Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dziwna sytuacja
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-05-19, 00:26   Dziwna sytuacja

Siemanko panowie, dziś miałem przygodę na polnej ścieżce, samurai stoi, nie da się jechać, biegi wchodzą, szarpie wał i nic, reduktor przełączałem i też nic, ciągnik i wyjechaliśmy a co dalej? Próbowałem załączać przedni napęd i nic, wbijam jedynkę i inne biegi i auto stoi, czuć jedynie lekkie szarpnięcie jak mam biegi do przodu lub wsteczny. Wbijam luz i można pchać auto. Z ojcem nie jesteśmy w temacie ale nie wydaje się nam by sprzęgło poszło....
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-19, 08:41   

a jak dawałeś reduktor na N to wał skrzynia reduktor kręcił się swobodnie po włączaniu biegów?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-19, 09:59   

Sprawdź, czy ci się łapa sprzęgła nie zawiesiła (zabrudzone łożysko mogło się zawiesić na wałku i sprzęgło nie działa).
Ale bez zrzucenia skrzyni z auta to będą wróżby z fusów
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-05-19, 20:18   

rozebrałem tam miejsce przy dźwigni reduktora i reduktor pracuje, te bolce dają się przestawiać, kontrolki się świecą, wbić biegi mogę i dopiero wysokie obroty dają jakieś efekty zresztą marne.
Gdyby było sprzęgło biegi by nie wchodziły, wał by się raczej nie obracał na wstecznym itd
Naprawdę nie wiem co mogę zrobić, strzelam że reduktor nie daje mocy dalej od siebie. Tylko co można wtedy zrobić?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-19, 20:28   

Czyli rozumiem, że wał krótki ze skrzyni biegów do reduktora się kręci, tak? Natomiast przy 2H, 4H lub 4L nie możesz ruszyć z miejsca?
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-05-19, 21:13   

Dokładnie tak.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-05-19, 21:22   

między 4L a 4H jest pozycja neutral

[ Dodano: 2014-05-19, 21:26 ]
może reduktor zablokowało na N
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-05-19, 23:24   

Jest dokładnie tak jak napisał manias, biegi w reduktorze wchodzą, na wstecznym i do przodu pojazd toczyć się zaczyna dopiero na wysokich obrotach albo jak się pchnie, jednak nie ma mocy by ciągnąć.
Dźwignia reduktora pracuje, zmienia położenia.

A może jednak to wina sprzęgła i jej podzespołów? Bo na miejscu wał się obraca jak się wbije biegi, ale nie ma mocy dalej by pociągnęło autko.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-05-19, 23:30   

nie wiem jak w samuraju ale jak miałem malucha to oznaczało to ślizgające sie sprzegło :)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-19, 23:36   

terenowy napisał/a:
Jest dokładnie tak jak napisał manias, biegi w reduktorze wchodzą, na wstecznym i do przodu pojazd toczyć się zaczyna dopiero na wysokich obrotach albo jak się pchnie, jednak nie ma mocy by ciągnąć.
Dźwignia reduktora pracuje, zmienia położenia.

A może jednak to wina sprzęgła i jej podzespołów? Bo na miejscu wał się obraca jak się wbije biegi, ale nie ma mocy dalej by pociągnęło autko.


Ja na Twoim miejscu zacząłbym tak jak już koledzy radzili od sprawdzenia stanu sprzęgła i okolicznego osprzętu ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-05-19, 23:57   

Podjechałem tego samego dnia pod górę konkretną, wyjechałem z fest błota i nie było oznak ślizgania się. Od początku jedynie co mnie interesowało to dosyć wysokie ustawienie pedału sprzęgła. Wał się kręci do przodu i tyłu. Jak wysprzęglam zatrzymuje się.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-20, 10:17   

Jak pisałem - sprawdź, czy tarcza sprzęgła w pełni styka się z dociskiem. Nie obędzie się bez zrzucenia skrzyni biegów.
Tutaj masz filmik o tym, co odkręcić etc. https://www.youtube.com/watch?v=qV_J2vq5FnU
W dużym skrócie operację przeprowadzasz w następujący sposób:
1. rozłącz "-" z akumulatora
2. zdemontuj rozrusznik
3. wsadź duży klocek drewniany pomiędzy rozdzielacz a ścianę grodziową (jak później odepniesz skrzynię od silnika, zapobiegnie to przechyleniu się jednostki napędowej)
4. zdemontuj drążek zmiany biegów
5. rozłącz krótki wał skrzynia - reduktor
6. odepnij z łapy skrzyni linkę sprzęgła
7.ja w tym miejscu również rozpiąłem przedni wał od reduktora i tylni od reduktora - nie od dyferencjałów, żeby potem nie pomieszać. Zrobiłem to dlatego, żeby przesunąć do tyłu reduktor, co mi da więcej miejsca do manewrowania skrzynią
8. odkręć cztery (lub pięć) śrub łączących skrzynię z silnikiem, odkręć tylną poduszkę skrzyni (za lewarkiem zmiany biegów)
9. zdejmij skrzynię.

Oczywiście nie muszę wspominać, że potrzebujesz tzw. żaby i kilku kantówek, żeby bez problemu spuścić, a potem podnieść skrzynię





Wtedy masz wszystko na wierzchu. Możesz sprawdzić stan łożyska oporowego, wałka, widełek. Do smarowania łożyska polecam smar molibdenowy (żaden ŁT), gdyż wykazuje pełną wodoodporność.

Tu masz część instrukcji oryginalnej http://www.acksfaq.com/pdfs/sam884-35_17-6.pdf

Na koniec polecam, w razie konieczności demontażu tarczy sprzęgła, takie przydatne narzędzie

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-20, 10:37   

http://www.youtube.com/watch?v=YBXrysUziM0

Nie polecam, nie zachęcam, ale może jest to jakaś alternatywa do rozbierania całej skrzyni od razu. Problemu docelowo może nie rozwiąże, ale jak się jakieś zmiany stanu pojawią to będzie właściwy trop, że to sprzęgło się sypnęło. Chłopaki celują chyba w taki otwór rewizyjny na dzwonie/pokrywie sprzęgła.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-05-20, 10:58   

SamNaSamZSam napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=YBXrysUziM0

Nie polecam, nie zachęcam, ale może jest to jakaś alternatywa do rozbierania całej skrzyni od razu. Problemu docelowo może nie rozwiąże, ale jak się jakieś zmiany stanu pojawią to będzie właściwy trop, że to sprzęgło się sypnęło. Chłopaki celują chyba w taki otwór rewizyjny na dzwonie/pokrywie sprzęgła.


Lepiej sikać od dołu po odkręceniu blaszanego półksiężyca.
Ale to półśrodek w sytuacji kiedy do domu daleko a wokół wilcy wyją :-)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-20, 11:10   

Cytat:
Ale to półśrodek w sytuacji kiedy do domu daleko a wokół wilcy wyją
a latarkę trzyma Conczita Kiełbasińska z dziwnym uśmieszkiem pod wąsem :lol:
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.