jest przydatna wyszukiwarka, wyszczególnione działy dla poszczególnych tematów... ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-04-28, 06:18   

INTEGRACJA Nieciekawie czyta się Twoje posty. Za dużo rzeczy na raz chcesz w jednym i robi sie sieczka. Co ma panel oswietleniowy do działu zawieszenia, mosty,blokady ,reduktory? Słuchaj Sama :mrgreen:
I jeszcze jedna uwaga, na tym forum SĄ TEŻ PANIE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-04-28, 08:15   

Ja tu tylko sprzątam :-P

(slavok wybacz offtop)
_________________
...Wilczyca...
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-09, 18:58   

Podepnę się pod temat..
Ostatnio miałem trochę nieprzyjemny wypadek samcem, zaliczyłem dość konkretną rolkę.
Pomijając stan blach po tym zdarzeniu pojawił się jeden problem. Z reduktora (który i tak raczej nadawał się do remontu/wymiany - strasznie wył) zaczął cieknąć olej. Nie jestem na tą chwile w stanie ustalić skąd cieknie. Reduktor działa, póki co.. I teraz pytanie co mogłoby być tego przyczyną, co sprawdzić, na co zwrócić uwagę? Reduktor chciałem wymienić na wersję od litrówki, aczkolwiek w tej chwili z kasą słabo, a auto musi jeszcze pomóc przy organizacji zawodów pod koniec czerwca.. pytanie tylko czy z tym reduktorem się to powiedzie?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-06-09, 21:56   

Teoretycznie podczas rolki mogl sie polac olej odpowietrzeniem.
Dla pewnosci obmyj reduktor i obejzyj czy obudowa nie pekla
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-06-09, 22:10   

Może pociekło ze skrzyni, wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza i przy rolowaniu się może osmarkało.

Swoją drogą to chyba nie specjalne wyzwanie wsunąć się pod Samka i obadać skąd cieknie? :roll: Jak już będziesz wiedział skąd to będzie łatwiej określić skalę zniszczeń. I tak na marginesie jeden mechanik kiedyś mi powiedział: "jak cieknie (olej) to dobrze, bo znaczy że jeszcze jest" :lol:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-06-09, 23:08   

Cytat:
wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza

Nie może być!
http://suzuki-czesci.pl/p...gow-Samurai/349
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-06-10, 07:33   

Hałas napisał/a:
Cytat:
wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza

Nie może być!
http://suzuki-czesci.pl/p...gow-Samurai/349


Hałas dzięki za czujność, bom faktycznie napisał "dupa" na płocie i jeszcze ktoś by wziął to dosłownie, pomyślał że to prawda i drzazg nałapał.

a generalnie przekaz był taki, że jak się weźmie postawi skrzynię na sztorc, albo pod lekkim kątem, wąską dupką do dołu i wyciągnie lekko wał to można... miskę podstawiać ;) nieprecyzyjnie to ująłem - wyjście na reduktor "uszczelnia" wał a jak się całość rolowała to kto wie czy się nie obtarł "film" olejowy z końcówki wałka i nie pochlapał okolicznych gratów :P dobra, historia może trochę naciągana ale generalnie chciałem zachęcić do samodzielnych oględzin i weryfikacji źródła wycieku.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-06-10, 08:44   

Historia mocno naciągana :mrgreen:
Jeśli wszystko jest sprawne, to przy dachu olej może pójść tylko odpowietrznikami, ewentualnie przez popękane osłony dźwigni (ale wtedy już nie można powiedzieć, że wszystko jest sprawne...), simmeringi nie powinny puścić w żadnym położeniu.
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-11, 13:15   

W momencie gdy pisalem post nie mialem mozliwosci sprawdzenia wycieku, bo auto stalo u blacharza. Dzisiaj moglem dokonac ogledzin. Obudowa nie jest nigdzie peknieta a olej cieknie na 99% z miejsca, w ktorym wychodzi wal do przedniego mostu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-06-11, 13:22   

To pewnie warto zacząć od oględzin uszczelniacza nr 38 http://catalog.mdetali.ru...j09Mnx8Zm49PTU1

To chyba takie coś: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/9268.html

Jakby się okazało, że to uszczelniacz to warto pewnie by było jeszcze sprawdzić czemu zaczął puszczać, jak normalne zużycie to wymiana ok, ale jak coś się pokrzywiło, podarło, zadarło to wymiana w koszty wpędzi a problemu nie rozwiąże.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-13, 11:47   

I teraz pytanie czy jest sens inwestować w ten reduktor? To kolejne koszty a reduktor i tak jest do wymiany..

Jeszcze pytanie co do ewentualnej zmiany reduktora. Chciałbym zakupić reduktor od litrówki, ten, który można będzie kiedyś przerobić na 4.16.. Przeczytałem temat o reduktorach i wydaje mi się, że jest to ta wersja:

http://olx.pl/oferta/redu...html#30848e6b8a

Czy mam rację? Jeśli chodzi o stan zewnętrzny to nie zachęca on do kupna. Pytanie czy ma to jakieś znaczenie? Sprzedawca twierdzi, że jest sprawny, ale nie używał go zabardzo więc nie jest w stanie powiedzieć, czy wyje czy nie.. Liczę na wasze opinie :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-06-13, 12:14   

Wygląda, że to ten właściwy, ale skoro sprzedający nie potrafi powiedzieć w jakim jest stanie, to kupujesz kota w worku.
Zabłoconą obudową bym się najmniej przejmował, ważniejsze, czy wnętrze nie kryje jakichś niespodzianek.
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-13, 12:31   

Sprzedawca skupuje samurai i sprzedaje je na części (już raz byłem u niego i brałem kilka rzeczy). Twierdzi, że jeździł nim trochę po placu i było ok.. W razie czego też mogę go zwrócić bez problemu.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-06-13, 12:56   

Jak masz ten handełes gdzieś pod ręką, to trochę zmienia postać rzeczy.
Pokręć flanszami i policz przełożenia, żeby się czasem nie okazało, że to od 1,3 :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.