Spaliłem je :) to tak w dużym skrócie.. wydaje mi się, że było już na wykończeniu a ja mu trochę pomogłem bo to było kilkanaście minut jazdy w terenie (fakt, że moja technika jazdy też na pewno pozostawia wiele do życzenia..)
Auto zakupiłem głównie z myślą o organizacji zawodów rowerowych, teren raczej wymagający, ale bez większego błota itd.. To tak na tą chwilę, w planach jest jego przystosowanie do jazdy w trudniejszym terenie i takie też jego wykorzystanie. Poza tym jakieś dojazdy do pracy, od czasu do czasu wyjazd do domu ( 100km, dłuższych tras nie planuje).
Jak kupiłem samuraia, to sprzęgło mi wystarczyło na jakieś 150km.
Następne (standard) wytrzymało do zmiany silnika jakieś 10 lat.
Wystarczy nauczyć się jeździć bez półsprzęgła.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-08, 07:36
kostuch napisał/a:
(...) Wystarczy nauczyć się jeździć bez półsprzęgła.
Kluczowe - ja dodałbym jeszcze, że "strzelanie ze sprzęgła" też przyczynia się do jego częstych wymian (jeden mądraliński posiadając blokadę z tyłu, kiedy zakleszczył oponę między kamieniami, strzelił ze sprzęgła, to pożegnał się z wałkiem ataku)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Wiek: 40 Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 26 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-05-16, 16:47
Podepnę się pod temat jeśli to nie problem. Po ostatnim upalaniu straciłem sprzęgło które się naprawiło jak samochód ostygł, było dobrze jakieś 100km po czym zaczęło być słychać tarcie przy wciśniętym sprzęgle (właściwie już po lekkim dotknięciu pedału), wydaję mi się, że jak go kupowałem to też tarło ale na 100% pewny nie jestem i na pewno nie tak głośno, sprzęgło to spiek 4 listkowy - czy one tak mają normalnie, czy szykować się na wymianę w niedługim czasie
Wiek: 33 Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 129 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-23, 13:39
Koledzy, moje pytanie/problem dotyczy nowo kupionego samuraja 1.3 z 89r, auto kupiłem jako "przygotowane do lekkiego offroadu" klatka, snorkle, opony 31' i silnik ze swifta GTI plus skrzynia z samiego 1.3. poprzedni właściciel ponoć niedawno wymienił sprzęgło jak mówi: na zamiennik, i nijak to nie działa... auto nadaje sie tylko do dojazdu do warsztatu, i to tez w wielkich męczarniach... Auto wygląda bardzo atrakcyjnie wizualnie, dlatego tez zdecydowałem sie na jego zakup mimo tych niedogodności... Teraz właściwe pytanie, Jak zabrać się do tego żeby wszystko latało tak jak należy? zamówiłem tarcze sprzęgła 6-spiekową od Aaronex, podpowiedzcie mi proszę co jeszcze powinienem zamówić, mile widziane linki do aukcji bądź sklepów. Pozdrawiam serdecznie
Jeśli kogoś interesuje to mam do sprzedania nową tarczę sprzęgłową aisin taką jak tu http://allegro.pl/tarcza-...251739745.html, oddam za 100zł, również posiadam niepotrzebnie wymieniony komplet luka używany docisk + tarcza za 100zł (w bardzo dobry stanie).
Panowie spałiło mi się całkowicie sprzęgło w samsu i teraz będę zakładał nowe, samurai głównie w teren, 1.3, czy zakładać spieka? Jeśli tak to gdzie polecacie żeby to kupić?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-25, 11:01
http://www.aaronex.pl/ - pytaj tutaj.
Sam osobiście nie używam (jeszcze), ale opinie bardzo pozytywne, jak zakatuję swoje sprzęgło, to też będę brał spieka od nich.
Ja jeżdżę od nich na spieku i jest super ani razu nie czułem zapachu przypalanego sprzęgła o poranku Ja mam 6 listkowe i z ruszaniem tez niema problemu rusza się miękko jak na zwykłym.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-02-10, 22:33
Z tego co wyczytałem tutaj dla mnie najlepsze będzie 6-cio segmentowy spiek + docisk i łożysko oporowe aisina. Napisałem przed chwila do gości z Bielska - zobaczymy ile chcą.
Ma ktoś może jakieś dojście do spieków w dobrej cenie? (może wiecie ile można utargować w aaronex-ie )
Na razie jeżdzę na 1.3 pony ale niedługo zakładam 1.6 8v od vitki i tak czy innaczej muszę zmienić sprzegło bo moja tarcza na gładko wyjechana - ciągło już od jakiegoś czasu. Dziś 23 śrubki odkręciłem 1h czasu i sam wyciągnąłem po raz pierwszy sprzęgło z mojego samiego.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-10, 22:46
marcelo napisał/a:
Ma ktoś może jakieś dojście do spieków w dobrej cenie?
A dobra cena to ile? Pamiętam, że pytałem Cię już dokładnie o to samo przy wyborze łożysk zwrotnicy... jak będziesz określał bardziej precyzyjnie (najlepiej nominałem) ile to ma być to będzie łatwiej coś poszukać i podpowiedzieć.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum