Wysłany: 2014-05-04, 22:55 Klatka bezpieczenstwa - prosba o rady ;)
Musze sie zdecydowac jaki bedzie format klatki w moim zuki. Chcialbym cos praktycznego ale tez zeby nie szpecilo ;) Buda w wiekszosci zostanie. Troche zostanie przyciety z tylu. Najbardziej podoba mi sie na dobra sprawe cos w tym stylu:
Tyl u mnie bedzie wygladal podobnie jak tutaj, moze troche mniej obciete bedzie. Minusem takiej klatki jest to ze nie ma oslony na tyl oraz bokow.
Jesli probowac cos takiego dolozyc, no to wpad mi taki projekt jeszcze:
W sumie ta klatka prezentuje sie calkiem calkiem. Tylko nie wiem czy wtedy wypuscic ta klatke za tylna pake, tak zeby wystawala, czy schowac ja za scianka paki.
Zamiast takiego duzego luku mozna to puscic bardziej po skosie, wtedy to wyglada tak:
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-05, 10:57
To napisz jeszcze co ta klatka ma robić - chronić załogę, czy blachy w aucie.
Ja bym się przede wszystkim sugerował załącznikiem J, a jak dla mnie klatka nr 1 i klatka nr 2 mają więcej wspólnego z fajnym wyglądem niż z rzeczonym załącznikiem.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-05, 17:27
Brak obowiązkowego elementu przekątnego, przy rolce może się poskładać
Ja jestem zdania, że klatka ma chronić załogę, a nie auto, blachami się nie przejmuję (kto widział moje auto, to potwierdzi ), nie widzę sensu w budowaniu takiego panzerwerku dookoła budy. Po co jeździć w teren, jak ktoś się boi gałęzi?
Mi się podoba klatka wg koncepcji Twardego - prosta i skuteczna, Slavok wrzucał kiedyś foty na forum.
Ona jest spoko, ale to wygladalo ze do budy jest przymocowane. Moja buda jest w marnym stanie, temu do ramy bardziej chcialem. W sumie nie wiem czemu pierwsza ci nie pasuje. Dlatego ze nie ma tych rurek do tylu?
a żeby chroniło samego kierowcę to nie wystarczy rama nad szybą i pałąk nad głową pospawane razem + wypuszczone do tyłu.
Na tych zdjęciach to rurka goni rurkę. Trzeba tyle kombinacji? Ja nie mam doświadczenia z klatkami tyle co spawałem do traktora to tak zrobiłem i pare razy leżałem bez szwanku.
Mnie trochę przeraża ten oryginalny pałąk chciałem go wzmocnić od środka rurą i potem puścić dwie do tył ale wszystko w środku. Da to coś jak myślicie? Oczywiście bez rur nad szybą przednią. Coś na styl
pałąk
tan biały jeep
klatka w samochodzie kolegi sjbielsko wydaje się sensowna, niezbyt rozbudowana a zabezpiecza załogę.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-12, 22:04
Pacmano nie znam się zupełnie, wklejam na pałę - http://allegro.pl/suzuki-...4235399817.html dla mnie to ani ładne ani wartościowe, ale może coś akurat - mignęło mi na allegro.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jak ktoś chce to mogę mu za miesiąc moją klatkę bezpieczeństwa po kosztach rur opierd...ic. Cena 500. Klatka że tak powiem przetestowana
Zrobiona wg. załącznika J z rur bezszwowych zimnociągnionych 45 mm na 2,5 mm.
witam koledzy jak to wyglonda w czasie kontroli drogowei i przy przeglondzie czy ta klatka musi jakies normy spełniac zeby jezdzic po drogach publicznych
Napewno musi poreczyc wlasna glowa jakis spawacz z aktualna ksiazeczka spawacza potem musi na to looknac jakis rzeczoznawc i wydac homologacje bo inaczej moze byc problem z przegladem chba ze nie jest dla ciebie problemem zalatwienie przegladu
[ Dodano: 2014-10-26, 11:22 ]
Adalbert to zalacznik J zezwala na zagiecia na tych tylnych wspornikach ??
Nie no zewnetrznej to chyba w ogole nie za bardzo mozna miec. No chyba ze masz licencje kierowcy rajdowego, wydanej przez pzmot, i wtedy chyba policja moze naskoczyc. Takie info mi jeden znajomy podal. I jak stachura mowi, klatka musi miec homologacje drogowa.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-01-03, 18:02
Fajna konstrukcja, ale troche martwi mnie fakt, ze w przedziale kierowcy konstrukcja wisi w powietrzu. Powinny byc lapy, ktore opra klatke o podloge samochodu.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Wiek: 33 Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 129 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-03, 18:08
To moja "stara" klatka, i to ja ją wystawiłem, manias ma racje powinno sie dołożyć łapy do podłogi, aczkolwiek konstrukcja sprawia solidne wrażenie, jeżeli jesteś zainteresowany to odezwij sie na PW. mam do niej jeszcze progi dokręcane do ramy, sprzedaje wszystko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum