Wysłany: 2014-05-04, 00:03 Teleportacja na mniejsze ..
Witam wszystkich serdecznie,
Nowy jestem. Dzień dobry.
Do rzeczy.
Przesiadamy się z Pajero na Samuraia (rajdy - klasa elektryk).
Samuraj 91 rok ze swapem bmw is 1.8, reduktor z 1.0, opcja cabrio
Wizja moja jest taka:
- Koła malatesta kaiman (takowe posiadam aktualnie - niecałe 32 cala lub silverstone 33)
- Zawieszenie aktualnie musi być na resorze choć w przyszłym roku będzie sprężyna
- Blokada min tył - docelowo też przód
- Grzechotnik
Z samurajem przygodę dopiero zaczynam więc jestem zielony.
Kilka pytań do mistrzów:
1. Czy standardowe półosie wytrzymają? jeśli nie to co polecacie?
2. Jakie blokady przód/tył aby serce było spokojne na czarnym (orkiestra dziwnych dźwięków) i w błocie
3. Jaki ewentualnie most na tył z blokadą fabryczną - podobny do oryginalnego
4. Czy po wymianie półosi, przegubów na sportowe (wytrzymałe) jest później sens zmieniać mosty np na patrolowskie?
...generalnie szukam strawnego przepisu na auto "seryjne" ale to rywalizacji - z opcja przebudowy za jakiś czas do innej klasy
Smagam się kinetykiem z jeżynami po plecach za faux pas :)
Tak też licząc motanie mostów samiego a kupno z LJ lub Patrola pod 33 cale chyba nie ma sensu. Do tego 2 arb-y i wychodzi majątek.
Najprawdopodobnie do końca sezonu założe 31" Silverston lub jakaś Malatesta + blokada tyłu (nie ARB, coś tańszego) i to musi mi wystarczyć. Sami już jest ze swapem 1.8 IS
a do przeprawy mam człolwieka, który to uszczelni, przygotuje.
Dopiero po sezonie planuję zupełna przebudowę i przejście do innej klasy i tutaj mój przepis pokrywa się zupełnie z Twoim.
Równiez jestem zdania, że ARBy bezkonkurencyjne.
Co proponujesz na zblokowanie na teraz tyłu?
W rachubę wchodzi też ostatecznie wymiana mostu. Np z pajero 2 .
A które swap,y lubią przeprawę? :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2014-05-04, 15:45
ja mialem w Vitarze ze dwa lata i zadnych problemow
Kwestia przyzwyczajenia
Fakt ze na poczatku troche dziwnie bylo ale po tygodniu ok:):)
[ Dodano: 2014-05-04, 15:49 ]
a koszt to zalezy mozna kupic uzywke za 600 i nowe sciagane z USA za 1500
Ja jezdzilem na Emilowym patencie
kupowalem uzywke i bylo super
Didymos chyba ma ori ze Stanow wiec moze cos wiecej powiedziec
To jest to co mnie ogranicza Nie ma na czarne i do błota. nawet gumiaki nie są na czarne bo ci się noga zapoci a jak wyciągniesz to je......ie
U mazura jak powiesz że chcesz dobre resory ale żeby komfortu trochę było to ci powie że "tak to tylko w erze"
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-04, 21:25
Fakt, mam oryginalnego LR 1530 z usa, póki co zero problemów, nie pamiętam ile na nim jeżdżę, chyba ok. 1,5 roku.
Na czarnym praktycznie nie zauważam, że mam blokadę, jedynie na lodzie trzeba uważać, bo potrafi prostować zakręty, w terenie bajka.
Mogę też z doświadczenia napisać, że wszelkie opowieści o tym, jakoby lr strzelał i hałasował są bezpodstawne, mojego praktycznie wcale nie słychać, z czasu (bardzo rzadko) delikatnie pstryknie przy ostrym nawrocie na czarnym i to wszystko, widać trafiłem jakąś kulturalną wersję
Jutro przyjedzie moje pierwsze Sami (do tej pory 4 kochane Pajero).
Rekonesans, decyzje i szybka przebudowa/reanimacja do najbliższego rajdu.
A potem z końcem sezonu z grubej rury: 1.8 is, mosty patrol, ARB przód, itd. aż pacjent wyzdrowieje albo rada lekarska się załamie...
Co do Samiego będę nieustannie zapewne pytał, gnębił bo widzę mistrzów w temacie.
Wybór na tył: LR
Obuwie: 31" silverstone (choć mam na stanie niepełne 32" malatesty - wytrzyma?)
Z jakim oznaczeniem LR najlepsza?
Nie chciał bym za bardzo martwić tych którym strzela, ale u mnie strzelało, strzelało i przestało.
Chociaż nie, w sumie to zaczęło strzelać jak z kałacha, uspokoiło się dopiero po pospawaniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum