Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Odpowietrzenie chłodnicy
Kuna
nowicjusz


Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 35
Wysłany: 2014-05-16, 12:00   Odpowietrzenie chłodnicy

Koledzy jak odpowietrzyć chłodnice?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-16, 12:07   

chyba powinna sama jeśli masz wszystko fabryczne, zdaje się że można odpalić zimny silnik z odkręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i obadać czy jakieś banieczki nie lecą.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-16, 12:25   

Zalej chłodnice po korek.
Włącz ciepło, tak aby płyn mógł przejść też przez nagrzewnicę.
Odpal auto. Przegazuj itd.
Nawet możesz się kawałek przejechać.
Jak zginie płyn, to uzupełnij.
Ja ostatnio dwa razy dolewałem płynu i stoi pod korek w chłodnicy.
Można wtedy spojrzeć ile jest płynu w zbiorniczku wyrównawczym i ewentualnie uzupełnić.
Tyle.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Kuna
nowicjusz


Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 35
Wysłany: 2014-05-16, 14:52   

Wszystko fabryczne, to spróbujemy tak. Bo mówiono mi że trzeba będzie zdejmować wężyk doprowadzający do zaworka nagrzewnicy uruchomić i jak wyleci płyn to załorzyć, ale jak to samo się odpowietrza to elegancoko :)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-05-16, 14:53   

Ja pozwolę Sobie dodać że nalewasz płyn do chłodnicy pod korek przy okazji parę razy możesz ucisnąć wąż od termostatu do chłodnicy, bo w termostacie jest taki malutki zaworek który służy do odpowietrzania, i potrafi się powiesić. słychać takie lekkie bulgotanie jak bulgotanie się kończy dopełniasz chłodnice zamykasz korek. i odpalasz. A do zbiorniczka wyrównawczego też dolewasz tak do połowy. Rozgrzewasz silnik, można sie przejechać. i bez odkręcania chłodnicy czekasz aż ostygnie, powinien Ci wypić jeszcze trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, więc uzupełniasz do max. na zbiorniczku. I procedura zakończona.

Przeprowadzam ją minimum 2 razy w roku przy wymianie termostatu letnie-zimowy.
Proste jak budowa cepa.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
maro20 
stały bywalec
maro20



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-06, 19:11   

Tak to sie właśnie drzewiej robiło
_________________
przygoda to jest to
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.